Citat:
Nu handlade inte mitt inlägg som du citerat om det aktuella fallet utan var illustrerande och fiktiva exempel, vilket du förstås ignorerade...
Självklart om det är som du skriver ovan, så är det en våldtäkt, jag har aldrig motsagt detta - det jag däremot skriver och menar är att hon har i mångt och mycket försatt sig själv i denna situation. Om hon tänkt lite mer på sig själv och idkat ett sunt och adekvat säkerhetstänk, så hade hon aldrig skjutsat (om nu detta inte är en trådsanning, dvs. om att hon var den som framförde fordonet), eller tillåtit mannen sova över hos henne - detta då hon visste om hans tidigare sexualbrott. Varför inte hellre säga nej till att skjutsa eller skjutsa honom hem till sig själv?
Självklart om det är som du skriver ovan, så är det en våldtäkt, jag har aldrig motsagt detta - det jag däremot skriver och menar är att hon har i mångt och mycket försatt sig själv i denna situation. Om hon tänkt lite mer på sig själv och idkat ett sunt och adekvat säkerhetstänk, så hade hon aldrig skjutsat (om nu detta inte är en trådsanning, dvs. om att hon var den som framförde fordonet), eller tillåtit mannen sova över hos henne - detta då hon visste om hans tidigare sexualbrott. Varför inte hellre säga nej till att skjutsa eller skjutsa honom hem till sig själv?
Nej, jag ignorerade inte det. Jag undvek att gå off topic, likt dig. Sådant kan ge en varningar, vet du.
Ja, det är våldtäkt. Och den som försatte kvinnan i en våldtäkt är våldtäktsförövaren. Hade han lyssnat på hennes upprepade nej, så hade ingen våldtäkt skett.
Hon har inte gjort något fel eller olagligt när hon lät honom sova över i sin säng.
Han har gjort något fel och olagligt när han våldtog henne.
Råkar ibland se "Gift vid första ögonkastet". Dessa par delar säng på bröllopsnatten, med en de nyss lärt känna vid själva brällopscermonin. De delar sedan säng typ varje natt i 4 veckor. Vid denna säsong hade inget av paren haft sex.
Dela säng är inte synonymt med sex. I synnerhet inte när ens vän sedan länge upprepade gånger säger nej till just sex.
Så, nej. Hon gjorde inget fel. Han bär all skuld för den olagliga handling han har utfört.