kunde skippat momentet med ett tjockt barn som är direkt starkare än en normalstor man, och soldater som står i en ring och skjuter hejvilt på ett mål i mitten?? det är ju mycket som är dumt men dessa var lite väl onödiga utan att tillföra
Fast jag är lite besviken
Säsong 1 till 4 fantastiskt skådespel energifyllda ungar
Nu ser Eleven ut som hon är 45 när hon kanske ska vara 16 17 år?
Polisen ser ut som en alkis och karaktärerna känns trötta och oengagerade.
Alla ser mycket äldre ut än vad dom ska vara.
Jag ska givetvis titta på alla nya avsnitt men har nu sett alla 4 så får vi se om det går bättre sen.
Eleven ser ut som att hon är 28-30. Nancy är det stora utropstecknet. Hon ser ut som att hon 45 år gammal på riktigt. Ska hon bo hemma??
Nancy ser ut som att hon är 45 år, jag skojar eller överdriver inte. Jag förstod inte om hon skulle vara mamman i början av avsnitt 1 säsong 5.
Jag tyckte hon var het i de första säsongerna, nu håller jag med dig. Och hennes jobbiga personlighet gör det inte bättre.
Överlag tyckte jag att part 1 kändes splittrad och tunn, det var så mycket som hände att alla roller kändes som biroller. Avsnitt 4 var bra, kul cliffhanger. Sen tyckte jag att mycket av cgi'n var kass, speciellt när de ska klättra det tornet. Förvånande för en så pass dyr serie. Man tröttnar ju också på att hopper är lika mycket av ett rövhål som alltid. Det var mycket känsloprat jag skippade. Snaaaark
En sak som är så jäv, a irriterade i dessa serier, gång på gång
så misstror de andra karaktärer som upplever underliga saker, när de själva precis genomgått 4 säsonger av de mest sjuka upplevelserna någonsin. Jag tänker specifik på när Nancy får höra om hennes lillasysters möten med en osynlig främling som varnat henn för monster. "nänä det låter ju galet, det kan inte hända!" fan Är du utvecklingsstörd eller?
Och min pet peeve, cgi varelser som ryter mot kameran. Hela. Jävla. Tiden.
Senast redigerad av carminaburana 2025-11-28 kl. 21:24.
Sammanfattningsvis — volym 1 av säsong 5 är en stark, lovande start för seriens avslutning: den väcker känslor, bygger upp spänning och sätter scenen för stora händelser. Men för oss fans ligger pressen högt — sista delen måste leverera på höjden av förväntningarna.
Men klart jag inte tycker dom ska byta ut dom
Men så tyckte jag
Respekterar din åsikt.
Jag tror vi måste uppdatera våra förväntningar om hur skådespelare ”passar in utseendemässigt” i serier som löper otaligt många säsonger men som tar längre än ett år att producera mellan varven. För de som gillar Stranger Things väger nog skådespelarnas anknytning till rollen tyngre än distraherande men ofrånkomliga rynkor över tid.
Jag lyckades behålla intresset under avsnitt 1 (Edit: av senaste säsongen). Det var så länge jag fortfarande njöt av plockgodiset. Därefter var det svårt att fokusera. En serie kan bara leva så länge på sin flirt med det som har varit. Nostalgi i all ära, men 80-talet var inte så bra. Master of Puppets var nog höjdpunkten, och det är ju inte ens denna säsong.
Senast redigerad av OldButBaldGuy 2025-11-29 kl. 19:45.
Jag lyckades behålla intresset under avsnitt 1 (Edit: av senaste säsongen). Det var så länge jag fortfarande njöt av plockgodiset. Därefter var det svårt att fokusera. En serie kan bara leva så länge på sin flirt med det som har varit. Nostalgi i all ära, men 80-talet var inte så bra. Master of Puppets var nog höjdpunkten, och det är ju inte ens denna säsong.
Jag tyckte allt vände och blev bra avsnitt 4
Du får helt enkelt köpa mer godis