Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-03, 14:01
Autistisk, Aspberger, med ADD enligt diagnos. Får kraftiga psykiska anfall som räcker i 4-5 timmar, tecken på autism. Får ingen hjälp då autismförståelsen och problematiken var låg i samhället vid den tiden. Hamnar på psyk då föräldrarna inte längre klarar av honom och han försöker strypa sina småsyskon (antagligen för att få tyst på dom då hans hjärna är överladdad med intryck och småbarn är högljudda).

Jocke skriver om att hans mamma är missbrukare och därför torterar honom, enl. dokumentären, jag har inte läst boken. I dokumentären framkommer det att hon inte hade de problemen när Jocke bodde hemma, utan att det blev så flera år efter att Jocke flyttat. Ett missbruk pga av opiater i smärtstillande syfte tydligen, efter en whiplash skada.

Kommer säkert att komma fram fler lögner. Tänk så mycket pengar han tjänat på dessa lögner, säger också i dokumentären att de mesta av pengarna kommer från boken. Och tänk att tv4 helt okritiskt sänder denna svartkastning mot en privatperson, utan att gå på djupet och granska fakta som nu SVT tack och lov gör. Plus att det är ytterst oetiskt att göra så.

Fasaden rämnar, lögner kommer fram, lögnaren försöker stoppa dokumentären, vilken soppa och stackars hans familj.
Citera
2025-12-03, 14:04
Medlem
Blifullidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Jag har lite svårt att förstå varför denna människa med familj är så intressanta för folk??? Samma med typ Wahlgrens, vad gör dessa som skapar ett intresse förutom att bara existera och leva hela sitt liv på nätet? Producerar de något som är fantastiskt eller vad?
Ja. Det är ointressant.
Nej de producerar inte ett jävla skit.
Det är också ett bevis på att väldigt många människor är efterblivna på riktigt

Kolla på hur jävla korkade dessa människor är. Dvs Jocke och Jonna.
Det finns ingenting. Inte ett jävla skit bakom pannbenen.

Och att då följa dessa mongobarn som om dem hade något intressant att komma med gör 1 miljon människor till riktiga idioter.
Citera
2025-12-03, 15:20
Medlem
Citat:
Jag har lite svårt att förstå varför denna människa med familj är så intressanta för folk??? Samma med typ Wahlgrens, vad gör dessa som skapar ett intresse förutom att bara existera och leva hela sitt liv på nätet? Producerar de något som är fantastiskt eller vad?
Ren lyteskomik.
Citera
2025-12-03, 15:21
Medlem
Vilken mytoman han är... och att han inte har blivit granskad hårdare förens nu. Hur många fler finns det där ute som skulle behöva få sina historier synade
Citera
2025-12-03, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
https://www.svtplay.se/dokument-inifran-hatet

Undersökande dokumentärserie

Joakim Lundell är en av Sveriges nya makthavare. I mer än tio år har han delat sitt liv och sin vardag med publiken genom sina allt större konton på sociala medier. Men vem är han egentligen? Vad är sant och vad är falskt om hans uppmärksammade barndom? Och vad hände när Joakim Lundell och hans bror blev fiender - och Sveriges största Youtubedrama briserade?

Tydligen en riktig vattendelare och kioskvältar från SVT där de låter parten, som Jockeboy svartmålat(?) i sin självbiografi "Monster" från 2017, komma till tals.

SVT säger att det inte finns bevis för Joakim Lundells berättelser om övergrepp samtidigt som Jockeboy använt sig utav annan media för att hävda sin sak.

Jockeboy har bett SVT ta ner dokumentären inom 24h dvs innan 3/12-2025 slut.

Samtidigt har det haglat in anmälningar från Jockeboys fanbase till Granskningsnämnden:

https://www.svt.se/kultur/rekordmanga-anmalningar-mot-lundell-dokumentar

Kommande avsnitt 2(av 3)kommer 9/12 kl 20 på SVT och SVTplay, där SVT säger sig ha ännu mer att lägga fram.

