Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-11-28, 20:58
Medlem
ricardo22s avatar
Nancy ser ut som att hon är 45 år, jag skojar eller överdriver inte. Jag förstod inte om hon skulle vara mamman i början av avsnitt 1 säsong 5.
Senast redigerad av ricardo22 2025-11-28 kl. 21:04.
Citera
2025-11-28, 21:05
Medlem
Tycker det är ovanligt fet säsong så här långt!

Citera
2025-11-28, 21:14
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
Fast jag är lite besviken
Säsong 1 till 4 fantastiskt skådespel energifyllda ungar
Nu ser Eleven ut som hon är 45 när hon kanske ska vara 16 17 år?
Polisen ser ut som en alkis och karaktärerna känns trötta och oengagerade.
Alla ser mycket äldre ut än vad dom ska vara.
Jag ska givetvis titta på alla nya avsnitt men har nu sett alla 4 så får vi se om det går bättre sen.
Eleven ser ut som att hon är 28-30. Nancy är det stora utropstecknet. Hon ser ut som att hon 45 år gammal på riktigt. Ska hon bo hemma??

Hela Hollywood har verkligen stagnerat.
Citera
2025-11-28, 21:17
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Nancy ser ut som att hon är 45 år, jag skojar eller överdriver inte. Jag förstod inte om hon skulle vara mamman i början av avsnitt 1 säsong 5.

Jag tyckte hon var het i de första säsongerna, nu håller jag med dig. Och hennes jobbiga personlighet gör det inte bättre.

Överlag tyckte jag att part 1 kändes splittrad och tunn, det var så mycket som hände att alla roller kändes som biroller. Avsnitt 4 var bra, kul cliffhanger. Sen tyckte jag att mycket av cgi'n var kass, speciellt när de ska klättra det tornet. Förvånande för en så pass dyr serie. Man tröttnar ju också på att hopper är lika mycket av ett rövhål som alltid. Det var mycket känsloprat jag skippade. Snaaaark

En sak som är så jäv, a irriterade i dessa serier, gång på gång

Och min pet peeve, cgi varelser som ryter mot kameran. Hela. Jävla. Tiden.
Senast redigerad av carminaburana 2025-11-28 kl. 21:24.
Citera
2025-11-28, 21:19
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Är inne på del 2. Vem är den sminkade 9-årigade flickan samt hennes mamma? Varför kör militären in i "upp och ner världen" med så svaga trupper?

Precis vad jag tänkte, hon ser ut som en sån child pagent unge. Nåt för pedofiler kanske, en målgrupp Netflix förösker fånga
Citera
2025-11-29, 10:37
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Eleven ser ut som att hon är 28-30. Nancy är det stora utropstecknet. Hon ser ut som att hon 45 år gammal på riktigt. Ska hon bo hemma??

Hela Hollywood har verkligen stagnerat.

Man såg äldre ut förr så det är inte helt fel egentligen
Citera
2025-11-29, 15:32
Medlem
fearreapers avatar
Sammanfattningsvis — volym 1 av säsong 5 är en stark, lovande start för seriens avslutning: den väcker känslor, bygger upp spänning och sätter scenen för stora händelser. Men för oss fans ligger pressen högt — sista delen måste leverera på höjden av förväntningarna.
Citera
2025-11-29, 19:28
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Man såg äldre ut förr så det är inte helt fel egentligen
Man såg väl ändå inte 25 år+ äldre ut som Nancy?
Citera
2025-11-29, 19:28
Medlem
Albtraums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
Men klart jag inte tycker dom ska byta ut dom
Men så tyckte jag

Respekterar din åsikt.

Jag tror vi måste uppdatera våra förväntningar om hur skådespelare ”passar in utseendemässigt” i serier som löper otaligt många säsonger men som tar längre än ett år att producera mellan varven. För de som gillar Stranger Things väger nog skådespelarnas anknytning till rollen tyngre än distraherande men ofrånkomliga rynkor över tid.
Citera
2025-11-29, 19:32
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Jag lyckades behålla intresset under avsnitt 1 (Edit: av senaste säsongen). Det var så länge jag fortfarande njöt av plockgodiset. Därefter var det svårt att fokusera. En serie kan bara leva så länge på sin flirt med det som har varit. Nostalgi i all ära, men 80-talet var inte så bra. Master of Puppets var nog höjdpunkten, och det är ju inte ens denna säsong.
Senast redigerad av OldButBaldGuy 2025-11-29 kl. 19:45.
Citera
2025-11-29, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldButBaldGuy
Jag lyckades behålla intresset under avsnitt 1 (Edit: av senaste säsongen). Det var så länge jag fortfarande njöt av plockgodiset. Därefter var det svårt att fokusera. En serie kan bara leva så länge på sin flirt med det som har varit. Nostalgi i all ära, men 80-talet var inte så bra. Master of Puppets var nog höjdpunkten, och det är ju inte ens denna säsong.
Jag tyckte allt vände och blev bra avsnitt 4
Du får helt enkelt köpa mer godis
Citera
2025-11-29, 21:20
Medlem
carminaburanas avatar
Jag tror det hade varit bättre om de körde ett avsnitt i veckan istället, nu blir det overload.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in