Citat:
Jag tyckte hon var het i de första säsongerna, nu håller jag med dig. Och hennes jobbiga personlighet gör det inte bättre.
Överlag tyckte jag att part 1 kändes splittrad och tunn, det var så mycket som hände att alla roller kändes som biroller. Avsnitt 4 var bra, kul cliffhanger. Sen tyckte jag att mycket av cgi'n var kass, speciellt när de ska klättra det tornet. Förvånande för en så pass dyr serie. Man tröttnar ju också på att hopper är lika mycket av ett rövhål som alltid. Det var mycket känsloprat jag skippade. Snaaaark
En sak som är så jäv, a irriterade i dessa serier, gång på gång
Och min pet peeve, cgi varelser som ryter mot kameran. Hela. Jävla. Tiden.
Överlag tyckte jag att part 1 kändes splittrad och tunn, det var så mycket som hände att alla roller kändes som biroller. Avsnitt 4 var bra, kul cliffhanger. Sen tyckte jag att mycket av cgi'n var kass, speciellt när de ska klättra det tornet. Förvånande för en så pass dyr serie. Man tröttnar ju också på att hopper är lika mycket av ett rövhål som alltid. Det var mycket känsloprat jag skippade. Snaaaark
En sak som är så jäv, a irriterade i dessa serier, gång på gång
så misstror de andra karaktärer som upplever underliga saker, när de själva precis genomgått 4 säsonger av de mest sjuka upplevelserna någonsin. Jag tänker specifik på när Nancy får höra om hennes lillasysters möten med en osynlig främling som varnat henn för monster. "nänä det låter ju galet, det kan inte hända!" fan Är du utvecklingsstörd eller?
Och min pet peeve, cgi varelser som ryter mot kameran. Hela. Jävla. Tiden.
Mycket dåligt i denna säsong. Det är väldigt trött.
Mystiken och mysteriet är ju helt borta. Känslan att att något står på spel finns inte. Huvudkaraktärerna har blivit sidokaraktärer, i förmån till fruntimmrerna som flatan, Nancy och Sarah Connor. Mike tar ju mer plats men han är så totalt ointressant och kass skådespelare att de gör ont. Han funkade när han var borta och kidnappad i S1. Gruppdynamiken är borta, utan serien har förvandlats till dålig CGI monster som skriker. Man vet ju att ingen karaktär av värde kommer att dö i dussinscenerna där monsterna dyker upp gör att alla sådana scener saknar spänning och värde.
Att soldaterna är så värdelöst usla gör det pinsamt. Står i en ring och skjuter på varandra. De har heller inte lärt sig än att kulor är i princip värdelösa men att eld eller värme är effektivt. Det är ett väldigt spretigt intryck. Mycket sämre än väntat.