Citat:
Ursprungligen postat av
husky30
Nu har Jocke ångrat sig igen, från att vilja gå ut med allt så skall han inte gå ut med något. Jag tolkar det lite som att han kommer gå ut med väldigt mycket snart.
Citat ifrån hans Instagram:
”Jag kan inte uttala mig, kommentera eller något pga förändring i situationen. Jag har tät kontakt och stöd ifrån polisen och jag kommer agera utefter deras råd. Så om jag inte kommenterar, besvarar eller något nån säger så vet ni varför. Och ni kan nog lista ut anledningen. Men kommer fortsätta uppdatera men inte om någon person, händelse osv.”
Det här är ytterligare ett exempel på att vilja ge uttryck för hur extremt synd det är om Jocke.
Han ringer väl flera gånger om dagen och trakasserar polisen som vanligt.
Polisen är ingen stödverksamhet utan han får väl vända sig till Brottsofferjouren som alla andra som är utsatta för brott.
Polisen kan inte stötta Jocke och samtidigt utreda brott.
Enda anledningen till att han tog ned poddavsnittet och inte gråter på IG är för att han fattat att vindarna vänt.
Då har han inte längre stake att stå för vad han tycker.
Chrippa är ute och nu finns ju risken att Jacke och han börjar prata. Då måste Jocke låtsas vara klok en stund för att försöka manipulera Jacke tillbaka till sin ringhörna.