Mer info ca 17min in:

https://www.svtplay.se/video/jaky4NJ/aktuellt/igar-21-00?video=visa

Vem gör rätt och vem gör fel?

När man skriver att Joakim är en av nya makthavare, gäller det efterblivna människor upp till 13 år eller hur menar man egentligen? Nån över 20 som tar denna pundare seriöst?
Citera
2025-12-03, 15:28
Medlem
Citat:

Som romarna en gång sa : ge folk mat och underhållning så kommer dom inte bry sig längre om att deras rättigheter långsamt föevinner . Exakt därför finns dessa människor, att du ska kolla på honom istället våra politiker som ger borg våra barns framtid till kuksugarna i Ukraina
Citera
2025-12-03, 15:38
Medlem
zombie-nations avatar
Det har väl ändå betydelse eftersom så många ändå tittar på youtubestjärnor. Även om man inte själv gör det, så finns det i samhället och påverkar. Eller ska man bara strunta i det?

Då tycker jag man kan strunta i att visa saker om sport, för jag är inte intresserad och det är ytligt.

Jag känner igen Jockes reaktioner och hans vilja om att vissa saker ska vara sant, för att det är känslomässigt sant, det mellan raderna som funnits är sant. Att han på grund av sin egen störning blev oälskad och utesluten, medan han ansåg att han var en värdig människa, en riktig människa, men finns inget konkret att ta på. Då hittar han på det. Det är svårt för en person att acceptera att han är oälskad och utkastad för att han är för mycket, att han är väldigt störd och att folk inte orkar med en.

Tycker det är bra att mamman får komma till tals. Samtidigt förstår man ju att mamman och styvpappan inte kunde göra så mycket då mamman inte hade verktygen och hjälpen och pappan är lågbegåvad och aggressiv. De som tycker att diagnoserna är för många numera och det var bättre när dessa barn inte hade diagnos, kan kolla på Jocke och försöka förstå hur en familj utan kunskap ska hjälpa ett barn som går berserk eller ligger och skriker i 20 minuter. För något andra tycker är en skitsak men som välter en autists värld.
Citera
2025-12-03, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
När man skriver att Joakim är en av nya makthavare, gäller det efterblivna människor upp till 13 år eller hur menar man egentligen? Nån över 20 som tar denna pundare seriöst?
Han fattade väl tidigt att det finns folk som tjänar pengar på hans clownerier och misär så varför inte köpa sig en kamera och plocka bort mellanhanden. Efter ett tag kom han inte längre och var tvungen att mata "maskinen" med något nytt och då var barndomen, soc och föräldrarna ok att hänga ut till allmän åskådning. För allt detta blir han rikligt belönad så varför sluta, han gör ju pengar.
Citera
2025-12-03, 17:05
Medlem
picapicans avatar
Joakim Lundell är uppenbart mytoman och psykopat. Han har använt sin mamma som slagträ i alla år för att ta sig fram och tjäna pengar. Bra att sanningen äntligen kommer fram.

Tycker dokumentären var väldigt bra och belyser familjens sida av myntet. Förstår inte varför Jocke anklagar SVT för förtal. Vad har han själv sysslat med mot sin familj? Att han beslyller bokförlaget, TV4 och ansvarig utgivare, istället för attsjälv ta ansvar, säger ju allt om honom.
Citera
2025-12-03, 17:13
Medlem
Citat:

Jag har bara sett ett klipp där hon säger att hon blev "Sveriges mest hatade kvinna." Det är ju bokstavligt talat omöjligt att blir "Sveriges mest hatade" när ingen vet eller bryr sig om vem fan hon är och knappt vet vem hennes vidriga avkommor är.

Är den retarderade narcissismen ärftlig?
Citera
2025-12-03, 17:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Det är ett intressant ämne, och det klyver mig.

Innan jag hämtade upp mina BUP-journaler för ca 3 år sedan hade jag inte kunnat påstå att journalerna skulle styrka min redogörelse för min uppväxt. Inte heller efter att jag läst dem kan jag påstå det.

