2025-12-02, 19:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Stopp där. Autister kan visst ljuga. Autism är ett spektrum, vissa autister har svårare för att ljuga än andra, men att påstå att de alltid är ärliga är en lögn.

Vissa psykiatriska tillstånd (personlighetssyndrom, psykos) kan innebära att gränsen mellan verklighet och fantasi blir otydlig, vilket gör att den (personlighetsstörde) som påstår något som rent objektivt är falskt inte upplever det som en lögn, eftersom det för denne upplevs som sant. Knepigt det där!

Ja, exakt. Om han har en personlighetsstörning också ovanpå det hela, så ökar möjligheten för att han kan ljuga med lätthet och leva i sin egen lilla värld av sanning.
Citera
2025-12-02, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Är det en världslig sak enligt dig om Jocke anklagas för grov fysiskt misshandlade av sina barn?

Ta ett djupt andetag nu. Jockiboy är inte dömd för något sådant och vad gäller hans berättelse om mamman så är det hans egen. Hon kanske misshandlat honom eller så har hon inte, det är mellan dem.
Citera
2025-12-02, 19:25
Medlem
Utan att ha hängt med undrar jag hur SVT har fått tag i killens psykiatrijournaler. Handlar det enbart om BUP-journaler som mamman har låtit SVT läsa?
Citera
2025-12-02, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Han har papper på add och asperger = autism.
Han hade väl papper på sin barndomstortyr oxå eller?
Citera
2025-12-02, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Saker han påstår om sin mamma i sin biografi verkar vara rena påhitt. Tortyr, skenhängning av henne etc. Han säger att det står i dokument från soc (och psyk?).

Men en journalist har i en dokumentär läst igenom alla dokument och inget sånt har framkommit. 6000 sidor om jag inte minns fel. Inte ett ord om det från Jocke under alla år. Inte ens när han var 25 nämnde han nåt av detta. Nåt år senare ger han ut en bok där han påstår detta som han tidigare inte nämnt. Ingen annan i familjen håller med.

Citat:
Tar er i ett inlägg.

Jocke har i 8 års tid påstått att hans mamma utsatte honom för extremt grov fysisk och psykisk misshandel.
Jocke har påstått att det finns bevis för detta i hans journaler ifrån soc och bup när han var barn.
Folk har trott Jocke talar sanning och totalt förstört mamman och hennes familjs liv.
Mamman har inte kunnat försvara sig eftersom Jocke har hotat och trakasserat henne när hon försökt.
Jocke har fortsatt sprida dessa påståenden om mamman i böcker, poddar, dokumentärer och otaliga tv intervjuer när mamma tvingats sitta tyst och bli hatad.

Men SVT har gjort en dokumentär där de kommit fram till att Jocke ljugit när Jocke påstod att han hade bevis. Och nu har Jocke och hans vänner panik och det har blivit ett totalt kaos där de försöker få bort SVTs dokumentär till varje pris, utan att lyckas.

Länk till dokumentären
https://www.svtplay.se/dokument-inifran-hatet

Tack för svar.. låter som han är narcissist? Mamman borde i vart fall driva detta i domstol. Grovt förtal. Sjukt.
Citera
2025-12-02, 19:28
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Mamman och Jockiboys kriminelle halvbror kan ju alltid ge ut en egen bok där de bemöter hans berättelse och påståenden. Eller så får de stämma honom för förtal, även om skadestånden brukar vara blygsamma.

Absolut kan de göra det.

En sak man kan ha i åtanke när man ser dokumentären är att dess syfte inte är att visa vem som rent objektivt har rätt och presentera den slutgiltiga sanningen om vad som egentligen hände under Joakim Lundells barndom. Meningen är inte att det nu är mammans tur att bli kändis och sommarpratare.

Dokumentären ska i stor utsträckning ses som en kritik mot medier som helt utan faktakontroll givit massor med utrymme till någon som, vad det verkar som, snackar en jävla massa skit.
Lundell har byggt en stor del av sitt personliga varumärke de senaste åren på att "ärligt" och sårbart berätta historien om sin fruktansvärda uppväxt och den vanvård han utsatts för av sin mamma.
Nu visar det sig att han eventuellt inte har varit särskilt ärlig.
Det är problematiskt.
Citera
2025-12-02, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Utan att ha hängt med undrar jag hur SVT har fått tag i killens psykiatrijournaler. Handlar det enbart om BUP-journaler som mamman har låtit SVT läsa?

Jocke har lagt ut många av dom på Youtube så alla kan läsa/lyssna.
Men sen tänker jag att inte omöjligt att Bo-Göran kan ha fått tag på mer.
Citera
Medlem
Citat:
Tar er i ett inlägg.

Jocke har i 8 års tid påstått att hans mamma utsatte honom för extremt grov fysisk och psykisk misshandel.
Jocke har påstått att det finns bevis för detta i hans journaler ifrån soc och bup när han var barn.
Folk har trott Jocke talar sanning och totalt förstört mamman och hennes familjs liv.
Mamman har inte kunnat försvara sig eftersom Jocke har hotat och trakasserat henne när hon försökt.
Jocke har fortsatt sprida dessa påståenden om mamman i böcker, poddar, dokumentärer och otaliga tv intervjuer när mamma tvingats sitta tyst och bli hatad.

Men SVT har gjort en dokumentär där de kommit fram till att Jocke ljugit när Jocke påstod att han hade bevis. Och nu har Jocke och hans vänner panik och det har blivit ett totalt kaos där de försöker få bort SVTs dokumentär till varje pris, utan att lyckas.

Länk till dokumentären
https://www.svtplay.se/dokument-inifran-hatet
Tack för den!

Uttrycket ”sanningen kommer alltid fram” känns väldigt passande.

Vidrigt beteende samtidigt som jag tycker synd om honom som människa. Han och hans familj har tillräckligt med pengar för att dra sig tillbaka och fokusera på att vara bra föräldrar istället för att jaga mer pengar och kändisskap.

Han borde spendera pengar på att hjälpa barn som är utsatta och i liknande situationer som han påstår sig ha varit i istället för att glida lambo och G-klass.

Hans barn är snart i en ålder där dom förstår allting som sker och kommer börja se på sin pappa med helt andra ögon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa

Dom har fått tag i allt. Soc papper , psykiatri , med mera. Där allt är dokumenterat upp till 25 års ålder.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Är Joakim Lundell autist?

Det tror jag inte på. Han är manipulativ.

Han har papper på att han har autism. Men jag tror han kan ha en personlighetsstörning också. Den kombon är inte omöjlig. Man kan ha båda.

Skulle jag gissa så säger jag narcissist. Jag-jag-jag och klarar inte av kritik. Lättkränkt. Trump light.
Citera
2025-12-02, 19:30
Medlem
picapicans avatar
Hur har journalisten fått ut sekretessbelagda journaler?
Citera
2025-12-02, 19:31
Medlem
Jag har precis sett del ett i svt dokumentär om JL och min gissning av en diagnos som kan förklara hans "tragedi av lögner" är att han också kan lida av borderline personlighetsstörning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in