Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-25, 18:00
Medlem
Fast så lätt är det inte som folk tror. Många tror att bara att anmäla så får man ersättning. Jag vet verkliga våldtäktsoffer som inte orkat fullfölja pga så dåligt psykiskt mående och upprepande självmordsförsök och de har fått nada i ersättning Och om kraven är att det leder till åtal för ersättning så vet jag att åklagaren i regel har mycket att gå på annars utsätter man inte brottsoffer för en rättegång. Detta är från erfarenheter från Göteborg

Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Vad får en människa som blir våldtagen?
Citera
2025-11-25, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hon sa nej upprepade gånger till sex. Han fortsatte ändå = våldtäkt.

Han var hennes vän sedan länge. Han lät alltså en vän sova över.

Hade han bara respekterat hennes nej, så hade han sluppit fängelse.

Bjud inte hem killar om du inte vill knulla gör du det ändå är du en hora som inte förtjänar bättre
Citera
2025-11-25, 18:06
Medlem
Citat:
Det är ju just vad han skriver jag fastnar för. Han har hört hennes upprepade nej, men han fortsätter ändå = våldtäkt och erkännande om våldtäkt.

Nej det är ingen våldtäkt annat än i nazifeminstlandet Sverige en våldtäkt sker med våld
Citera
2025-11-25, 18:08
Medlem
Citat:
Det är väl ändå den som utsätter någon för ett brott som ska lära sig att ta ansvar för sin brottsliga handling och sluta upp att begå lagbrott.

I detta fallet ska ju denne kille lära sig att hörsamma nej och sluta upp med att våldta.

Vi kan applicera din syn på saken på andra brott.
Sprängning: " när ska folk ta sitt ansvar och lära sig att slå i lexbase och se så de inte bor granne med någon kriminell! Folk borde omyndigförklaras!". och inte ett ord/inte ett straff åt den som sprängde porten. Utan endast skuldbeläggande på de som bor i huset. Inser du nu hur märkligt du resonerar?

Det är bra att den här killen får sitta i fängelse. Kanske han lär sig att nej betyder nej. Slutar upp att våldta olika kvinnor. Inser att man behöver lära sig att lyssna på nej. Lyssna och hörsamma nejet.

Du ser våldtäkt överallt din feminstfitta men i detta fallet har det inte skett en våldtäkt men visst jämfört med chalmersfallet verkar denna kvinna nästan trovärdig men det säger inte så mycket. Ta inte hem killar om du inte vill knulla det är vanligt folkvett gör man det ändå får man skylla sig själv och inte belasta rättssystemet med det
Citera
2025-11-25, 18:28
Medlem
Citat:
Det är inget lagbrott att låta en vän sedan länge sova över.

Men det är ett lagbrott att fortsätta hålla på, trots att man får nej, dessutom upprepade gånger. Han ska sitta i fängelse, så att han lär sig att respektera nej.

Så överfulla som fängelserna är, kanske han tvingas dela cell med en manlig fånge. Och lär sig den hårda vägen att nej betyder nej.

Uselt argumenterat från dig i vanlig ordning.

Det är inget lagbrott men det är korkat och oansvarigt. Bättre att fria i såna här fall så kvinnor lär sig att inte vara korkade oansvariga, vilket kommer leda till färre våldtäkter på sikt.

Man gör bara kvinnor en björntjänst när man låter dem slippa ansvar för såna här situationer.
Citera
2025-11-25, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Fast så vitt jag vet så satte han aldrig på henne.
Någon penetration varken med fingrar eller kön skedde tydligen inte, enligt den information jag fått här på flashback.
Nej, jag insåg det senare. Var det så att han gick ner på henne?

F ö är väl även det att han inte gick hela vägen ett tecken på att han till slut fattade att hon inte ville ha sex.
Citera
2025-11-25, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egar1
Fast så lätt är det inte som folk tror. Många tror att bara att anmäla så får man ersättning. Jag vet verkliga våldtäktsoffer som inte orkat fullfölja pga så dåligt psykiskt mående och upprepande självmordsförsök och de har fått nada i ersättning Och om kraven är att det leder till åtal för ersättning så vet jag att åklagaren i regel har mycket att gå på annars utsätter man inte brottsoffer för en rättegång. Detta är från erfarenheter från Göteborg

Behövs bara en krystad anklagelse och hörsägen för att fälla någon för våldtäkt och få ersättning beviskraven är obefintliga
Citera
2025-11-25, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Uselt argumenterat från dig i vanlig ordning.

Det är inget lagbrott men det är korkat och oansvarigt. Bättre att fria i såna här fall så kvinnor lär sig att inte vara korkade oansvariga, vilket kommer leda till färre våldtäkter på sikt.

Man gör bara kvinnor en björntjänst när man låter dem slippa ansvar för såna här situationer.

Exakt håller med dig till 100 procent kvinnor måste lära sig ta ansvar och inte böla om våldtäkt när de själva skapat situationen
Citera
2025-11-25, 18:50
Medlem
Citat:
Hon sa nej upprepade gånger till sex. Han fortsatte ändå = våldtäkt.

Han var hennes vän sedan länge. Han lät alltså en vän sova över.

Hade han bara respekterat hennes nej, så hade han sluppit fängelse.

Hade hon bara låtit bli att bjuda hem en man hon inte vill ha sex med till hennes säng, så hade denna situation inte uppstått överhuvudtaget.

Dags att kvinnor lär sig det.
Citera
2025-11-25, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Tänk om kvinnor kunde lära sig att sluta bjuda hem män för att "sova" med dem om de inte vill ha sex. Sett flera liknande fall senaste året nu.

Skrämmande om kvinnor verkligen är så här dumma i huvudet. Bäst att helt fria såna här gånger så kanske kvinnor lär sig till slut, vilket, paradoxalt nog kan tyckas, kanske leder till färre "våldtäkter" framöver.

Kvinnor måste helt enkelt börja ta lite eget ansvar för situationer de hamnar i.

plus på den.
Citera
2025-11-25, 22:15
Medlem
Till och med min hund kan ha den mest juicy korven framför sig men äter den inte om jag säger nej. Till och med katten förstår ett nej trots att det är godis framför henne. Men help me god, en man förstår inte ett nej. Okej. Sure.
Citera
2025-11-25, 22:25
Medlem
Har vi nån fup på denna ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här