2025-11-28, 22:19
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Motivet är väl att han trodde att Palme var någon annan. Det har ju diskuterats förut.

Att gärningsmannen lufsade iväg stämmer bra med CP.

Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Så först menar du att han ser Palme utanför Bion..

Men sen förväxlar honom ?

Eller menar du att CP förväxlar honom både utanför Bion och sen vid Dekorima?

Lisbeth då är hon också då förväxlad med Sigges fru ? Eller vem han nu förväxlar Palme med ?

Det jag inte förstår med den teorin är att CP ska skjuta SC, med en revolver han fått av SC.

Lufsandet tillkom senare. I inledande vittnesmål sprang GM rätt smidigt?

LP:s inledande beskrivningar stämmer bra in på SE.
Citera
2025-11-28, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
Jag har inte ständigt fel, om dig, tvärtom. Du är tämligen glasklar, omkring dina ståndpunkter, och du har fläckvis häpnadsväckande resonemang, nästan så man trillar av stolen. Vilket flertalet användare påpekat för dig, över tid.

Du får ursäkta, du babblar verkligen i nattmössan, har svårt att ta dig seriöst. Vi bryter här. Tack. Fortsätt dunka huvudet i kaklet med någon annan. Trevlig helg.

Dunka huvudet i väggen ?

Häpnadsväckande resonemang?

I stora drag så följer jag LL och TPs teori och svävar aldrig speciellt långt bort från det !

Jag vågar stå för mina åsikter och skiter i hur många förnekare som inte håller med mig..

Du däremot vågar fan aldrig ha en egen åsikt eller en teori vad jag sett

Kanske är du rädd att ha fel ?

Men att behöva skriva att fler förnekare tycker att mina resonemang är konstiga är en komplimang då jag inte tycker som dom !
Citera
2025-11-28, 22:21
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Mannen i keps dyker upp först 1989.

Vet inte, JA kanske splittar upp JÅS i två, en med keps och en utan.

Jag tror att han trodde att mannen på TV (SE) var samme man som dök upp framför huven (JÅS).

Båda hade glasögon och båda kom från samma håll: JÅS IRL och SE i TV.

Så han försökte få ihop det, men när han under rättegången mot CP insåg att de var två olika personer delade han upp dem i två?

P.S. För 15 år sedan fanns det inspelningar tillgängliga från vittnesbåsen i rätten 1989.

Även Borgström kommenterar dem i sin bok.

Vet du om de finns kvar?

Nej, mannen i keps dyker upp 860514.
https://drive.google.com/file/d/18WVTb37rvMvkHaVvwwZBQVwqurRNorHq/view
Du sa att du hade läst.....

Men OK, du tolkar JA som att han "splittar upp JÅS i två, en med keps och en utan."
Tack för sakligt svar, till slut..

Gällande inspelningarna från TR så fick jag dessa av Lars Larsson, sparade ned och laddade sedan upp dom på WPU. Försökt göra ett index över vilka vittnen och vilket band..
https://wpu.nu/wiki/Ljudupptagning_Tingsr%C3%A4tten_1989
Citera
2025-11-28, 22:32
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Instämmer.

Och som du påpekar går det inte att hugga i sten, om det är SE som JA avser. Men, det mesta talar för att JA såg SE, dessutom är ju inte JÅS och SE lika som bär, för att uttrycka det diplomatiskt. Det mesta talar för att JA sett dem båda på platsen. Vilket han beskriver.

Jag vill inte sträcka mig så långt att det med säkerhet är SE som JA talar om, mer än att det är möjligt.

Som du ser här.... så försvarar vissa teorin så hårt att de inte ens kan se en tredje person som JA beskriver utöver AB och JÅS.

Det är det jag "spelar med". Mycket också för att jag är så fascinerad av alla personer som låst sig vid en teori där inte kan tillstå något som ev. skulle kunna försvaga den.

Och det är såklart även annat som inte kan tillstås då det tros kunna slå mot den egna teorin, men där det i mitt tycke mer förstör hypotesen än stärker den. Kan utveckla detta påstående.

Bara titta runt här bland inläggen.
Citera
2025-11-28, 22:32
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Nej, mannen i keps dyker upp 860514.
https://drive.google.com/file/d/18WVTb37rvMvkHaVvwwZBQVwqurRNorHq/view
Du sa att du hade läst.....

Men OK, du tolkar JA som att han "splittar upp JÅS i två, en med keps och en utan."
Tack för sakligt svar, till slut..

Gällande inspelningarna från TR så fick jag dessa av Lars Larsson, sparade ned och laddade sedan upp dom på WPU. Försökt göra ett index över vilka vittnen och vilket band..

Jo, han kommer väl ihåg att SE hade en keps i tidningen och TV-inslaget?

