2025-11-26, 16:49
Medlem
SylarQQs avatar
Haha verkar som juden Aron ska vara med nej tack
Citera
2025-11-26, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Grejen som många verkar missa är att Jönsson aldrig någonsin har påstått sig vara opartisk eller att hans videos inte skulle vara vinklade. I alla fall inte vad jag har sett. Jag kan givetvis bara tala för mig själv men jag ser i regel hellre på någon som är partisk och inte hymlar med den än tvärtom. Min respekt för SVT hade varit mycket större om dom bara kunde erkänna att dom har vänsterbias.

Efter det så skulle man behöva ha många och långa diskussioner om deras finansiering och vad pengarna går till, eftersom det inte är direkt frivilligt. Men diskussioner om SVTs finansiering hör inte hit.

Däremot är jag inte det minsta brydd om vilka enskilda personer som sponsrar Jönsson är eftersom det är "tyckeri-TV" och hans åsikter är tydliga och det är inte särskilt svårt att skapa sig en holistisk bild av finansiärerna.
Den största anledningen till att jag har tittat på Henrik Jönsson är att han tagit upp massinvandringen och nedläggningen av kärnkraft, frågor som är viktiga för mig.
T ex som detta avsnitt.

Varför ljuger (S) om kärnkraft och migration?
https://www.youtube.com/watch?v=bjnSo9_6Cnc

Jag har inte tidigare reflekterat att han kunde vara sponsrad av någon diffus finansiär, jag trodde han var en sk Swishhora som alla andra.
Helt OK för mig med den typen av finansiering.
Nu när han mycket ärligt och transparent berättar att hans TV kommer vara betalt av sponsorer så börjar jag nog fundera lite.
Jag har en olustig känsla att sponsorernas mission med den här TV satsningen kan vara att fånga upp oss väljare som varken är höger eller vänster utan både och att långsamt indoktrineras till att bli renodlade högerväljare.
Man blandar in typ att friskolor och nedmontering av välfärdssystem är något bra med reportage om Sossarna slöserier och vurm för massinvandring, islam och destruktion av elförsörjningen.
Allt ur högersidan synvinkel.
Nu förtjänar ju Sossarna allt skit dom kan få, men som en vanlig svenne utan någon förmögenhet är det knappast oss som marknadsliberaler och libertarianen Henrik Jönsson ömmar för.

Jag kommer fortfarande att titta på honom, men kommer att att ha mer kritiska glasögon på vem som verkligen ligger bakom just det här reportaget/intervjun.
Citera
2025-11-26, 17:46
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Vänstern säger att de "gillar olika" men i verkligheten hatar de alla som inte följer deras narrativ. Det syns så tydligt i denna tråd och på vissa upprörda krönikor...

Jag tycker att mediesatsningen kunde heta Jönssons Frestelser med en slogan: enkelt och lättsmält
Överensstämmer bra med upplägget. Hoppas Arpi, Allard, Bard, Fallenqvist, Januch, Jöberger, Ekeroth m.fl. högerprofiler är med.
Citera
2025-11-26, 18:12
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Tänk ett "Veckans brott" där GW får vara hur full han vill och prata etnisk statistik när han vill. Public service får gärna läggas ned överallt.
Citera
2025-11-26, 18:58
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vem betalar honom?

Friskolemiljardärerna herr och fru Bergström, bland annat:
https://klagget.nu/2025/07/04/grav-hans-och-barbara-bergstrom-gav-tva-miljoner-till-henrik-jonssons-talkshow/

Så räkna inte med några kritiska synpunkter på den branschen hos Jönsson.
Citera
2025-11-26, 19:05
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Detta är ju inte viktigt, utan låt oss direkt slå fast att ”Väljer man att stå utanför så har man uppenbarligen inte rent mjöl i påsen och är bara ute efter att sprida desinformation - alltså definitionen av en trollfabrik.”

Var inne i en annan tråd häromdagen, samma visa där.
Man vill bestämma även vad sina motståndare skall tycka, tänka, och HUR dom skall få fram det.
Är inte det förbjudet ?
Citera
2025-11-26, 19:06
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandsrebell
Är inte det förbjudet ?

Kan du utveckla?
Citera
2025-11-26, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Henrik verkar vara allergisk mot hederliga jobb, där man faktiskt gör nytta för andra människor.

Klarar han bara av att vara ett tjattrande huvud på youtube?? Det är ingen syssla för en vuxen man.
Fantastiskt, en livs levande dinosaurie i det vilda!

Gummileffe, du lever i det förflutna och tror att "riktiga jobb" fortfarande är att knega på en biltvätt eller sopa upp fimpar utanför porten? Du har uppembarligen inte greppat var ekonomin numera befinner sig.

En vuxen man behöver ingen ledsagare som talar om för honom vad han ska göra, lösningen på din bitterhet över att ditt tåg lämnat perrongen utan dig finns att finna i den insikten.
Citera
2025-11-26, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Friskolemiljardärerna herr och fru Bergström, bland annat:
https://klagget.nu/2025/07/04/grav-hans-och-barbara-bergstrom-gav-tva-miljoner-till-henrik-jonssons-talkshow/

Så räkna inte med några kritiska synpunkter på den branschen hos Jönsson.
Dessa personer så märkliga usch!

Och tack för info
Trodde ingen kunde ta reda på det
Citera
2025-11-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylarQQ
Haha verkar som juden Aron ska vara med nej tack

Precis! Det är zio-pengar, naturligtvis för att lura mongo-svenne en gång till.
Citera
2025-11-26, 21:11
Medlem
"100 % klägg – Henrik Jönsson och hans hemliga miljoner"

https://klagget.nu/2025/11/26/100-klagg-henrik-jonsson-och-hans-hemliga-miljoner/
Citera
2025-11-26, 21:32
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BambuBengt
Den största anledningen till att jag har tittat på Henrik Jönsson är att han tagit upp massinvandringen och nedläggningen av kärnkraft, frågor som är viktiga för mig.
T ex som detta avsnitt.

Varför ljuger (S) om kärnkraft och migration?
https://www.youtube.com/watch?v=bjnSo9_6Cnc

Jag har inte tidigare reflekterat att han kunde vara sponsrad av någon diffus finansiär, jag trodde han var en sk Swishhora som alla andra.
Helt OK för mig med den typen av finansiering.
Nu när han mycket ärligt och transparent berättar att hans TV kommer vara betalt av sponsorer så börjar jag nog fundera lite.
Jag har en olustig känsla att sponsorernas mission med den här TV satsningen kan vara att fånga upp oss väljare som varken är höger eller vänster utan både och att långsamt indoktrineras till att bli renodlade högerväljare.
Man blandar in typ att friskolor och nedmontering av välfärdssystem är något bra med reportage om Sossarna slöserier och vurm för massinvandring, islam och destruktion av elförsörjningen.
Allt ur högersidan synvinkel.
Nu förtjänar ju Sossarna allt skit dom kan få, men som en vanlig svenne utan någon förmögenhet är det knappast oss som marknadsliberaler och libertarianen Henrik Jönsson ömmar för.

Jag kommer fortfarande att titta på honom, men kommer att att ha mer kritiska glasögon på vem som verkligen ligger bakom just det här reportaget/intervjun.
Men... Vad tror du Patreon är för något? Och hur tror du att Swish-grejen fungerar, att man bara skickar ett par spänn? Och att du inte har lagt märke till Jönssons mycket klara och tydliga vinkling säger nog mer om dig än något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in