2025-12-02, 19:31
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Han hade väl papper på sin barndomstortyr oxå eller?

Tydligen inte.
Citera
2025-12-02, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikSimonsson
Ganska lätt för negerrunkaren att bara publicera det han har som bevis nu ladda upp på ig då pissluffare

Just det, ingen av hans fans har reagerat på att han använde Negerrunkaren.
Citera
2025-12-02, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Hur har journalisten fått ut sekretessbelagda journaler?

Det är väl inte första gången en journalist får tag på sekretessbelagda papper?
Citera
2025-12-02, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Utan att ha hängt med undrar jag hur SVT har fått tag i killens psykiatrijournaler. Handlar det enbart om BUP-journaler som mamman har låtit SVT läsa?
Jocke har väl gett dom till nån som gett dom till journalisten.

Eller så är det Jocke själv som gett journalerna. Skulle inte förvåna mig
Citera
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Ta ett djupt andetag nu. Jockiboy är inte dömd för något sådant och vad gäller hans berättelse om mamman så är det hans egen. Hon kanske misshandlat honom eller så har hon inte, det är mellan dem.
Mamman är inte heller dömd för något sånt.
Men eftersom du tycker det är en världslig sak att Jocke anklagar sin mamma för fysisk och psykisk misshandel.
Då tycker du väl det är en världslig sak om Jocke anklagas för misshandeln av sina barn. Eller?
Citera
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Absolut kan de göra det.

En sak man kan ha i åtanke när man ser dokumentären är att dess syfte inte är att visa vem som rent objektivt har rätt och presentera den slutgiltiga sanningen om vad som egentligen hände under Joakim Lundells barndom. Meningen är inte att det nu är mammans tur att bli kändis och sommarpratare.

Dokumentären ska i stor utsträckning ses som en kritik mot medier som helt utan faktakontroll givit massor med utrymme till någon som, vad det verkar som, snackar en jävla massa skit.
Lundell har byggt en stor del av sitt personliga varumärke de senaste åren på att "ärligt" och sårbart berätta historien om sin fruktansvärda uppväxt och den vanvård han utsatts för av sin mamma.
Nu visar det sig att han eventuellt inte har varit särskilt ärlig.
Det är problematiskt.

Mycket bra formulerat. Det märks i alla kommentarsfält att det är väldigt många som inte förstått det trots att jag själv tyckte det var solklart. Antingen är väldigt många dumma som spån eller så befinner de sig i en jockboi-masspsykos.
Citera
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Han hade väl papper på sin barndomstortyr oxå eller?
Intressant poäng
Citera
2025-12-02, 19:34
Medlem
Intressant ny synvinkel på den nya dokumentären
Citera
Medlem
Citat:
Mamman kanske har sparat dokumentation?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Han har papper på att han har autism. Men jag tror han kan ha en personlighetsstörning också. Den kombon är inte omöjlig. Man kan ha båda.

Skulle jag gissa så säger jag narcissist. Jag-jag-jag och klarar inte av kritik. Lättkränkt. Trump light.

Det som kan verka ”narcissistiskt” hos en autistisk person handlar ofta om oförmåga att interagera socialt snarare än att få uppmärksamhet från omgivning. Här skiljer Jocke och Trump sig åt.
Citera
Medlem
Citat:

grävande journalister brukar väl kunna få tag i sekretessbelagda saker, man har lite kontakter, ber om en tjänst för en gentjänst osv, eller så har mamman sparat kopior på alla papper
Citera
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Hur fan ska Jocke ha det nu.

Han skriver att det inte var han utan hans jurist som "krävde" att SVT skulle ta ner dokumentären för att "den skadar alla barnen där ute".
Men Jocke vill inte det skriver han, för han vill att "fler ska få se detta haveri från SVT".

Men då är alltså Jocke helt plötsligt OK med att alla stackars barn där ute skadas?

Det börjar bli riktigt patetiskt nu.

Undrar om dom sitter i nån typ av war room där hemma....

Hur i helvete skadas "alla barnen därute" för att Jockes ÄCKLIGA skandalbok från 2017 kritiseras? Ofattbart.

Är det vanligt förfarande att advokater fattar egna beslut sådär utan att konsultera den de är anlitade av? Det låter lite ovanligt, nästan...osannolikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in