Men mannen som han talade om och beskrev var yngre.
Citera
2025-11-28, 22:45
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Bra jobbat! Men det fanns även inspelningar av vittnenas avdelning när de inte blev förhörda?

Är det med här?
Citera
2025-11-28, 22:47
Avstängd
ZebranJannes avatar
Citat:
Jag vill inte sträcka mig så långt att det med säkerhet är SE som JA talar om, mer än att det är möjligt.

Som du ser här.... så försvarar vissa teorin så hårt att de inte ens kan se en tredje person som JA beskriver utöver AB och JÅS.

Det är det jag "spelar med". Mycket också för att jag är så fascinerad av alla personer som låst sig vid en teori där inte kan tillstå något som ev. skulle kunna försvaga den.

Och det är såklart även annat som inte kan tillstås då det tros kunna slå mot den egna teorin, men där det i mitt tycke mer förstör hypotesen än stärker den. Kan utveckla detta påstående.

Bara titta runt här bland inläggen.

Bra inlägg, i vanlig ordning. Håller med dig till fullo. Önskar fler i tråden (det finns några till) kunde föra sig sakligt och vuxet på det vis du uppvisar. Det skulle göra tråden nytta.
Citera
2025-11-28, 22:48
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Jo, han kommer väl ihåg att SE hade en keps i tidningen och TV-inslaget?

Men mannen som han talade om och beskrev var yngre.

Du skrev 1989, men ändrar dina uppgifter allt eftersom du läser på...
"Mannen i keps dyker upp först 1989."

Jag rättade med när JA kom med uppgiften om keps och ja, i Rapportinslaget hade SE kepsen på.
Och ja, JA uppfattade mannen som yngre i fotokonfrontationen, men mannen i keps i rätten är mellan 50-60 år, enligt JA.
Citera
2025-11-28, 22:49
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Bra jobbat! Men det fanns även inspelningar av vittnenas avdelning när de inte blev förhörda?

Är det med här?

"vittnenas avdelning när de inte blev förhörda"?
Citera
2025-11-28, 22:56
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Du skrev 1989, men ändrar dina uppgifter allt eftersom du läser på...
"Mannen i keps dyker upp först 1989."

Jag rättade med när JA kom med uppgiften om keps och ja, i Rapportinslaget hade SE kepsen på.
Och ja, JA uppfattade mannen som yngre i fotokonfrontationen, men mannen i keps i rätten är mellan 50-60 år, enligt JA.

Nej, JÅS har ingen keps när han tas upp i två långa beskrivningar av JA, en i april och en i maj.

När JA däremot får se bilden på SE så erinrar han sig möjligen en keps. Påverkad av den SE han sett i media?

Ja, mannen med keps i rätten är en senare konstruktion. Den karln syns inte till 1986.

Frågan är vad JA säger om det hela 1996. Har du det förhöret omaskat, Mopp?
Citera
2025-11-28, 22:56
Medlem
Citat:
Bra inlägg, i vanlig ordning. Håller med dig till fullo. Önskar fler i tråden (det finns några till) kunde föra sig sakligt och vuxet på det vis du uppvisar. Det skulle göra tråden nytta.

Har också läst tråden genom åren.
Ett viktigt tillägg är att dom som inte försöker bygga en teori blir dom fega här. Om man bara lägger tvivel och egentligen inte vill gå framåt så kommer man ingenstans.
Dom personerna som faktiskt vågar utmana och kanske ibland går fel är ju dom modiga härinne
Dina inlägg här försöker ju ständigt enbart vara negativt inställda till dom som misstänker SE och deras teorier

Du anser säkert att du överbevisar folk men jag kan sniffa till mig en osäkerhet när man ständigt måste låta lite överlägsen och sen bli lättkränkt när man får mothugg
Citera
2025-11-28, 22:59
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Tack så mycket! Och jag kan såklart tappa fattningen jag med.. åtminstone mot vissa som fortsätter att tramsa.

Det jag vill mena med "spel" är exempelvis detta.
(FB) Skandiamannen

Bläddra bakåt..

Jag skriver i princip enbart det materialet säger, det JA tar upp och vad poliserna tecknat ned.
Även om jag inte ens nämner SE så ser Dalulven förstås bara hot mot sin SE-teori och försöker förklara saker på flera olika sätt utifrån det perspektivet.
Jag säger inte att jag har rätt och Dalulven har fel. Jag bara återger vad, i det här fallet, JA har sagt.
Men det blir på så sätt rätt uppenbart vilka som är "fasta" i sina teorier och vilka som är öppna.
(Ursäkta Dalulven att du fick bli exemplet här, men du är inte värst alls... bara det senaste)

Har sagt det förut tror jag. Argumenten och påståendena ger att SE är GM, medan man på rak fråga om misstanke "bara" säger att SE är skäligen misstänkt.
Inga osäkerheter eller brister går att tillstå....
(Har blivit lite bättre det senaste året dock)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in