2025-12-02, 21:20
Medlem
Idioterna har fått ett medium och det kallas internet, mera skrämmande är dom som lyssnar på skiten som sprids på nätet. Helt klart fördummande, svenska ungdomar blir mer och mer lik amerikanska ungdomar, aldrig förstått hur dessa bröder någonsin kunde bli känns men hållet med om att det ända som vill är att synas!
Citera
2025-12-02, 21:20
Bannlyst
Snubben har tjänat miljoner på lura barn och efterblivna vuxna att det finns spöken i hans serier "spökjakten" som gått många säsonger
Citera
2025-12-02, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Det kan vara så att det aldrig kommer bli rättegång. Men det känns knappast som ett uppdrag för svt, för våra skattepengar, att ta sig ann. Att ifrågasätta en influencers trovärdighet samtidigt som svt precis upplåtit Lundell utrymme till sin egen dokumentär-serie på 10avsnitt.

Vem är svt som uppdragsgivare egentligen? Ett högst schizofrent beteende som inte hade varit till statsmedias fördel i en rättegång

Svaret är så enkelt som att SVT publicerar det som har allmänintresse. Bara för att de sänt en dokumentär om Jockeboii har de inte någon slags lojalitet med honom.

Roade mig förresten med att läsa lite i Jockiboiis bok.

Här är en sekvens där han beskriver att han är så fattig att han måste äta kattmat:

Citat:

Men tillbaka i lägenheten dröjde det inte länge förrän jag insåg att jag skulle få svårt att klara mig medan Jimmy var inlåst.

Det var ju han som haft pengarna och handlat mat till oss. Snart var kylskåpet tomt och jag började bli riktigt hungrig. När jag inte hade ätit på två dagar och börjat få svindelkänslor, rotade jag i panik i alla köksskåpen och hittade till slut en burk Whiskas längst in i ett av dem. Och i den situation som jag befann mig i tyckte jag inte att jag hade något annat val än att äta den där kattmaten.Jag stod med burken i handen och undrade hur jag skulle få i mig innehållet.

Jag bestämde mig för att hälla skiten i stekpannan och sedan blanda den med pasta.
Det luktade fan när jag stekte kattmaten, och det smakade precis lika illa när jag blandat den med den kokta pastan och tog den första tuggan. Jag fick i mig kanske tre tuggor innan jag var tvungen att rusa till diskhon och spy. Nu kanske någon tror att jag gav upp, men jag var så sjukt hungrig att jag fortsatte att tvinga i mig den där bruna sörjan. Jag åt och spydde, åt och spydde.

Är det någon som tror att Jockiboii inte hade något annat alternativ än att äta kattmat? Och dessutom fortsätta trots att han spydde upp allt fått i sig låter suboptimalt.
Citera
2025-12-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Att folk blir upprörda och säger att "dom angriper ett barn" är för roligt. Han är gubbe som har berättat sin historia när han var gubbe.

Övertygad om att Jockiboi,hans bröder och mamma ljuger.
Ingen av dessa människor verkar friska för fem öre.

Folk blir inte mer intelligenta av att titta på dessa stolpskott.

Är du helt efterbliven???
Joakim ljuger, Joakim är både efterbliven och älskar sig själv och pengar.
Dra inte de övriga över samma kam....
Joakim behöver bli fälld för förtal och sen inlåst på LPT med särskild utskrivningsprövning.

Han är ju white trash identifierad, vem fan tatuerar sig i ansiktet om man inte är svårt psykiskt sjuk?

Han skall inför domstol och sen låsas in med särskild utskrivningsprövning. förhoppningsvis kommer han aldrig ut i samhället igen!!!

Han kan sitta och runka sin lilla kuk inlåst på psyk tills han dör :-) :-) :-)

Maken till patetisk efterbliven idiot tror jag inte jag ens hört talas om....

Han är ju för fan sinnebilden av HELT EFTERBLIVEN !!! :-) :-) :-)
Citera
2025-12-02, 21:26
Medlem
ruskinarmss avatar
Medvikts youtubekanal verkar ha blivit hackad.
Citera
2025-12-02, 21:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Hade velat ha kvar Jan Myrdal i livet, nu när det återigen kommer bli en stor debatt om en barndomsskildring. Myrdahl var dessutom så galen och speciell så att han hade passat som content i influencervärlden.

Ja, jag har diskuterat Myrdal i tråden tidigare. Det var den första personen jag tänkte på. Berättade ”sanningen” om sina föräldrar. Blev ifrågasatt av sin syster, men ändå trodd. Men när han dött publicerade familjen breven till hans föräldrar där det visade sig att det inte var de som förtryckte honom utan tvärtom. Han var ärligt talat en narcissistisk parasit som utnyttjade sina föräldrar.

Men även där gjorde ingen nån koll. Han fick skriv hur negativt som helst om sina föräldrar och ljuga om dem, trots att bokförlaget kunde ha frågat föräldrarna och fått bevis motsatsen genom brev och annat.

Så det här med att ljuga ihop en falsk barndom för att sälja böcker är inget nytt i vårt land. Det finns fler exempel. Och hur mycket bevis det finns mot det hela, så fortsätter somliga tror på dem.

