2025-12-02, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Jag är lite nyfiken på hur långt man kan driva Jockes beundrare, hur långt kan de egentligen gå? De verkar riktigt sjuka.

Dom är katastrof. Blir livrädd. Jocke kan inte vara större än svt och rättsväsendet. Det kan inte sluta så alltså. Men man blir ju lite orolig faktiskt när man ser hur mycket som kan påverka endå. Trots allt.
Citera
2025-12-02, 20:48
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Gillar hur inkompetent tv4:s Jenny Alvensjö framstår i denna dokumentär. Blir verkligen tydligt hur substanslös hon alltid varit som journalist.

Jag hatar till stor del etablissemangsmedia. Men jag erkänner att SVT ändå är mycket bättre än tv4
Haha ja, väldigt stor diss mot hela TV4
Citera
2025-12-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtlernativFrSverge
Riktigt märklig grej ändå att bajsrunkaren från tylösand blev youtube-miljonär och barnfavorit.

Inte sett tylösand heller men låter sinnessjukt.
Citera
2025-12-02, 20:49
Medlem
Månsans avatar
En bluff och patologisk narcissist och mytoman vilket de flesta med lite livserfarenhet lätt kan konstatera. Däremot yngre, smått korkade, godtrogna människor som alltid köper allt de hör och ser köper naturligtvis låtsaskändisen Jockibois alla rövarhistorier.
Citera
2025-12-02, 20:50
Medlem
Människor har väl alla tider dragits till, och beundrat psykopater. Det enda jag vet, är att han byggt ett stort hus och det drar kvinnor till sig. Söt fru, vilket även det drar publik.

Förstår att man kan se upp till artister trots man inte känner dem och ha en idoldyrkan. Men detta är ofattbart. Bara att avfölja.
Citera
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Om man ger en ansiktstatuerad knarkare möjlighet att sitta och blåljuga mot betalning, kommer han att göra just precis det.

Jockiboi är en ansiktstatuerad knarkare, och ansvariga utgivare på alla de publikationer som upplåtit utrymme åt honom borde åtalas.
Citera
Medlem
Förvånad att inte ha sett några inlägg om vad som står i boken. Tänker att det kan vara bra att människor kan läsa vad han egentligen skrivit och varför jag tror att det är en av grundstenarna till varför Bo-Göran började ta tag i den här granskningen.

Här har ni ett utdrag om mammans påstådda tortyr

- Mamma rufsade till håret på mig med ena handen och gick sedan före mig upp till tvrummet på övervåningen. Som jag tidigare nämnde så brukar jag och mamma se på sräckfilmer tillsammans. Det hade vi gjort så länge jag kunde minnas, och den här eftermiddagen var det dags för någon av Omen-filmerna. Hon satt under filmen och pekade på min arm. "Du har monsterinsekter under huden."
Mamma pratade ofta om monster och alians och tvingade mig ibland att sitta alldeles stilla med henne under köksbordet för att, som hon sa, vi skulle gömma oss för dom.
Nu stirrade jag förskräckt på mina bara armar. Mamma fortsatte "dom är så små att man inte ser dom när dom äter sig in med sina sylvassa käftar. Men sen växer dom sig stora!"
I nästa sekund fingrade hon upp en synål i röran på soffbordet och gav den till mig. "Du måste sticka ihjäl dom". "Va?" Jag svalde, det kändes som om jag skulle svimma. Ändå gjorde jag som hon sa och började sticka mig själv i armarna med nålen. Små droppar av blod bildades på huden. Mamma nickade allvarligt och sa "Det är monsterblod".

Min fråga är: Hur kunde detta överhuvudtaget tillåtas publiceras från första början?
Citera
2025-12-02, 20:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
SVT har tappat det. För några år sen hade en sån här ”dokumentär” endast varit möjlig på tv3 eller femman. Helt horribelt att våra skattepengar finansierar det hela.

Nej, tycker det är bra med sådana här granskning. Annars tillåts det bara fortsätta och skruvas upp mer och mer. Förtal har alldeles för lågt straff i straffskalan. Det har gjorts flera andra bra dokumentärer om samma sjuka förtals- och fria fantasifenomen. Den om My Martens till exempel och den sjuka människa som drevs av något slags hangup på henne. Även den om Skellefteå stalkern. Malåfallet var det absolut värsta i sitt slag. Som av en händelse kom mördarfamiljen också från Östergötland, känns spontant som att det är bara white trash där.
Citera
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Håller med! Jag ogillade honom innan men nu fick dokumentären verkligen mig att inse hur extremt sjuk i huvudet människan är! Rejäl Jocke-slakt asså

Tycker att det ser ut som att han håller på att få ett vredesutbrott i slutet precis så som (Jacke?) beskrev det som att Jocke beter sig när han blir stressad

Tycker även att Jacke hade en bra teori om varför Jocke håller på som han gör, att få folk att glömma Jockeboi som kletade in sig med bajs samtidigt om han runkade..
Håller med. Dom där mikroutrycken ljög inte när han blev ställd mot väggen, vilket svammel han svarade med. Allt är bonniers fel

#Jockeboygate2025
Citera
Medlem
Jag fattar inte varför svt tänker att de vill bli insyltade i denna sargade familjs historia. Har inte svt haft tillräckligt att tänka på de senaste månaderna, gällande vänskapskorruption, fakeade trumpklipp och hänvisning till fakeade AI-klipp.

Vem har ens godkänt att göra en dokumentär som handlar om att ifrågasätta jockes trovärdighet och bli indragna i något som till 100% kommer sluta i rättegång som svt till 200% kommer att förlora.

Och då har jag inte ens sett dokumentären
Senast redigerad av kastenhof 2025-12-02 kl. 20:54.
Citera
2025-12-02, 20:54
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Håller med. Dom där mikroutrycken ljög inte när han blev ställd mot väggen, vilket svammel han svarade med. Allt är bonniers fel

#Jockeboygate2025
Haha ja det var kul att se hans panik när han insåg att han inte kunde komma på någon lögn tillräckligt snabbt Verkar ju som att han aldrig har blivit ifrågasatt tidigare och jag tyckte ändå att dom var sjukt milda/snälla mot honom.

#Jockeboygate2025
Citera
2025-12-02, 20:54
Medlem
STALK3Rs avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Okbv4V/irena-pozar-skams-nar-jag-ser-joakim-lundell-dokumentaren

Det här var en genuint bra artikel från Aftonbladet. Hon klarar av att göra det många andra inte klarar av här, att hålla två tankar i huvudet samtidigt. Det är helt uppenbart att Jocke haft en jobbig uppväxt på olika sätt, men man kan inte köpa exakt allting han säger utan att faktakolla det. Det borde gjorts av bokförlaget och av TV4 innan publicering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in