2025-12-02, 21:12
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1
Vad ska boi hitta på härnäst? Blir det en tragisk olycka så de enda papprena med hans fantasier brinner upp?
Jag är 100% inställd på att han inom kort kommer rapportera nåt självmordsförsök och/eller följt av vårdtid på psykiatrin.
Hur dåligt han mår konstant kör han redan med som om de vore vardag så den räknas inte.

Modus operandi för psykopater, när de inte når fram blir det offerkofta.
Citera
2025-12-02, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhopp-87
Jag väntar bara på att det kommer komma folk som blivit utsatta av jocke. Som inte vågat säga något

Ja den aspekten hade jag inte riktigt tänkt på men så kan det ju bli, nu kanske folk som beundrat honom inser att han är ett svin... Dock ett psykiskt sjukt svin så det han behöver är ju inlåsning men stöd av LPT och att han skall sitta där med särskild utskrivningsprövning.

Han har ju förmodligen skadat oerhört många människor på sin väg framåt.
Tycker så himla synd om hans mamma...

Alltså bör inte detta räcka för att låsa in honom?
Han är ju oerhört sjuk :-(
Citera
2025-12-02, 21:13
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Tyvärr kryllar det av grönsaker på två ben i det här landet. Så Böcklingboi kommer sannolikt ha beundrare några år till. Dock är han ju ingen skitunge längre (förutom mentalt), han börjar även se väldigt risig ut, och det går ju inte att sminka en bajskorv i all oändlighet. Om fem tio år är han slut i alla fall, då kommer han se ut som en hemlös weirdo, och ingen under fyrtio kommer att följa honom, utom några feta ensamstående morsor från utanförskapsområden.

Vi får hoppas att Böcklingboj håller hårt i slantarna (men diagnoserna talar för det motsatta), annars lär cirkeln snart slutas, och han blir åter ett socfall.

Han är mångmiljonär flera gånger om och kommer att förbli det i resten av sitt liv. Om han är slut som kändis tror jag faktiskt att han skiter fullständigt i.
Citera
2025-12-02, 21:14
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Fast journalisten sa att de var belagda med sekretess och att han kommit över dem på annat sätt. Tror inte han köpt dem på Jockes sida. Det lät inte så i alla fall.

Det är skrämmande hur det går till. Allt kan köpas för pengar.
Psykiatrin är det nog ganska lätt att komma in i. Men jag undrar över det med hur de kommit över papper från socialtjänsten då myndigheten raderar/gallrar bort papper.

Sedan så är åtta år en ganska låg ålder. Jag själv har ett mycket gott minne men får problem när jag skriver med att minnas olika detaljer och har luckor i mycket för att man inte minns allt så det är lite konstigt om någon kan skriva en bok där den utförligt redogör för en mängd händelser. Jag minns t.ex vissa saker från när jag lekte på dagis medan ett större trauma är helt borta osv.

Gällande journaler så skrivs inte dem på så vis att de kan använda som bevismaterial eftersom vården är skyldig att slå larm och polisanmäla osv. Jag är själv riktigt förbannad när jag läser hur mina journaler manipulerats när jag som vuxen gått i samtal för att ingenting som de är skyldiga att slå larm om, framkommer att jag berättat i samtal.
Citera
2025-12-02, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NejJaKanskeJo
Du har inte mycket koll….

1. SVT har inte blivit insyltade i någonting. De har sänt en dokumentär om en ljugande influencer - det är ett ämne som har allmänintresse.

2. Det kommer inte bli någon rättegång. Vad skulle den handla om tror du?

Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Joakim Lundell är en offentlig person som byggt stora delar av sitt kändisskap de senaste åren på att själv, helt frivilligt, berätta ingående om sin traumatiska barndom och hur den format honom.
Han har medverkat i radio och tv, samt haft en framgångsrik youtubekanal med en mycket stor följarskara.
Varför skulle man inte ifrågasätta hans trovärdighet? Ska mediehusen blint lita på vad som helst som någon påstår?

Och vad får dig att tro att det här kommer sluta i rättegång? Att Lundell och hans advokat säger det?
Vad får dig att tro att SVT skulle förlora i en sådan rättegång? För att Lundell, advokaten och följarna säger/tycker/tror det?

Det kan vara så att det aldrig kommer bli rättegång. Men det känns knappast som ett uppdrag för svt, för våra skattepengar, att ta sig ann. Att ifrågasätta en influencers trovärdighet samtidigt som svt precis upplåtit Lundell utrymme till sin egen dokumentär-serie på 10avsnitt.

