2025-11-25, 15:40
Medlem
Anna Björklund är kolumnist. Varför väljer hon att vara där?
Citera
2025-11-25, 15:51
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det uttalade målet är att bli en motvikt till SVT. Tycker du verkligen SVT är "djuplodande"?

Det är inte fel att spänna bågen högt, med tanke på Jönssons publicistiska förmågor tror jag att vi inte ska ha för höga förväntar på innehållet, det brukar bli ensidigt och tunnt från dylika medier. RIKS konkurrerar ännu så länge knappt med närradion i Flen, det är mest bärvåg. 100% kan mer jämföras med forna TV shop: https://www.youtube.com/watch?v=ajJZdmBS474
Likheterna är slående, ett problem framförs och smidigt visas en enkel kur för avhjälpning. Upplägget kan locka en minoritet män med viss bakgrund, den stora massan (inkluderat kvinnor) ser enfaldig propaganda, de tröttnar snabbt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
För övrigt är du själv bara pseudodjup och egentligen otroligt grund.

Mina fingrar når djupt närt de gräver upp brunt

Citat:
Ursprungligen postat av stockholm-motala
Anna Björklund är kolumnist. Varför väljer hon att vara där?

Hon vill tjäna pengar
Citera
2025-11-25, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
En undran, när TV4 kliver av marksänd TV befrias dom då även från granskningsnämnden?
Fortsatta tankar, OM så är fallet så är det snarare TV4 man konkurrerar med under liknade villkor.
Citera
2025-11-25, 16:12
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Det är inte fel att spänna bågen högt, med tanke på Jönssons publicistiska förmågor tror jag att vi inte ska ha för höga förväntar på innehållet, det brukar bli ensidigt och tunnt från dylika medier. RIKS konkurrerar ännu så länge knappt med närradion i Flen, det är mest bärvåg.

Svagheten hos alternativa medier ligger i att producera eget material. De är duktiga på att kommentera andras, och kan komma med avslöjanden utifrån det, men saknar både resurser och kompetens för att göra egna grejor.

Jönsson är väl lite annorlunda där och skulle kunna vara mer åt talkshowhållet, vilket Riks aldrig lyckas med, så kul att han försöker. Vi får se.
Citera
2025-11-25, 16:12
Medlem
Enterprises avatar
Inte för att negga, men är det inte väldigt dåliga "views" på videorna som ligger på Youtube trots uppmärksamheten?
Finns det någon koll på hur många views dom nya videorna har som ligger på 100.se?
Citera
2025-11-25, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Svagheten hos alternativa medier ligger i att producera eget material. De är duktiga på att kommentera andras, och kan komma med avslöjanden utifrån det, men saknar både resurser och kompetens för att göra egna grejor.

Jönsson är väl lite annorlunda där och skulle kunna vara mer åt talkshowhållet, vilket Riks aldrig lyckas med, så kul att han försöker. Vi får se.
Vad jag förstått så skall Riks börja med en sändning med aktuella saker/intervjuer, denna em intervju med C O Bolin.
Citera
2025-11-25, 16:20
Medlem
Citat:
En undran, när TV4 kliver av marksänd TV befrias dom då även från granskningsnämnden?

Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
För att hamma hos granskningsnämnden måste man visar på linjär TV som SVT.

Fel.

Granskningsnämnden har granskat webb-TV sedan en lagändring i Radio- och tv-lagen (2010:696) genomfördes i början av 2016.
Citera
2025-11-25, 16:22
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Vad jag förstått så skall Riks börja med en sändning med aktuella saker/intervjuer, denna em intervju med C O Bolin.

Intressant, får kolla in. Annars tycker jag att Riks är en blandning av trötta gubbar och pigga tjejer. Deras korta videos är lysande (i sin genre) och det märks att de är producerade av digitala infödda. Soffmaterialet däremot är gäspigt och väldigt mycket gubbhörna.

Ska bli spännande att se var inslagen du nämner placerar sig.
Citera
2025-11-25, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Inte för att negga, men är det inte väldigt dåliga "views" på videorna som ligger på Youtube trots uppmärksamheten?
Finns det någon koll på hur många views dom nya videorna har som ligger på 100.se?
Han är ju duktig på det han gör. Men borde växla de långa inslagen med lite kortare alla orkar inte kolla på de långa klippen.
Citera
2025-11-25, 16:31
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Det är inte fel att spänna bågen högt, med tanke på Jönssons publicistiska förmågor tror jag att vi inte ska ha för höga förväntar på innehållet, det brukar bli ensidigt och tunnt från dylika medier. RIKS konkurrerar ännu så länge knappt med närradion i Flen, det är mest bärvåg. 100% kan mer jämföras med forna TV shop: https://www.youtube.com/watch?v=ajJZdmBS474
Likheterna är slående, ett problem framförs och smidigt visas en enkel kur för avhjälpning. Upplägget kan locka en minoritet män med viss bakgrund, den stora massan (inkluderat kvinnor) ser enfaldig propaganda, de tröttnar snabbt.

Du svarade inte på min fråga, på klassiskt vänstermuppmanér. Istället en utläggning om massa annat - också klassiskt vänstermanér.

Du är helt uppenbart inte intresserad av annat än att smutskasta.
Citera
2025-11-25, 16:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Kommer detta vara som en TV-kanal i kabel-TV-utbudet? D.v.s. har de "linjär" TV? Tablå-TV? Kabel-TV-kanal?

Eller är det bara en sajt på nätet?
Citera
2025-11-25, 16:54
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kommer detta vara som en TV-kanal i kabel-TV-utbudet? D.v.s. har de "linjär" TV? Tablå-TV? Kabel-TV-kanal?

Eller är det bara en sajt på nätet?

En sajt.

100.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in