Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajmedii
Och för att inte tala om att vara i Malmö så päronen kan äta på jensens

Dom får ju passa på innan stället stänger.
Gissar däremot att både Hanna och Lars kommer vara kärnfriska inför nästa Malmöhelg, det är otroligt märkligt att de aldrig missat en sådan resa men blir så sjuka övrig tid.
Citera
2025-11-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Dom får ju passa på innan stället stänger.
Gissar däremot att både Hanna och Lars kommer vara kärnfriska inför nästa Malmöhelg, det är otroligt märkligt att de aldrig missat en sådan resa men blir så sjuka övrig tid.

Då blir de nog jensens mer än 1 gång. Och ett besök på cosco!
Citera
2025-11-30, 23:12
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krangs
Ja sorgligt är det. Men vid en viss punkt är det hennes eget ansvar att inte bli ensam. Så många chanser hon haft efter att de fått barn att skaffa bekanta och vänner. Öppna förskolan, hämta och lämna på förskolan, fråga föräldrar där om man vill hänga nån dag i parken t.ex.
Verkligen sorgligt om hennes enda vänner är folk som följer henne på nätet. Om hon verkligen anser de som vänner är det tragiskt.och isåfall fortsätter hon i gamla spår och blockar alla som inte är ja-sägare. Oerhört skört, som du säger.
Aldrig har jag träffat så många vänner som när barnen var små. Och har kvar än i dag.
Dels genom mammagrupp/bvc, öppna förskolor, i parken, från forum.
H verkar inte göra nånting av detta.

Hade jag inte gjort nåt av detta skulle jag också mer eller mindre bara umgåtts med släkt och partnern. Skaffade barn så mkt tidigare än mina barndomsvänner och vi levde så olika liv.

Om nu H har social fobi så får väl han dra dit henne då? Eller har han också det?
Ibland gick vi tillsammans till öppna förskolan med. Inget konstigt. Umgicks även parvis med de vi lärde känna.

Barnen har också kvar en del av sina vänner från denna tiden, det knyter samman barnen med om ungås med andra föräldrar.
Citera
2025-11-30, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Som vi har sett och konstaterat söker H ofta vård själv. L är ofta sjuk, men upplever inte att hon söker vård för henne. Något hon kanske väljer att inte skriva om. Men om hon är så noga med att söka vård själv, känns det konstigt att hon inte är lika noga med L.
Har också tänkt på det. Det söktes ju mycket i början när Lars var bebis. Så fort en liten förkylning kom så låg de på som fasen på 1177 och hävde i henne Alvedon med exakta mellanrum. Men så mycket hon varit sjuk nu så hade nog jag sökt mig till vårdcentralen för att se vad det beror på att hon är sjuk med precis var 4e vecka. Det om något är väl skäl att söka vård isåfall. Men jag tror inte hon är sjuk så ofta, det är hittepå
Citera
2025-11-30, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Aldrig har jag träffat så många vänner som när barnen var små. Och har kvar än i dag.
Dels genom mammagrupp/bvc, öppna förskolor, i parken, från forum.
H verkar inte göra nånting av detta.

Hade jag inte gjort nåt av detta skulle jag också mer eller mindre bara umgåtts med släkt och partnern. Skaffade barn så mkt tidigare än mina barndomsvänner och vi levde så olika liv.

Om nu H har social fobi så får väl han dra dit henne då? Eller har han också det?
Ibland gick vi tillsammans till öppna förskolan med. Inget konstigt. Umgicks även parvis med de vi lärde känna.

Barnen har också kvar en del av sina vänner från denna tiden, det knyter samman barnen med om ungås med andra föräldrar.
Exakt, samma här. Och på den tiden levde jag med social ångest. Så jag vet vad det innebär. Men jag förstod också vad konsekvenserna skulle bli om jag inte tog mig igenom den fobin. Det är det man gör för sina barn. Man vill inte vara den som har hindrat barnen att leva ett normalt liv. Det är det bästa jag kunde göra för både dem och mig själv.
Citera
2025-11-30, 23:21
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Exakt, samma här. Och på den tiden levde jag med social ångest. Så jag vet vad det innebär. Men jag förstod också vad konsekvenserna skulle bli om jag inte tog mig igenom den fobin. Det är det man gör för sina barn. Man vill inte vara den som har hindrat barnen att leva ett normalt liv. Det är det bästa jag kunde göra för både dem och mig själv.
Jag förstår! Jättebra att du gjorde det. Skulle precis skriva samma sak, låter som att jag är världens mest sociala person vilket jag inte alls är.
Men som sagt, är man två så kan de ju gå tillsammans först om hon inte vill gå själv.
Citera
2025-11-30, 23:29
Medlem
Citat:

Hanna är för lat och vill inte ha tider att passa.
Och socialthandikappad.
Men visst, L verkar iaf träffa kusinens barn men de är nog dom få gångerna som hon ”ska visa för oss att hon träffar någon i samma ålder”.
Citera
2025-12-01, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajmedii
Hanna är för lat och vill inte ha tider att passa.
Och socialthandikappad.
Men visst, L verkar iaf träffa kusinens barn men de är nog dom få gångerna som hon ”ska visa för oss att hon träffar någon i samma ålder”.
Precis. I vanlig ordning tar hon genvägar. Hon orkar inte ta tag i problemen på riktigt. Skitsamma om det går ut över dottern, liksom..
Citera
2025-12-01, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Jag förstår! Jättebra att du gjorde det. Skulle precis skriva samma sak, låter som att jag är världens mest sociala person vilket jag inte alls är.
Men som sagt, är man två så kan de ju gå tillsammans först om hon inte vill gå själv.
Precis. Absolut att hon kan ta med K vid första tillfällena. Men hon är för lat för att orka jobba på sina riktiga problem. Sen struntar hon i hur det påverkar L. Det får kebaben lösa tycker väl hon.
Citera
2025-12-01, 00:30
Medlem
Citat:
Precis. Absolut att hon kan ta med K vid första tillfällena. Men hon är för lat för att orka jobba på sina riktiga problem. Sen struntar hon i hur det påverkar L. Det får kebaben lösa tycker väl hon.
Den självinsikten besitter hon nog inte. Hon tycker nog att hon är världens bästa morsa.
Citera
2025-12-01, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinpappasmamma
Den självinsikten besitter hon nog inte. Hon tycker nog att hon är världens bästa morsa.
Det tror jag också att hon tycker. Hon saknar självinsikt helt och hållet.
Citera
2025-12-01, 07:16
Medlem
Hade jag fått så mycket kritik från andra om mina barn hade jag inte trott att jag var den bästa mamman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in