Vem är svt som uppdragsgivare egentligen? Ett högst schizofrent beteende som inte hade varit till statsmedias fördel i en rättegång
Senast redigerad av kastenhof 2025-12-02 kl. 21:18.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Med en lojal fanbase på över en miljon följare är han en maktfaktor.
Expert på att starta drev, hänga ut oskyldiga. Påstår helt horribla saker samtidigt som han tar emot kristaller på löpande band. Klart han ska granskas!
Har den här smaklöst tatuerade individen en miljon följare? Du skämtar väl?
Citera
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Har någon gjort fel är det i första hand medierna. Mamman skulle ha getts utrymme att bestrida uppgifterna från Jockiboy. Han kan ha varit övertygad om att vissa saker han berättat fanns redogjorda i journalerna. So be it.
Media lät mamman yttra sig. Jocke var den som hotade och trakasserade mamman till tystnad.
Varför vill du inte att Jocke ska behöva ta ansvar för att han ljög?
Citera
2025-12-02, 21:16
Medlem
Citat:
Tyvärr kryllar det av grönsaker på två ben i det här landet. Så Böcklingboi kommer sannolikt ha beundrare några år till. Dock är han ju ingen skitunge längre (förutom mentalt), han börjar även se väldigt risig ut, och det går ju inte att sminka en bajskorv i all oändlighet. Om fem tio år är han slut i alla fall, då kommer han se ut som en hemlös weirdo, och ingen under fyrtio kommer att följa honom, utom några feta ensamstående morsor från utanförskapsområden.

Vi får hoppas att Böcklingboj håller hårt i slantarna (men diagnoserna talar för det motsatta), annars lär cirkeln snart slutas, och han blir åter ett socfall.

Ja det är tragiskt. Finns väl otaliga trådar om White Trash men här är det verkligen personifierat.

Slösade några minuter på hans Instagram och märkte det fasansfulla du beskriver att han ändå fortsatt har försvarare.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av juristus
Förvånad att inte ha sett några inlägg om vad som står i boken. Tänker att det kan vara bra att människor kan läsa vad han egentligen skrivit och varför jag tror att det är en av grundstenarna till varför Bo-Göran började ta tag i den här granskningen.

Här har ni ett utdrag om mammans påstådda tortyr

- Mamma rufsade till håret på mig med ena handen och gick sedan före mig upp till tvrummet på övervåningen. Som jag tidigare nämnde så brukar jag och mamma se på sräckfilmer tillsammans. Det hade vi gjort så länge jag kunde minnas, och den här eftermiddagen var det dags för någon av Omen-filmerna. Hon satt under filmen och pekade på min arm. "Du har monsterinsekter under huden."
Mamma pratade ofta om monster och alians och tvingade mig ibland att sitta alldeles stilla med henne under köksbordet för att, som hon sa, vi skulle gömma oss för dom.
Nu stirrade jag förskräckt på mina bara armar. Mamma fortsatte "dom är så små att man inte ser dom när dom äter sig in med sina sylvassa käftar. Men sen växer dom sig stora!"
I nästa sekund fingrade hon upp en synål i röran på soffbordet och gav den till mig. "Du måste sticka ihjäl dom". "Va?" Jag svalde, det kändes som om jag skulle svimma. Ändå gjorde jag som hon sa och började sticka mig själv i armarna med nålen. Små droppar av blod bildades på huden. Mamma nickade allvarligt och sa "Det är monsterblod".

Min fråga är: Hur kunde detta överhuvudtaget tillåtas publiceras från första början?

Ja, för om det var sant så skulle kärringen suttit på psyket lr i fängelset
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungKanel
Har den här smaklöst tatuerade individen en miljon följare? Du skämtar väl?

Hans bolag omsatte över 100 miljoner kronor förra året.
Citera
2025-12-02, 21:17
Medlem
Ratads avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Håller med! Det är uppenbart att en hel drös med journalister inte gjort sitt jobb och bara jamsat med när Jåcke berättat om sina ”minnen”. Alla ville hjälpa honom att hitta orsaken till att han betedde sig som skit när han Jåckibåi.
Verkligen. Det är ändå talande när Sveriges samlade trupp till VM i IQ - krönikörerna och tyckarna börjar böla om "Jåkibajs är ett Barn™ och hans påståenden är därför Heliga™. För Baaaarn™ har ju aldrig ljugit (häxprocesser). Fast JoxigBajs anklagas ju inte för att han ljugit eller manipulerats, eller ens varit medberoende som barn. Han verkar såklart ha försökt göra "bra content" av sin trasiga WT-uppväxt och kryddat den för att verka intressant. Ja, eller ljugit ihop det mesta för att sälja en bokjävel.

Men jag antar att krönikörerna anser att man inte ska ifrågasätta en saga som är bra offerporr.
Citera
2025-12-02, 21:18
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Han är mångmiljonär flera gånger om och kommer att förbli det i resten av sitt liv. Om han är slut som kändis tror jag faktiskt att han skiter fullständigt i.

Har man de diagnoser Böcklingboj har, brinner det i fickorna och pengarna rinner mellan fingrarna, dessutom är de inte kända för att göra goda investeringar.

Knappast skiter han inte i om han är kändis, tvärtom. Om det är han ju ett levande facit på. Maken till bekräftelsekåt skitunge får man leta efter i den svenska moderna historien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in