Det är allmänt känt hur våra stackars åldringar lämnas ensam på äldreboenden och knappt ens får besök en gång per år.
Nu är det dessutom snart jul och Sv*n känner sig nog mer ensam än någonsin, dessutom med en kommande rättegång och utmålad som rasist.
Ska vi inte ta och skicka ett varsitt julkort till Sv*n för att visa att hela Sverige inte är helt tappad och förlorad till MENA-pöbeln?
Det kostar 27 kr att skicka ett vykort via Riktiga vykort hos Postnord.
27 kronor är en liten kostnad för att göra otroligt mycket för en annan människa.
Jag kommer givetvis göra det av ovanstående anledning plus för att mitt karmakonto kan behöva en god gärning.
Adressen finns i fupen.
Citat:
Sven Olof Svensson
Dalsjövägen 25 lgh 1206
516 34 Dalsjöfors
En 90-åring på ett äldreboende ska inte bli behandlad på det här sjuka sättet av "Sverige"!
Här kommer beläggen – men om du ber andra att lägga tid på att reda ut juridiken åt dig, då får du också göra din del och komma med mer substans än ”krav på belägg” som om man är skyldig att visa dig något...
Enligt de auktoritativa källor jag hänvisat till omfattas svenskar både på pappret och i praktiken av HMF-lagen. Du har inga som helst belägg för motsatsen. Att du hört på SD Riks att svenskar inte kan utsättas för hets betyder inte att det faktiskt är sant...
Exempel:
Av förarbetena till straffskärpningsregeln framgår att regeln kan vara tillämplig inte bara när exempelvis svenskar ger sig på invandrare utan också i den motsatta situationen, alltså när personer med utländskt ursprung angriper någon eller några just för att de är svenskar (prop. 1993/94:101 s. 22).
Det finns ingen kategori i lagen som heter ”svenskar”.
Faller under "nationellt eller etniskt ursprung".
Citat:
NJA 1996 s. 577
RH 2000:78
Vad är poängen med att hänvisa till rättsfall som inte har ett jota med ämnet att göra? Vad har domvillor och tredskodomar med HMF att göra? Är det en textrobot som författar dyngan du postar?
Citat:
Åklagare lägger rutinmässigt ned sådana anmälningar.
Det är allmänt känt hur våra stackars åldringar lämnas ensam på äldreboenden och knappt ens får besök en gång per år.
Nu är det dessutom snart jul och Sv*n känner sig nog mer ensam än någonsin, dessutom med en kommande rättegång och utmålad som rasist.
Ska vi inte ta och skicka ett varsitt julkort till Sv*n för att visa att hela Sverige inte är helt tappad och förlorad till MENA-pöbeln?
Det kostar 27 kr att skicka ett vykort via Riktiga vykort hos Postnord.
27 kronor är en liten kostnad för att göra otroligt mycket för en annan människa.
Jag kommer givetvis göra det av ovanstående anledning plus för att mitt karmakonto kan behöva en god gärning.
Adressen finns i fupen.
En 90-åring på ett äldreboende ska inte bli behandlad på det här sjuka sättet av "Sverige"!
Bra initiativ! Jag skickar aldrig julkort men lovar att gubben ska få ett uppmuntrande kort av mig.
OT men tar mig friheten ändå för att ställa saken i paritet. Tara Saleh som två gånger blivit utköpt av svenska skolor, nu senast i Malmö. En elevassistent som på sociala medier flera gånger klart deklarerat att hon önskar död åt svenskar. Inga problem. Får avgångsvederlag och säkert snart en ny anställning. Ingen som sa ett ord om åtal där. Men en gammal gubbe ska dras i skiten för ett hastigt uttalande i affekt. Det lämnar en bitter smak i munnen på åtminstone mig.
Det har blivit det nya Sverige.
Svenskar ska tiga, blunda och buga för MENA-pöbeln annars är vi rasister.
Nej, men du är dum på riktigt. Enligt de auktoritativa källor jag hänvisat till omfattas svenskar både på pappret och i praktiken av HMF-lagen. Du har inga som helst belägg för motsatsen. Att du hört på SD Riks att svenskar inte kan utsättas för hets betyder inte att det faktiskt är sant...
... som förklarar att svenskar visst omfattas av HMF-lagen.
Hahahaha. Fåntrattsargument.
Jaså? Länka till en dom där någon har dömts för hets mot svenskar. Jag har länkat till två fall nu, där åklsgaren valt att inte väcka åtal för hets mot svenskar, precis som du efterfrågade, men du fortsätter spela dum.
Jaså? Länka till en dom där någon har dömts för hets mot svenskar. Jag har länkat till två fall nu, där åklsgaren valt att inte väcka åtal för hets mot svenskar, precis som du efterfrågade, men du fortsätter spela dum.
Det gör jag så snart du länkat till en dom där tomtefar dömts för våldtäkt av tomtenisse.
Ganonito har rätt. Tyvärr. Varför låtsas vi ens som att det inte är skillnad på folk och folk. En lättkränkt jävla bladlus polisanmäler en gammal gubbe. Var är rim och reson? Om min unge anmäler "folket" som skriker hora på bussen efter henne mer eller mindre dagligen orkar polisen inte ens låtsas skriva rapport om det.
Fucked up.
Det gör jag så snart du länkat till en dom där tomtefar dömts för våldtäkt av tomtenisse.
Lägg ner, idiot. Premisserna var tydliga. Du skulle länka till en dom där någon dömts för hets mot svenskar och jag skulle länka till ett fall där åklagaren valt att inte väcka åtal för hets mot svenskar trots tydliga bevis. Jag har gjort min del. Nu är det dags för dig att göra din. Eller så kan du erkänna dig besegrad och erkänna att lagen inte är lika för alla.
Varför ska Sven ha ett julkort pga att han rackat ner på en huckle-uska? Min morsa träffar personal från Syrien, Thailand, Eritrea osv och tycker att det känns som att resa. Faktum är att invandrare ofta har en mycket stor respekt för äldre, och är överrepresenterade i äldreomsorgen eftersom svenskar hellre vill bli influencers. Sven har valt att leva sitt liv i Dalsjöfors, en håla utan motstycke utanför Borås. Det tyder på en viss inskränkthet.
Din logik är tydlig men puckad. Att en person inte dömts för HMF mot svenskar betyder inte att det är lagligt. Justitieministern och all annan tillgänglig juridisk expertis håller med mig.