2025-12-02, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kldkgloks
Jocke har lagt ut många av dom på Youtube så alla kan läsa/lyssna.
Men sen tänker jag att inte omöjligt att Bo-Göran kan ha fått tag på mer.

Influencers som lägger ut journaler och orosanmälan på sina barn kan manipulera dokumenten. Samma sak om mamman har försett journalisten med papper.

Jag har läst SVT:s påstående att de har gått igenom "allt". Så frågan kvarstår hur SVT kan garantera det? De behöver få journalerna från en objektiv källa för att kunna lita på att det dels är rätt, dels är allt material.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
varför är den här personen känd?

För att reality-tv var stort i Sverige för 15-20 år sedan. Så började det för lille Jockiboi.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kungarna_av_Tylösand
Citera
Medlem
forlatforatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Hur har journalisten fått ut sekretessbelagda journaler?
jocke boi har publicerat dom på sin youtube bakom betalvägg om jag förstår BGB rätt men här läser dom lite av dom

https://www.youtube.com/watch?v=2jZInuW2X6Y&t=2209s
Citera
2025-12-02, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Hur har journalisten fått ut sekretessbelagda journaler?
I dokumentären framgår att Jocke själv lagt ut journalerna för försäljning.
Citera
2025-12-02, 19:37
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, exakt. Jag skulle definitivt vittna mot mina syskon när det gäller misshandel av barn eller partner, våldtäkt och mord. Alltså riktigt grova fysiska brott. Det får de inte komma undan. Likaså kan jag vittna om de kör onyktra o dyl.

Men i övrigt avstår jag nog. Skäller ut dem privat, men vill inte vittna mot dem i en rättegång kring pengar. Kanske jag tänker fel, men det känns väldigt märkligt att hänga ut mina syskon offentligt.

Nej, du tänker inte fel. Skulle aldrig någonsin vittna mot min bror vad det gäller ringa brott, eller grova ekobrott. Gäller det grova brott mot person, så skulle jag kanske vittna.

Jag har ingenting emot om någon vittnar mot en familjemedlem som begått ett grovt brott mot person. Men ekobrott? Kom igen...
Senast redigerad av PeterJihadi 2025-12-02 kl. 19:40.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Mycket bra formulerat. Det märks i alla kommentarsfält att det är väldigt många som inte förstått det trots att jag själv tyckte det var solklart. Antingen är väldigt många dumma som spån eller så befinner de sig i en jockboi-masspsykos.

Det är för många efterblivna som följer Joakim, denna dokumentär kanske kan få folk att förstå hur sjuk i huvudet han egentligen är och en extrem mytoman...
Han borde förses med varningstext: "Jag är efterbliven och älskar bara mig själv och pengar".

Hoppas verkligen att några av hans efterblivna "följare" slutar lyssna på psykopaten.
Han är farlig, framför allt för unga människor (under 30) som inte kan analysera adekvat information.
Citera
Medlem
nästa avsnitten kommer bli mycket bättre då det kommer handla om hur jocke systematiskt hängt ut och förtalat 20-tal personer tex Joz som aldrig blev dömd, Hanna Widerstedt osv. Hur han får hjälp och styr sina hundar Anjo och Rask bakom kulliserna i gruppchattar för att göra riktade attacker på youtube mot personer samtidigt som han leker "family friendly" på sin jocke och jonna kanal och vinner massa tv priser
Senast redigerad av HeltVild 2025-12-02 kl. 19:40.
Citera
2025-12-02, 19:38
Medlem
Twitterturkens avatar
Cirkeln lär bli sluten när hans barn blir vuxna och kan ge ut böcker om all den skit som dom utsatts för.
Citera
2025-12-02, 19:40
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
nästa avsnitten kommer bli mycket bättre då det kommer handla om hur jocke systematiskt hängt ut och förtalat 20-tal personer tex Joz som aldrig blev dömd, Hanna Widerstedt osv. Hur han får hjälp och styr sina hundar anjo och rask bakom kulliserna i gruppchattar för att göra riktade attacker mot personer samtidigt som han leker "family friendly" på sin jocke och jonna kanal och vinner massa tv priser
Jag ser fram emot det avsnittet
Citera
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
nästa avsnitten kommer bli mycket bättre då det kommer handla om hur jocke systematiskt hängt ut och förtalar 20-tal personer bland annat hjälp av sina hundar anjo och rask
Ja, just nu är det bara synd om Jocke som blir påhoppad och söndertrasad. Filip Dikmen skäller ut svt på insta ”ni ifragasatter hans traoma och diagnossserr”
Senast redigerad av kirugumi 2025-12-02 kl. 19:41. Anledning: Stavning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
I dokumentären framgår att Jocke själv lagt ut journalerna för försäljning.

Redan här borde man begripa vad det är för människa. Allt är till salu, både fantasin och verkligheten
Citera
Medlem
Vilken annorlunda bild man fick nu av denne Joakim. Såg programserien där han pratar med unga människor som klarat sig ur svårigheter och tyckte att han verkade klok och empatisk.
Kan han varit psykotisk och inbillat sig detta hemska om mamman?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in