2025-12-02, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja, jag minns två personer som bekräftade att de fick tillbaka sina pengar, men ingen av dem har en trovärdig historia i det här fallet och jag kan inte komma ihåg fler nu...
Ja, bedrägeri borde ha varit ett minimum så polisen har hittills valt den enkla vägen ut i det här fallet tyvärr....
Och swishen gick till 2 olika ställen. Lite konstigt, varför inte samma nummer om det skulle gå till en ny Assistenthund?
Citera
2025-12-02, 11:25
Bannlyst
Citat:
Angående filmerna har jag undrat om det här var kopior av filmerna, till exempel att det filmades live med en mobiltelefon och kopierades till en lagringsenhet av något slag innan telefonen gick i kras och kastades så att polisen bara fick en kopia av en kopia, men jag vet fortfarande inte exakt hur det här är, det här är bare en gissning...

men att spåra telefonens rörelser kunde ha fungerat, problemet är faktiskt när Essie togs bort från den här adressen, om det var en dag innan det påstås, så kommer det finnas många rörelser att kartlägga, inte minst när man tar hänsyn till att L pappan till PPP kan ha kört bort Essie, han har varit tvungen att städa upp efter PPP tidigare och var också här i detta fall och "släckte bränder" och då kommer det att finnas många människor och telefoner att kartlägga...

Kameror måste ha en basenhet i vilket fall som helst även om de styrs via mobilen...

Kan inte vara många mobiler i rörelse klockan 22.20 på kvällen och är bara att koppla mobiler som de närmaste har tillgång till, och hur de förflyttade sig i tid och rum 🧨

Det konstiga är att grannarna fick reda på att de sökte efter Essie var saknad dagen efter om jag förstått det rätt 🥵
Citera
2025-12-02, 11:28
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MormorPutte
Och swishen gick till 2 olika ställen. Lite konstigt, varför inte samma nummer om det skulle gå till en ny Assistenthund?
Ja, det hela är väldigt speciellt och jag skulle vara intresserad av att veta vad Bosch tycker om att deras telefonnummer används för en eventuell bluff innsamling med Swish...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ja, jag minns två personer som bekräftade att de fick tillbaka sina pengar, men ingen av dem har en trovärdig historia i det här fallet och jag kan inte komma ihåg fler nu...
Ja, bedrägeri borde ha varit ett minimum så polisen har hittills valt den enkla vägen ut i det här fallet tyvärr....

Är väl åtal angående en person har jag för mig
Citera
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Ja du, värre såsom en Leif GW Persson roman att hålla reda på alla namn 💥
Det sjuka är väl den dåren sökte swish ett par dagar efter Essie försvann till ny assistent hund 😡
Konstigt att polisen inte har uppfattat detta.
Borde bevisa både det ena och det andra...😥
Dessutom har köpt en husvagn för ca 450.000 nyligen, förvisso på kredit..
Har man ansträngd ekonomi så inte fan får man lån på detta...
Dessutom inte en ny hund heller 🥵
Förvisso sitter väl dåren på ett åtal om jag läste rätt i tråden 💥

- Har PappaPsykopatPengakåt köpt en husvagn för 450'?
- Ligger det ett Åtal mot PappaPsykopatPengakåt?

(Jag trodde det bara var "Militären" som köpt en husbil, samt att allt blivit nedlagt mot PappaPsykopatPengakåt.)
Senast redigerad av UnitedKingdom 2025-12-02 kl. 11:31.
Citera
2025-12-02, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MormorPutte

Bedrägligt beteende så det lyser om det...
Men polisen är vad de är...
Bättre att jaga trafikanter istället...
Citera
2025-12-02, 11:37
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Kameror måste ha en basenhet i vilket fall som helst även om de styrs via mobilen...

Kan inte vara många mobiler i rörelse klockan 22.20 på kvällen och är bara att koppla mobiler som de närmaste har tillgång till, och hur de förflyttade sig i tid och rum 🧨

Det konstiga är att grannarna fick reda på att de sökte efter Essie var saknad dagen efter om jag förstått det rätt 🥵
vi vet är att det finns både wifi-kameror och "kabelkameror", möjligen också vissa med simkort men det är inte bevisat, men det finns så mycket material här som polisen kunde ha gått igenom för den senaste veckan på alla kameror och då hade det här fallet varit löst eftersom Essie definitivt var där sista veckan...
Men den tidpunkt som PPP anger kan inte bevisas vara när Essie dog/försvann, det kunde lika gärna ha varit en dag innan...
Citera
2025-12-02, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
- Har PappaPsykopatPengakåt köpt en husvagn för 450'?
- Ligger det ett Åtal mot PappaPsykopatPengakåt?

