2025-11-28, 21:58
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
Nej, har inte tagit något varv med JA 1996, enbart 1986.

Det är mig veterligen flera som inte är med på bild?

Fick JÅS någon direkt fråga om specifikt SE?

Varför JÅS inte förhördes av senaste PU vet jag inte. Men han, liksom flertalet andra, ja, alla andra då levande borde så klart ha hörts igen. Så skedde inte. Ett smärre mysterium. Dock kan ju flertalet ha blivit tillfrågade, men avböjt.

Nej, JÅS hördes ungefär samtidigt som SE kom upp på radarn.

Efter en konfrontation med VG i slutet på april tycks han ha blivit bortglömd till 1989.

Om det nu inte finns något okänt från i maj, när man gjorde en SE-räd bland vittnena.

Här är förhöret med JA 1996. Finns det i en omaskerad form?

https://drive.google.com/file/d/1FttX_Acp26hncbEIfL82PtlkpaV16Jjj/view?pli=1
Citera
2025-11-28, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Äh kom inte på nya saker nu... Gör jobbet och klura lite.

SE har redan "bestämt" hur han var klädd och visat upp det.
Han har inte påstått att hans mörka rock var tung.

Och ja, det är inte riktigt så väktarna beskrev honom nej.
SE (oavsett som vittne eller GM) vet vad väktarna skulle minnas heller, men han borde inte våga ljuga om klädseln alls, enligt mig.

Men återigen till dig, så kan du själv betänka vad GM-SE vågar ljuga om.
Samtal med Lisbeth, Samtal med polis... o.s.v.

Då är en lögn om klädseln ändå mer förståelig och sannolikt.. om jag tänker som er.

För att sammanfatta

Så som han är klädd på fotot hos polisen är alltså mordnattens kläder

Är det möjligt att även som vittne har tagit andra kläder på sig och satt på glasögon?

Iaåfall varför som vittne ?
Citera
2025-11-28, 22:03
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
???

Tror att du inte riktigt förstår vad jag skrivit, så jag ska försöka förenkla.
Och glöm SE för en stund om du kan.

Vem är mannen i keps som JA beskriver flera gånger?
Är det AB eller JÅS enligt dig... eller kan det vara en 3:e person, eller flera?

(förhör, fotokonfrontation, rätten är källorna)

Mannen i keps dyker upp först 1989.

Vet inte, JA kanske splittar upp JÅS i två, en med keps och en utan.

Jag tror att han trodde att mannen på TV (SE) var samme man som dök upp framför huven (JÅS).

Båda hade glasögon och båda kom från samma håll: JÅS IRL och SE i TV.

Så han försökte få ihop det, men när han under rättegången mot CP insåg att de var två olika personer delade han upp dem i två?

P.S. För 15 år sedan fanns det inspelningar tillgängliga från vittnesbåsen i rätten 1989.

Även Borgström kommenterar dem i sin bok.

Vet du om de finns kvar?
Citera
2025-11-28, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
Du har upprepat detta väldigt många ggr, samtidigt som du inte är mottaglig eller ens reflekterar över det jag skrev (och har skrivit till dig förr). Samt att du uppenbarligen inte ens förstår vad jag skriver, trots att jag verkligen gör mitt yttersta, för att vara just, övertydlig. Det går som sagt inte att misstolkas. Jag lämnar diskussionen om detta för nu.

Anledningen till att man måste upprepa allt till dig är att du ständigt har fel..

Jag har aldrig hävdat att det omöjligen kan vara två-olika-personer utan hävdat att det räcker med att det finns stor sannolikhet att det kan röra sig om 1 pers

Sen hävdade jag tillbaka att det är tvärtom att dom som hävdar något bestämt är förnekarna som bara går på att det måste röra sig om två personer

Det var min poäng...
Citera
2025-11-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Enligt förståsigpåare stod följande utanför Grand: CP, CA och SE.

Enligt förståsigpåare gick följande på rad bakom LOP: CA och SE.

Enligt förståsigpåare var följande inne på Bohemia: CP och SE

Lanserar härmed den extra speciella relativitetsteorin:

a + b + c - a - b = c = SE!

Så du har löst fallet?
Citera
2025-11-28, 22:07
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Så du har löst fallet?

O yes! Precis som flera andra har jag skådat ljuset och har LÖSNINGEN.

Nej, tyvärr, det krävs något mer. Men jag är 75% säker på SE. För några år sen var jag uppe i 95%.

SE stiger igen!
Citera
2025-11-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jo men det är ju inte enbart CP som är utanför Bion..

Sen vad är motivet till CP ?

