Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-11-29, 21:38
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag tyckte hon var het i de första säsongerna, nu håller jag med dig. Och hennes jobbiga personlighet gör det inte bättre.

Överlag tyckte jag att part 1 kändes splittrad och tunn, det var så mycket som hände att alla roller kändes som biroller. Avsnitt 4 var bra, kul cliffhanger. Sen tyckte jag att mycket av cgi'n var kass, speciellt när de ska klättra det tornet. Förvånande för en så pass dyr serie. Man tröttnar ju också på att hopper är lika mycket av ett rövhål som alltid. Det var mycket känsloprat jag skippade. Snaaaark

En sak som är så jäv, a irriterade i dessa serier, gång på gång

Och min pet peeve, cgi varelser som ryter mot kameran. Hela. Jävla. Tiden.

Mycket dåligt i denna säsong. Det är väldigt trött.
Mystiken och mysteriet är ju helt borta. Känslan att att något står på spel finns inte. Huvudkaraktärerna har blivit sidokaraktärer, i förmån till fruntimmrerna som flatan, Nancy och Sarah Connor. Mike tar ju mer plats men han är så totalt ointressant och kass skådespelare att de gör ont. Han funkade när han var borta och kidnappad i S1. Gruppdynamiken är borta, utan serien har förvandlats till dålig CGI monster som skriker. Man vet ju att ingen karaktär av värde kommer att dö i dussinscenerna där monsterna dyker upp gör att alla sådana scener saknar spänning och värde.
Att soldaterna är så värdelöst usla gör det pinsamt. Står i en ring och skjuter på varandra. De har heller inte lärt sig än att kulor är i princip värdelösa men att eld eller värme är effektivt. Det är ett väldigt spretigt intryck. Mycket sämre än väntat.
Citera
2025-11-30, 01:45
Medlem
jontepsgs avatar
Dra åt helvete vad dålig Millie är. Dom andra kidsen är ändå helt ok, men Millie är galet dålig, men självklart är det hon som blir den stora stjärnan.. ..

Aja serien borde avslutats för 1-2 säsonger sedan, denna säsong är riktigt skum och jag misstänker att sista avsnitten ska vara väldigt känslomässiga. Jag hoppas att det är så att allting bara utspelat sig för att boysen spelar rollspel, så att Millies karaktärer inte ens finns. Dröm.
Citera
2025-11-30, 08:09
Medlem
Helt obegripligt att denna serie är så populär. Helt ok att se på men det finns 100 tals serier som är mycket bättre som har fått mycket sämre betyg. Jag förstår inte hur folk tänker.

Lite konstigt att se alla barnen så stora numera och nu har man tagit små barn så nu har man folk i alla åldrar.
Märkligt att millie med stora bröst numera samtidigt som hon ser ut som en pojke med tanke på det rakade håret.
Citera
2025-11-30, 11:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Helt obegripligt att denna serie är så populär. Helt ok att se på men det finns 100 tals serier som är mycket bättre som har fått mycket sämre betyg. Jag förstår inte hur folk tänker.

Lite konstigt att se alla barnen så stora numera och nu har man tagit små barn så nu har man folk i alla åldrar.
Märkligt att millie med stora bröst numera samtidigt som hon ser ut som en pojke med tanke på det rakade håret.
Serien är riktigt bra och spännande och mer där till, har du verkligen tittat med det klagomålet.
För det vore tragiskt om du har gjort och sett något som är så dåligt och när det finns så mycket annat bra.
En annan har haft stor behållning av denna serie, men såklart jag gillar också genren.

Sen detta med ålder är en fråga som hanteras för åratal sedan och vi fattar alla att de växt upp, men detta är en serie där de kommer undan med det bra.
För sett andra serier som har blivit bedrövliga och enbart för de växt upp.
Citera
2025-11-30, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Serien är riktigt bra och spännande och mer där till, har du verkligen tittat med det klagomålet.
För det vore tragiskt om du har gjort och sett något som är så dåligt och när det finns så mycket annat bra.
En annan har haft stor behållning av denna serie, men såklart jag gillar också genren.

Sen detta med ålder är en fråga som hanteras för åratal sedan och vi fattar alla att de växt upp, men detta är en serie där de kommer undan med det bra.

Det är ingen mening att diskutera serier på flashback, här sågas precis allt som sänds.

S5 är riktigt bra, kanske bortsett från e1 som var lite långsamt.
Citera
2025-11-30, 16:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex1987
Det är ingen mening att diskutera serier på flashback, här sågas precis allt som sänds.

S5 är riktigt bra, kanske bortsett från e1 som var lite långsamt.
Det som verkar reta folk är att en serie är populär, för vi har nästan samma personer varje gång.
Såklart desto större en serie är, så får man lite nya in.

För mig är det dom enda dom berättar är att de inte gillar genren.
Och något är allvarligt fel när de spyr galla om och om igen, och fortsätter titta.
Det är då man förstår något har gått sönder.
Sen har man också de som lever för att gnälla om saker folk gillar, och att de inbilla sig någon bryr sig om vad de säger(Och att de inbillar sig de ska övertyga andra tycka samma.).
Vuxna människor slutar titta på skräp, för vi har inte tid att lägga en massa tid på skräp.

Och detta åldersgnället är komiskt, och argumentet de blivit äldre, duh
Vad faan tror ni händer när år går för barn, att de stannar i växten?
Men jag sett det i en hel del andra serier, men i denna så störs man inte av det, mer än kanske i 5min.

