2025-11-25, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag frågar igen - vad skulle sajten 100% och Jönsson tjäna på att gå med i detta "pressetiska system". Och återigen - vilka lögner har du beslagit dem med - ge exempel eller gör avbön från elfenbenstornet på Sveavägen 68...
Jag tycker det är dags för din gode man att få reda på att du har internet, och att du använder "mediciner" som inte kommer från läkares recept.
Citera
2025-11-25, 14:08
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag frågar igen - vad skulle sajten 100% och Jönsson tjäna på att gå med i detta "pressetiska system". Och återigen - vilka lögner har du beslagit dem med - ge exempel eller gör avbön från elfenbenstornet på Sveavägen 68...

De skulle tjäna förtroendekapital på det. Just nu ligger det på noll, så det kan bara bli bättre.
Citera
2025-11-25, 14:13
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
De skulle tjäna förtroendekapital på det. Just nu ligger det på noll, så det kan bara bli bättre.

Vad skulle de göra med detta "förtroendekapital"?

Och återigen - var är lögnerna och desinformation du gråtskriker om? Kan du påvisa ETT exempel, eller är du en lögnare, som den kommunist du är...
Citera
2025-11-25, 14:17
Medlem
Citat:
Ännu en trollfabrik som inte tillåter översyn av granskningsnämnden?

Jönsson har ju redan en vlogg där miljardärer betalar honom för att tycka saker. Vad är skillnaden?

Det är väl bra att nån balanserar alla vänstertroll och deras skattefinansierade kanaler. Nån jävla demokrati får det väl ändå lov att vara?
Citera
2025-11-25, 14:35
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Har Jönsen fixat utgivningsbevis och anslutit sig till det pressetiska systemet så att vi kan börja anmäla hans desinformation till granskningsnämnden?
Granskningsnämnden granskar SVT, SR, UR och TV4 så jag skulle tro att de anmälningarna skulle hamna i papperskorgen.
Citera
2025-11-25, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Granskningsnämnden granskar SVT, SR, UR och TV4 så jag skulle tro att de anmälningarna skulle hamna i papperskorgen.
En undran, när TV4 kliver av marksänd TV befrias dom då även från granskningsnämnden?
Citera
2025-11-25, 14:40
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patteSatan
Nämn ett företag hen startat som inte vänder sig åt dom redan "frälsta".
Divine Robot och hungrig.se är de jag kommer på spontant. Sedan har han ju startat en massa program och mediasatsningar, men det är kanske de som du tänker är till de redan "frälsta". Oklart iofs hur det kunde finnas frälsta innan han startade sin youtubekanal.
Citera
2025-11-25, 14:41
Medlem
Citat:
Ännu en trollfabrik som inte tillåter översyn av granskningsnämnden?

Jönsson har ju redan en vlogg där miljardärer betalar honom för att tycka saker. Vad är skillnaden?

För att hamma hos granskningsnämnden måste man visar på linjär TV som SVT.

Jönsson skulle inte ens få jobb i SVT's pannrum. Hans åsikter är inte välkomna.
Citera
2025-11-25, 14:59
Medlem
Skulle föredra en mer neutral kanal som ”motstånd”, istället för ännu fler politiskt vinklade kanaler. Klart att inte den heller blir minsta politiskt neutral.
Citera
2025-11-25, 15:01
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
lever på andras Swishbidrag?

Inte en trollfråga utan en ärlig undran.

Nej det är inte en ärlig undran att fortfarande ifrågasätta användarbetald media (till skillnad från FINARE skattestulen media, menar man konstigt nog...). Trodde det skulle bli tyst om det snacket nu när även diverse vänsterpublikationer tigger bidrag av sina läsare. Men vissa av er i vänstern har svårt att hänga med i svängarna och ligger ofta 10 år efter i vad som händer.
Citera
2025-11-25, 15:03
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefaan
Skulle föredra en mer neutral kanal som ”motstånd”, istället för ännu fler politiskt vinklade kanaler. Klart att inte den heller blir minsta politiskt neutral.

Inte meningen att den ska vara neutral, ditt spån. Vilket jävla tjat om det i tråden.

Det finns ingen neutral media. Det är en chimär (du får nog googla vad det ordet betyder).

Jönsson har åtskilliga gånger sagt det själv att han inte tror på neutral media. Bättre då att vara ärlig med vad man vill driva och vilken politisk syn man har!
Citera
2025-11-25, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Inte meningen att den ska vara neutral, ditt spån. Vilket jävla tjat om det i tråden.

Det finns ingen neutral media. Det är en chimär (du får nog googla vad det ordet betyder).

Jönsson har åtskilliga gånger sagt det själv att han inte tror på neutral media. Bättre då att vara ärlig med vad man vill driva och vilken politisk syn man har!
Klart det inte är hans tanke. Men det är fortfarande vad JAG hellre vill ha och bara min önskan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in