Menar du att CP skulle vara en torped ?

Motivet är väl att han trodde att Palme var någon annan. Det har ju diskuterats förut.

Att gärningsmannen lufsade iväg stämmer bra med CP.
Citera
2025-11-28, 22:09
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Vad jag syftade på är att Engström som vittne beskriver ju att det var så han var klädd...

Men ingen , varken väktare eller Lisbeth samt på brottsplatsen har väl sett en sådan man som han själv påstår sig vara klädd !

Då är frågan ..

Kan han hitta på klädsel på mordnatten även som vittne ?

Du får gärna vara tydlig med om du talar om SE som vittne eller GM.

Jag ser ingen som helst anledning till varför vittnet SE skulle ljuga om sin klädsel.
Oavsett roll(GM/vittne), så blir den ju vad han påstått att den var
Och överensstämmande med andra uppgifter.
- Lisbeths uppfattning om GM's klädsel är fel. (Här också den ordagranna uppgiften om "mörkblå täckjacka")
- Ett vittne, som han överhör, beskriver vad han tycker är något som överensstämmer med honom själv. (Här har vi uppgiften om Windén och taxichauffören/möjligen AD som stämmer rätt bra in på dessa uppgifter från SE).
Citera
2025-11-28, 22:09
Avstängd
ZebranJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Nej, JÅS hördes ungefär samtidigt som SE kom upp på radarn.

Efter en konfrontation med VG i slutet på april tycks han ha blivit bortglömd till 1989.

Om det nu inte finns något okänt från i maj, när man gjorde en SE-räd bland vittnena.

Här är förhöret med JA 1996. Finns det i en omaskerad form?

https://drive.google.com/file/d/1FttX_Acp26hncbEIfL82PtlkpaV16Jjj/view?pli=1

Jag har ej läst en omaskad variant av det förhöret. Dessutom har jag aldrig varit så djupt insyltad i MOP som flertalet övriga i MOP-trådarna att jag kan besvara den frågan. Mitt intresse har dessutom gått i vågor i alla år. Men visst är maskningen ett allvarligt problem. Frågan är dock om det döljer sig något verkligt matnyttigt av värde under maskningarna, som kan hjälpa till att föra gåtan i mål, jag tvivlar. Det mesta är nog ointressant.
Citera
2025-11-28, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Motivet är väl att han trodde att Palme var någon annan. Det har ju diskuterats förut.

Att gärningsmannen lufsade iväg stämmer bra med CP.

Så först menar du att han ser Palme utanför Bion..

Men sen förväxlar honom ?

Eller menar du att CP förväxlar honom både utanför Bion och sen vid Dekorima?

Lisbeth då är hon också då förväxlad med Sigges fru ? Eller vem han nu förväxlar Palme med ?
Citera
2025-11-28, 22:13
Avstängd
ZebranJannes avatar
Citat:
Anledningen till att man måste upprepa allt till dig är att du ständigt har fel..

Jag har aldrig hävdat att det omöjligen kan vara två-olika-personer utan hävdat att det räcker med att det finns stor sannolikhet att det kan röra sig om 1 pers

Sen hävdade jag tillbaka att det är tvärtom att dom som hävdar något bestämt är förnekarna som bara går på att det måste röra sig om två personer

Det var min poäng...

Jag har inte ständigt fel, om dig, tvärtom. Du är tämligen glasklar, omkring dina ståndpunkter, och du har fläckvis häpnadsväckande resonemang, nästan så man trillar av stolen. Vilket flertalet användare påpekat för dig, över tid.

Du får ursäkta, du babblar verkligen i nattmössan, har svårt att ta dig seriöst. Vi bryter här. Tack. Fortsätt dunka huvudet i kaklet med någon annan. Trevlig helg.
Citera
2025-11-28, 22:16
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
För att sammanfatta

Så som han är klädd på fotot hos polisen är alltså mordnattens kläder

Är det möjligt att även som vittne har tagit andra kläder på sig och satt på glasögon?

Iaåfall varför som vittne ?

Jag har ingen aning om han har rätt kläder på sig där på fotot, men det är vad jag tror i.a.f.
Det är så han genomgående har beskrivit klädseln.

Ser ingen anledning till att han som vittne börjar hålla på med att "mixtra" medkläderna, men däremot glasögon skulle ju kunna vara något man tar av eller på.

Likväl som att övriga vittnen tog på sig, åtminstone samma överplagg, på rekonstruktionen som de hade på mordnatten. Har faktiskt inte jämfört bilderna med vad de ev. sagt sig ha haft på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in