Citat:
Ursprungligen postat av
Amor
Hade velat ha kvar Jan Myrdal i livet, nu när det återigen kommer bli en stor debatt om en barndomsskildring. Myrdahl var dessutom så galen och speciell så att han hade passat som content i influencervärlden.
Ja, jag har diskuterat Myrdal i tråden tidigare. Det var den första personen jag tänkte på. Berättade ”sanningen” om sina föräldrar. Blev ifrågasatt av sin syster, men ändå trodd. Men när han dött publicerade familjen breven till hans föräldrar där det visade sig att det inte var de som förtryckte honom utan tvärtom. Han var ärligt talat en narcissistisk parasit som utnyttjade sina föräldrar.
Men även där gjorde ingen nån koll. Han fick skriv hur negativt som helst om sina föräldrar och ljuga om dem, trots att bokförlaget kunde ha frågat föräldrarna och fått bevis motsatsen genom brev och annat.
Så det här med att ljuga ihop en falsk barndom för att sälja böcker är inget nytt i vårt land. Det finns fler exempel. Och hur mycket bevis det finns mot det hela, så fortsätter somliga tror på dem.
Jag tänker mig ofta att det är kvinnor som går på det. Kvinnor som i verkliga livet vill ta hand om den alla stackars män som farit illa. Det kan vara en missbrukare, kvinnomisshandlare, mördare, yrkeskriminell. Och det är bara de som ser mannen sanna själ. De som älskar mannen på riktigt-riktigt. De som kommer att förvandlad honom. För att senare säga efter ett antal såna förhållanden att alla män är lögnare, otrogna och slår kvinnor. Precis den där typen av kvinnor so, tycker det är normalt att en man tatuerar sig i ansiktet. Att man inte ska döma nån som gör det. De är visst stabila och normala killar. Inget konstigt med dem.
Jag tror det var på Facebook eller Familjeliv nån där frågade om kvinnorna i en grupp jag var med i skulle kunna vara ihop med en uteliggare med missbruk. Självklart. Blir man kär så blir man kär = då måste man agera. Ingen eftertanke där. De flesta tänkte så. Alla som tyckte annorlunda var det fel på.
Och den typen av kvinnor gillar säkert Jocke. Det är ju synd om honom gubevars.