2025-11-26, 13:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalyawesome
En snabb koll på MMS siffror senaste veckorna visar att varje avsnitt 30-min har mellan 150"-225" tittningar på linjär tv vid ett givet datum, till det tillkommer SVT-play.
Liknande siffror för Politikbyrån. Agenda har högre tittning, ser ut att snitta på 400".

https://mms.se/rapporter/vecka-manad-ar/

Går att hämta hem statistik för de flesta kanalers program i Sverige.

Den är skev, jag har t.ex. blivit tillfrågad att vara med och rapportera vad jag tittar på. Eftersom jag inte är intresserad av TV, och inte vill bli registrerad, tackar jag nej. Så man utgår från en grupp hängivna TV-tittare och extrapolerar det till hela befolkningen. Som att fråga publiken i en handbollsmatch hur många som tittar på handboll och sedan säga att 10 miljoner svenskar tittar på handboll.
Citera
2025-11-26, 13:31
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Den är skev, jag har t.ex. blivit tillfrågad att vara med och rapportera vad jag tittar på. Eftersom jag inte är intresserad av TV, och inte vill bli registrerad, tackar jag nej. Så man utgår från en grupp hängivna TV-tittare och extrapolerar det till hela befolkningen. Som att fråga publiken i en handbollsmatch hur många som tittar på handboll och sedan säga att 10 miljoner svenskar tittar på handboll.

Det handlar om en mindre grupp medelklassboomers som tittar på samhällsprogram på SVT. Övriga som fortfarande tittar på linjär-tv tittar på underhållningsprogram och möjligen nyheterna.

Inte ens på äldreboendena står samhällsprogrammen på i dagrummen utan diverse lek- och speltrams.

Skulle tro att morgon-tv är det med visst samhällsinnehåll, samt nyheterna, som lockar flest.
Citera
2025-11-26, 13:35
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det handlar om en mindre grupp medelklassboomers som tittar på samhällsprogram på SVT. Övriga som fortfarande tittar på linjär-tv tittar på underhållningsprogram och möjligen nyheterna.

Inte ens på äldreboendena står samhällsprogrammen på i dagrummen utan diverse lek- och speltrams.

Skulle tro att morgon-tv är det med visst samhällsinnehåll, samt nyheterna, som lockar flest.

Jo men min poäng är att de som de frågar vad de tittat på är just de som också tittar. Så när de slår ut det på hela befolkningen blir siffrorna missvisande.
Citera
2025-11-26, 13:40
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jo men min poäng är att de som de frågar vad de tittat på är just de som också tittar. Så när de slår ut det på hela befolkningen blir siffrorna missvisande.

Jag borde lagt till att jag håller med dig! Ville bara komplettera med mina iakttagelser.

Jag tror inte ett dugg på linjär-tvs räckviddssiffror. Inte heller SVT Play har lysande siffror förutom på några få program.

Folk under 35-40 tittar sällan överhuvudtaget på SVT/TV4. Varken linjärt eller på nätet.
Citera
2025-11-26, 15:01
Medlem
Per Gudmundson kommer med ett riktigt knäck idag.. utlänningar är överrepresenterade i kommunalt ägda förortshusen.

Stoppa pressarna!
Citera
2025-11-26, 15:53
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Henrik verkar vara allergisk mot hederliga jobb, där man faktiskt gör nytta för andra människor.

Klarar han bara av att vara ett tjattrande huvud på youtube?? Det är ingen syssla för en vuxen man.

Nä exakt. En riktig vuxen man packar chokladaskar på ett lager nånstans och runkar till fjärtporr
Citera
2025-11-26, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Per Gudmundson kommer med ett riktigt knäck idag.. utlänningar är överrepresenterade i kommunalt ägda förortshusen.

Stoppa pressarna!
Är det Aftonbladet?
Citera
2025-11-26, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Svar 1.
(FB) Henrik Jönsson startar ny mediakanal: 100% en motståndsrörelse

Svar 2.
100 Procent Sverige AB är ett oberoende svenskt mediebolag som producerar nyheter, analyser och opinionsinnehåll med tydlig avsändare.

Vi låtsas inte vara opartiska. Vi tror på öppenhet, ansvar och idédriven journalistik.

Vårt uppdrag är att erbjuda ett alternativ till den ensidighet som dominerar traditionell nyhetsrapportering och i public service. Genom rörlig bild, poddar, reportage och debattinnehåll belyser vi de frågor som formar Sverige – ur ett marknadsliberalt, frihetligt och konservativt perspektiv.

Allt vårt innehåll är tillgängligt utan betalvägg. Vi finansieras genom frivilliga medlemskap och annonsering, inte genom statliga medel. Vår vision – Att vara Sveriges mest engagerande idédrivna medieplattform.

Vi vill bidra till ett öppet och ärligt samtal där människor får tillgång till perspektiv som annars saknas – 100 procent ansvar, 100 procent frihet, 100 procent självständighet.

https://www.100.se/om-oss
Jag vill gärna bidra! Kan göra vissa granskningar och research
Hoppas de kan betala
Citera
2025-11-26, 16:25
Medlem
Hoppas de gör inslag hur vanliga svenskar med aktivitetsstöd hamnar i kläm när de ska sätta dit fusket bland icke svenskar med dessa bidrag ( de är 2/3 med detta)

En enorm inkomstminskning pga detta många måste gå till socialen TROTS att de är till 100% arbetsmarknaden förfogande!
Dessutom har fusk upptäckts för 40 miljoner folk som åkt in o ut i landet

Diskriminering av svenskar
Ta upp det Henrik!
Citera
2025-11-26, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefaan
Skulle föredra en mer neutral kanal som ”motstånd”, istället för ännu fler politiskt vinklade kanaler. Klart att inte den heller blir minsta politiskt neutral.
Ja med autister anställda
De går inte att manipulera i vill inte heller göra det
Citera
2025-11-26, 16:43
Medlem
T.H.F.C.s avatar
En frisk fläkt från höger om man gillar ”mångfald”. 😉
Citera
2025-11-26, 16:45
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
En frisk fläkt från höger om man gillar ”mångfald”. 😉

Vänstern säger att de "gillar olika" men i verkligheten hatar de alla som inte följer deras narrativ. Det syns så tydligt i denna tråd och på vissa upprörda krönikor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in