Men ja, Stranger Things är riktigt bra, även nu ett gäng säsonger längre bort så håller den, och kanske stundtals är bättre än första säsongen.

Jag kommer dock invänta de sista avsnitten, så jag får allt på rulle.
För detta vet jag ger en större effekt på en serie som denna och att man får allt på en gång.
Citera
2025-11-30, 21:17
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Dra åt helvete vad dålig Millie är. Dom andra kidsen är ändå helt ok, men Millie är galet dålig, men självklart är det hon som blir den stora stjärnan.. ..

Aja serien borde avslutats för 1-2 säsonger sedan, denna säsong är riktigt skum och jag misstänker att sista avsnitten ska vara väldigt känslomässiga. Jag hoppas att det är så att allting bara utspelat sig för att boysen spelar rollspel, så att Millies karaktärer inte ens finns. Dröm.

Skrattretande när hon ska vara "badass" och springa hinderbana, ser ju helt befängt ut. Så sprang de icke sportiga tjejerna på gympan när man gick på mellanstadiet, och de blev alltid valda sist.

Och det är alltid exakt samma linje, i alla säsognner, gänget splittras, ena gänget går nästan under och räddas i sista sekund av andra (eller tredje) gänget.

Nu tycker jag vi ska förutspå vilka av huvudkaraktärerna komemr dö.

Jag gissar på bögen (kommer offra sig för att rädda den han är kär i, för annars kommer det bli för obekvämt för manusförfattarna) eventuellt lucas kommer offra sig för att rädda rödhåriga (wow, vilken kemi de har.. ) och hopper för 11. Det har väl förhoppningar att göra nån spinnoff serie med henne. kanske kommer den anemiska pojkvännen offa sig för reporterbruden så kan hn och steve bli tillsammasn igen.
Senast redigerad av carminaburana 2025-11-30 kl. 21:24.
Citera
2025-12-01, 00:13
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Det är kul när du sätter igång och måste försvara precis allt utan undantag. En serie som bygger så mycket på ungdom och det nästan barnsliga.

Om det här är en serie som klarar sig bra med åldrandet vilka serier klarar sig dåligt då undrar jag.

Det är tre solklara karaktärer som inte åldrats bra. Några andra har de haft tur med.

Dustin var den busiga och lustiga men ser numera ut som en 25 årig halvalkad slusk.

Eleven som de hade otur med. Hon ser inte gammal ut , men hon ser för gammal ut. Vissa som är i tidiga 20 års åldern ser ut som 18, andra som nära 30. Hon ser ut att vara nära 30. Särskilt när hon ska försöka se ung och sportig ut. Samma sak som med Dustin, det sticker ut mer när de försöker se unga ut.

Nancy. Henne tycker jag synd om. Och snacka om otur. Det hade varit bättre att byta ut henne. Hon är värre än någon annan som jag har sett i en serie . Klart värre än Andrea i Beverly Hills 9020, vilket var guldstandarden för att se för gammal ut och låtsas gå i high school.
Senast redigerad av sebastian_ 2025-12-01 kl. 00:15.
Citera
2025-12-01, 09:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är kul när du sätter igång och måste försvara precis allt utan undantag. En serie som bygger så mycket på ungdom och det nästan barnsliga.

Om det här är en serie som klarar sig bra med åldrandet vilka serier klarar sig dåligt då undrar jag.

Det är tre solklara karaktärer som inte åldrats bra. Några andra har de haft tur med.

Dustin var den busiga och lustiga men ser numera ut som en 25 årig halvalkad slusk.

Eleven som de hade otur med. Hon ser inte gammal ut , men hon ser för gammal ut. Vissa som är i tidiga 20 års åldern ser ut som 18, andra som nära 30. Hon ser ut att vara nära 30. Särskilt när hon ska försöka se ung och sportig ut. Samma sak som med Dustin, det sticker ut mer när de försöker se unga ut.

Nancy. Henne tycker jag synd om. Och snacka om otur. Det hade varit bättre att byta ut henne. Hon är värre än någon annan som jag har sett i en serie . Klart värre än Andrea i Beverly Hills 9020, vilket var guldstandarden för att se för gammal ut och låtsas gå i high school.
Jaså, försvarar jag allt utan undantag, ja, säger jag bara, lycka till påvisa den lögnen som du trodde någon skulle gå på

Tycker det har funkat rätt okey med åldern, men det betyder inte utan problem om det blev svart och vitt där.
En intressant sak med Nancy, är att hon först ska se lite äldre ut, men just den typen av utseende har en förmåga att se lite äldre och äldre.

Dock det jag ser som är lite snett med just ålder, så väljer jag ignorera, så slipper serien bli förstörd av saker som egentligen inte spelar någon roll.
Men jag inser att det finns inte de som har den förmågan att se förbi såna här saker och det blir tilt i hjärnan på dom.
Mitt råd är sluta titta då, för ert eviga gnällande är patetiskt.
Citera
2025-12-01, 12:48
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_

Millie är ju bara 21, ser väl lite äldre ut, men inte mycket mer. Alla växer upp vettu.
Citera
2025-12-01, 14:04
Medlem
Giant Squids avatar
Det som var kul och retro i början har helt tappat charmen.
Snabbspola de ep2 , struntar nog i resten. Konkurrensen är hårt nu för att kunna sticka ut.
Det är bara Winona Ryder som är behållningen.
Citera
2025-12-01, 14:08
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Millie är ju bara 21, ser väl lite äldre ut, men inte mycket mer. Alla växer upp vettu.
Man ser att de har satt på henne en tight sportbh för att förminska pattarna lite för att se yngre ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in