2025-11-24, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topnotch00
Mest sannolikt så lär dom ta grejerna och skicka på analys och konstatera att det är THCA.

MEN, det som gör mig schizo i detta är;
1. Vad händer om de hinner dekarboxyleras på vägen? Alltså brytas ned till THC. -> Straff/Husrannsakan?

2. Produkterna är inte THCA som försäljarna säger, du har annat ämne, ev. klassat -> Straff/Husrannsakan?

Either way är det ju en gamble

Exactamundo, har funserat i samma banor, att de decarbar man får påhälsning, och så vidare. Det är ju jävligt mycket sanning i det
Citera
2025-11-24, 22:06
Medlem
Fan har ni inte minusgrader ute? Borde vara lugna puckar, då inte allt decarbar på en gång.
Citera
2025-11-25, 01:18
Medlem
Rekommenderar Black Lebanese på Upgrade Natural. 40% THCa och annat nice i som gör att det fäster på riktigt bra, krävs inte mycket av det(alltså räkna 40mg thca per 0.1a produkt). Bättre än en del "äkta" som man prövat om man ska vara ärlig, då det är identiskt med bra kvalitétsprodukt i effekt i och med likadan uppsättning av den aktiva cannabinoiden. Thca är den mest beprövade cannabinoiden som existerar då det är den man inmundigat i tusentals, om inte miljoner år.

https://www.upgradenatural.com/produkt/black-lebanese-40-thc-a/

Dessa THCa buds var riktigt sjukt fina:
https://www.upgradenatural.com/produkt/zkittles-25-thc-a/

Är nöjd med alla budsen på Upgrade då ingen lämnar en besviken då att säga, själva blommorna är otroligt fina, doftar mycket och naturligt, så smaken blir fin och det känns lent i lungorna. En nypa av deras buds eller hasch ihop med cbdbuds blir riktigt kraftfullt effektiv medicin på alla sätt och vis, naturligt och säkert i jämförelse med massa andra produkter.
Thca är något för den som vill ha en effektiv produkt men är emot spice ultrastarka syntetiska cannabinoider.
Senast redigerad av R0b0t 2025-11-25 kl. 01:33.
Citera
2025-11-25, 01:28
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Om du är ute efter tunga grejer så ska du nog införksaffa dig THCNM vapes. Dock bättre med en vanlig herb vaporizer och så fyller du kammaren själv med buds, THCNM buds lär ju sänka dig. Annars THCNM Hash som du också kan använda i vaporizern. De vanliga vapesen som kommer med olja är oftast mycket svagare.

Otherwise THCA Hash eller likvärdigt.
A ok men jag tänkte på just engångsvapes. Försök inte lär mig någonting, det är det värsta jag vet. Förövrigt tycker jag att du ska sluta rekommendera THCNM.
Citera
2025-11-25, 01:53
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R0b0t
Rekommenderar Black Lebanese på Upgrade Natural. 40% THCa och annat nice i som gör att det fäster på riktigt bra, krävs inte mycket av det(alltså räkna 40mg thca per 0.1a produkt). Bättre än en del "äkta" som man prövat om man ska vara ärlig, då det är identiskt med bra kvalitétsprodukt i effekt i och med likadan uppsättning av den aktiva cannabinoiden. Thca är den mest beprövade cannabinoiden som existerar då det är den man inmundigat i tusentals, om inte miljoner år.

https://www.upgradenatural.com/produkt/black-lebanese-40-thc-a/

Dessa THCa buds var riktigt sjukt fina:
https://www.upgradenatural.com/produkt/zkittles-25-thc-a/

Är nöjd med alla budsen på Upgrade då ingen lämnar en besviken då att säga, själva blommorna är otroligt fina, doftar mycket och naturligt, så smaken blir fin och det känns lent i lungorna. Bla bla bla bla bla.
Exakt hur luktar det?
Citera
2025-11-25, 13:00
Medlem
popcorn.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Varför skulle det inte vara det?
Vet inte ärligt talat, har rökt en del thc-a isolat nu och just denna thc-a trim såg inte riktigt ut som det vanliga vita isolatet samt att jag fick någon smak känsla av spice (rökt en hel del spice förrut när det var "inne") och just smaken kändes inte riktigt som tidigare isolat jag rökt.
Men dom har nu lagt upp en labbrapport på deras hemsida om thca trimmet, men vem kan inte "kopiera och klistra in" på ett word dokument. Väldigt orolig att utveckla beroende. För tända av på det där vidriga spicet, är top 1 det absolut värsta jag har varit med om.
Citera
2025-11-25, 13:17
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIFORS
Rök det, små stopp i pipan eller få bloss av jointen, det krävs inte mycket. Eller baka det i något, 105 grader i 50min. Det måste alltså värmas för det ska ha någon effekt alls.
Det fonka alldeles utmärkt.
Senast redigerad av Pripps0.0 2025-11-25 kl. 13:57.
Citera
2025-11-25, 16:02
Medlem
gynandromorphs avatar
Om jag förstått rätt så är de flesta thca-buds som säljs ungefär det samma som snowcaps? Skulle dessa vara likgiltiga med att röka vanligt grönt eller är skillnaden märkbar på något sätt? Vill bara ha en mysig joint på kvällen utan krångel eller risk för snetändning
Citera
2025-11-25, 17:23
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gynandromorph
Om jag förstått rätt så är de flesta thca-buds som säljs ungefär det samma som snowcaps? Skulle dessa vara likgiltiga med att röka vanligt grönt eller är skillnaden märkbar på något sätt? Vill bara ha en mysig joint på kvällen utan krångel eller risk för snetändning
Ja de är likvärdiga vanligt grönt.
Effekten du får är samma.
Citera
2025-11-25, 17:28
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcorn.mannen
Vet inte ärligt talat, har rökt en del thc-a isolat nu och just denna thc-a trim såg inte riktigt ut som det vanliga vita isolatet samt att jag fick någon smak känsla av spice (rökt en hel del spice förrut när det var "inne") och just smaken kändes inte riktigt som tidigare isolat jag rökt.
Men dom har nu lagt upp en labbrapport på deras hemsida om thca trimmet, men vem kan inte "kopiera och klistra in" på ett word dokument. Väldigt orolig att utveckla beroende. För tända av på det där vidriga spicet, är top 1 det absolut värsta jag har varit med om.
Skulle inte oroa mig för mycket över det. Helt ologiskt att sälja spice när man kan sälja thca.
Har inte testat just deras trim men andra och smak och utseende är ju annorlunda på det än helt rent isolat.
Citera
2025-11-25, 17:32
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Mest sannolikt så lär dom ta grejerna och skicka på analys och konstatera att det är THCA.

MEN, det som gör mig schizo i detta är;
1. Vad händer om de hinner dekarboxyleras på vägen? Alltså brytas ned till THC. -> Straff/Husrannsakan?

2. Produkterna är inte THCA som försäljarna säger, du har annat ämne, ev. klassat -> Straff/Husrannsakan?

Either way är det ju en gamble
Om du beställer en vara och får en annan kan du ju knappast straffas för det.
Citera
2025-11-25, 19:49
Medlem
LionFromZions avatar
Någon som testat kushys mac1 badder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in