(Jag trodde det bara var "Militären" som köpt en husbil, samt att allt blivit nedlagt mot PappaPsykopatPengakåt.)

Vet jag inte om vad farsan gör 💥
Husvagnen stämmer.. En Kabe har jag för mig som någon skrev här tidigare...
Tråden handlar om Essie och hennes familj så jag lägger inte så mycket energi på annat 🎉

Jag läste även här i tråden att det ligger åtal hos åklagaren angående bedrägeri och bedrägligt beteende 😁
Citera
2025-12-02, 11:44
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Vet jag inte om vad farsan gör 💥
Husvagnen stämmer.. En Kabe har jag för mig som någon skrev här tidigare...
Tråden handlar om Essie och hennes familj så jag lägger inte så mycket energi på annat 🎉

Jag läste även här i tråden att det ligger åtal hos åklagaren angående bedrägeri och bedrägligt beteende 😁

Och "Militären" är farfar till tösen, många tror att han tog med sej Essie på sin Norrlandsresa i direkt anslutning till att hunden försvann, så minst sagt relevant för tråden.
Citera
2025-12-02, 11:48
Bannlyst
Citat:
vi vet är att det finns både wifi-kameror och "kabelkameror", möjligen också vissa med simkort men det är inte bevisat, men det finns så mycket material här som polisen kunde ha gått igenom för den senaste veckan på alla kameror och då hade det här fallet varit löst eftersom Essie definitivt var där sista veckan...
Men den tidpunkt som PPP anger kan inte bevisas vara när Essie dog/försvann, det kunde lika gärna ha varit en dag innan...

Jag tror inte att polisen lägger ner mycket arbete på en hund som är borta...
De borde lägga tid på bedrägeri som har varit på tapeten en längre tid...
Personligen om mina hundar försvinner spårlöst så inte fan letar jag inte efter nya hundar dagar efter detta 🥵

Den filmsnutt som folierar i tråden vet jag inte om den är tidsenlig när Essie försvann...
Citera
2025-12-02, 11:55
Bannlyst
Citat:
Och "Militären" är farfar till tösen, många tror att han tog med sej Essie på sin Norrlandsresa i direkt anslutning till att hunden försvann, så minst sagt relevant för tråden.

Har för mig att farfar har en gård utanför Enköping också, så varför ta med sig hunden hem till Norrland förstår jag inte riktigt..
Dessutom borde grannarna hört en husbil vid den tidpunkten...

Även om jag är en trötter så går jag inte och lägger mig vid den tidpunkten i högsommaren 💥🥃
Dessutom ska dogsen ut en lång runda vid 21.00 och är hemma en timme senare...
Citera
2025-12-02, 12:08
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jag tror inte att polisen lägger ner mycket arbete på en hund som är borta...
De borde lägga tid på bedrägeri som har varit på tapeten en längre tid...
Personligen om mina hundar försvinner spårlöst så inte fan letar jag inte efter nya hundar dagar efter detta 🥵

Den filmsnutt som folierar i tråden vet jag inte om den är tidsenlig när Essie försvann...
Citat:
Har för mig att farfar har en gård utanför Enköping också, så varför ta med sig hunden hem till Norrland förstår jag inte riktigt..
Dessutom borde grannarna hört en husbil vid den tidpunkten...

Även om jag är en trötter så går jag inte och lägger mig vid den tidpunkten i högsommaren 💥🥃
Dessutom ska dogsen ut en lång runda vid 21.00 och är hemma en timme senare...
Tänker du på PPP:s filmer av Essie precis "innan hon försvann" eller assistenternas filmer?

Nej, polisen har inte lagt ner mycket tid på det här fallet, de har startat ett stöldärende, besökt en utlänning som bodde i sin bil och hittat absolut ingenting som kopplade honom till ärendet och lagt ner ärendet och sedan efter mycket ståhej från PPP startade de stöldärendet igen och väntade till i somras då de lade ner det och ärenden där PPP anmälde assistenter och några diverse ärenden (användaren Olle.58 har mer om det)
Jag saknar i många fall att polisen går vidare med alla småsaker också som folkbokföringsbrott och sådana saker också, för i många fall finns det saker som de kan gå vidare med, varför sälja hundburen och samla in pengar och varför så säkra på stöld från början...

Citat:
Vem har sagt att husbilen skulle varit på plats vid huset, folk menar att "Militären" tog med sej en död Essie och såg till att hon försvann på sin Norrlandsresa!

Jag vet inte om du kommit in till tråden för att trolla eller om du bara är allmänt korkad, ngt av dessa är det ivf!
bingo bongo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in