Jag tänker mig ofta att det är kvinnor som går på det. Kvinnor som i verkliga livet vill ta hand om den alla stackars män som farit illa. Det kan vara en missbrukare, kvinnomisshandlare, mördare, yrkeskriminell. Och det är bara de som ser mannen sanna själ. De som älskar mannen på riktigt-riktigt. De som kommer att förvandlad honom. För att senare säga efter ett antal såna förhållanden att alla män är lögnare, otrogna och slår kvinnor. Precis den där typen av kvinnor so, tycker det är normalt att en man tatuerar sig i ansiktet. Att man inte ska döma nån som gör det. De är visst stabila och normala killar. Inget konstigt med dem.

Jag tror det var på Facebook eller Familjeliv nån där frågade om kvinnorna i en grupp jag var med i skulle kunna vara ihop med en uteliggare med missbruk. Självklart. Blir man kär så blir man kär = då måste man agera. Ingen eftertanke där. De flesta tänkte så. Alla som tyckte annorlunda var det fel på.

Och den typen av kvinnor gillar säkert Jocke. Det är ju synd om honom gubevars.
Citera
2025-12-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungtung
Tänkte jag också på. Fick ansiktsryck och ville bara släppa tyglarna och få ett vredesutbrott. Men nu satt SVTs kamera ett par meter bort så de funkade lixom inte. Och vilket svammel han fick fram till svar sen. Bonnier och TV4? Det är minsann inte Jockeponken man ska fråga om hans egen bok inte, nej nej, de ska man fråga bokförlaget om. För han själv har ju inget ansvar kring hans egen bok, det har utgivaren. Lyste så sjukt igenom hur medveten han är om lögnen han själv är. Ska bli kul med episod 2, den lär ju inte bli sämre.
Man vill se sms:et/samtalet till anjo när Bo-G åkte där ifrån efter den där intervjun.
Citera
2025-12-02, 21:28
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Verkligen. Det är ändå talande när Sveriges samlade trupp till VM i IQ - krönikörerna och tyckarna börjar böla om "Jåkibajs är ett Barn™ och hans påståenden är därför Heliga™. För Baaaarn™ har ju aldrig ljugit (häxprocesser). Fast JoxigBajs anklagas ju inte för att han ljugit eller manipulerats, eller ens varit medberoende som barn. Han verkar såklart ha försökt göra "bra content" av sin trasiga WT-uppväxt och kryddat den för att verka intressant. Ja, eller ljugit ihop det mesta för att sälja en bokjävel.

Men jag antar att krönikörerna anser att man inte ska ifrågasätta en saga som är bra offerporr.

Håller med dig. Dock har det under eftermiddag/kväll trillat in en del krönikor av båda kön, som ifrågasätter såväl Böcklingboj som hans följare och även journalister som strukit denna sopa medhårs.

Man kan väl säga att Böcklingboj gjort en Kjolmann i viss mån (om än väsenskild)? Gjort business på sin barndom och sina dåliga föräldrar, och det råder väl ingen tvekan om att båda dessa gossar ljuger en del (dock verkar Böcklingboj var än mer gränslös). Skillnaden är väl dock att Böcklingboj i grunden är ett problembarn med diagnoser som är en rätt hjärntrött och osmart människa - det är ju dock inte Kjolmann på samma vis (eller ens i närheten av att vara), han har ju faktiskt kvaliteter och är rätt begåvad. Sedan har han ju även vett att klä sig och föra sig som en vuxen civiliserad person, medan Böcklingboj ser ut som en blandning av trafikolycka och en sönderpundad ordförande för "Kriminellas Revansch i Samhället",
Senast redigerad av pojkpingis 2025-12-02 kl. 21:30.
Citera
2025-12-02, 21:29
Medlem
Deimos01s avatar
Oroväckande att utbildade sjuksköterskor kan se dokumentären, inte förstå dokumentären, och sen gnälla på att dokumentären kritiserar ett barns historia.

Och sen påstå att det riskerar att göra att barn som ser dokumentären kanske inte vågar berätta.

Om barn inte vågar berätta sin historia är det pga att ni inkompetenta människor har missuppfattat denna dokumentär och sprider felaktig information.

Sluta offra barn i era desperata försök att skydda Jocke.
Citera
Medlem
Viktigt..
På den tiden skrev inte Soc mm ner allt barnet sa.
Lät det för konstigt så lämnades det utanför journalen.
Det blir bara mer jobb för familjehem och handläggare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Det kan vara så att det aldrig kommer bli rättegång. Men det känns knappast som ett uppdrag för svt, för våra skattepengar, att ta sig ann. Att ifrågasätta en influencers trovärdighet samtidigt som svt precis upplåtit Lundell utrymme till sin egen dokumentär-serie på 10avsnitt.

Vem är svt som uppdragsgivare egentligen? Ett högst schizofrent beteende som inte hade varit till statsmedias fördel i en rättegång

Som sagt efter att SVT ”fulklippt” Trumps tal och publicerat en AI-generad film där en polis verbalt attackerade en ICE är man inte förvånad. Nästa val blir förmodligen smutsigt från SVTs håll, de verkar ha ändrat arbetssätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Snubben har tjänat miljoner på lura barn och efterblivna vuxna att det finns spöken i hans serier "spökjakten" som gått många säsonger

Normalt sett ogillar jag SR och SVT men här har de faktiskt gjort ett riktigt bra arbete, jag kanske får ändra mig... Det finns faktiskt duktiga oberoende människor även på SVT och SR.

Tack, tack så mycket även om jag bara sett del 1 nu.

Detta är SÅ HIMLA BRA!!!!

Hoppas några av följarna inser hur sjuk i huvudet Joakim är....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in