Jag fick en smärre identitetskris när jag läste och var tvungen att ringa min mor och dubbelkolla om hon tror på det vi pratat om sedan vi kom loss. Nu finns det inte så mycket dokumenterat om mig och dokumentationen börjar försiktigt och öppet för att senare lägga mycket vikt på min pappas synvinkel på saker och ting. Exempelvis att jag troligen uttrycker vissa saker för att jag vill bli populär i skolan.

Under våra möten kände jag ganska omgående inget förtroende för de personer vi träffade på BUP. Och de brukade fråga vid flera tillfällen (med föräldrarna i rummet) om jag ville att bara jag och dem skulle prata, men jag upplevde det som direkt livshotande att svara ja på den frågan eftersom min pappa då inte kunde höra vad jag sade och inte.

Det är väldigt mycket av det som jag utsattes för som inte står med där, och det är en sorglig läsning om hur man försökte bekräfta uppgifterna som kommit fram genom att pressa min mor - som diplomatiskt nog svarade att hon såklart inte kunde veta då hon inte sett det med egna ögon (hade skilda föräldrar).

Jag tror att allting kompliceras av att tiden går. Jag har inget behov av att konfrontera någon av mina skadevållare från barndomen, men även på den tiden då det pratades om fysisk misshandel så förnekades det strängt. Visst, det var andra i rummet då. Flera år senare fick jag ett förlåt över mail utan att veta exakt vad innebörden i dem orden innefattar.

Det finns inga domar eller undersökningar kring min misshandel, men det betyder inte att den inte skett.

Min poäng är hursomhelst att denna diskussion väcker oro och rädsla även hos någon som mig, jag pratar öppet och obekymrat om det jag varit med om - men jag skulle inte kunna visa journaler eller domar som styrker det jag påstår.

Samtidigt hade jag inte suttit och påstått att jag hade kunnat det. Hos en offentlig person som troligen är van att bli ifrågasatt måste det varit skönt att kunna yttra dem orden för att få slut på en konversation, och samtidigt i ens egen verklighet tycker man sig se innebörden av det som finns dokumenterat på ett annat sätt och där blir det nog mycket svårt att kunna övertygas om något annat då det ligger oerhört stor identitet och självkännedom i dem minnena.

Likväl är det oerhört tragiskt att det finns människor som anklagas, där deras upplevelser är något annat.

Allt försvåras också mellan två vuxna individer som skall reda ut det hela eftersom det är svårt att förhålla sig till att den ena parten var ett barn.

Det finns en risk att andra människors bekännelser blir urholkade och ifrågasatta. Men i det här fallet med någon som offentligt i både tv och blogg super redlöst, ”prankar” folk med att smälla en tårta i ansiktet på dom, säger sig ha en sexuell beroendesjukdom med sjuka perverteringar som att bajsrunka. Och det sker i ett offentligt rum. Att rättspsyk inte har åkt och hämtat honom på stört är bara i sig en smärre skandal.

Att denna person skulle ges någon som helst trovärdighet är helt absurt. Än värre är det när hans följarskara består till en stor del av barn. Varför ringer det inga varningsklockor? 1.2 miljoner följare och skiten har dessutom varit på tv?!

I detta fall är det utan tvekan helt rätt att ifrågasätta och skapa en dokumentär om det och sedermera publicera denna för det svenska folket.

Journalister och publicister har svalt allting, repeterat det han sagt och själva gjort sig skyldiga till grovt förtal. Utan att faktagranska ett skit och experter (riktiga sådana) säger att man inte får publicera förtal oavsett om det är sant eller ej.
Så om lagar och regler har följts så hade han aldrig fått varit med i tv soffan, publicerat en bok, suttit i radio med mera.

Detta är Sveriges nya Thomas Quick fall.
Citera
2025-12-03, 17:29
Bannlyst
Han gör allt för publicitet, glöm inte det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här