2025-11-18, 15:20
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
Lagliga THCA-extrakt i Sverige, står de sig mot DarkNet-live resin?
Har kört mycket vanlig THC live resin/badder på sistone och funderar på att testa den lagliga THCA-varianten som finns på dessa svenska sidor nu.
Är det i närheten av samma styrka och smak när man dabbat, eller mest skräp?
Vilka märken är bäst just nu?

Kan tillägga jag testat hash thca pusher och lusker och båda var riktigt dåliga i smak och styrkan var under en 20% thc hash som jag också har att jämföra med. Så mina förhoppningar är inte höga på koncentratet men ska ändå ge det en chans.

Koncentraten är de bästa av thca-produkterna. Beställde förr mycket live resin från chronictown som de hette på archetyp. Finns nu med under nytt namn. Kvalitén på den produkten är absolut bättre än alla thca dabs. Jag tycker effekten på de lagliga är nästan lika bra som den riktiga varan. Smaken är den sämre delen men det smakar inte dåligt, mer artificiellt på något sätt..
Tycker det är i princip samma kvalité oavsett vilket badder/live resin du köper från de olika shopparna.
Har gått över helt till dessa dabs för att inte riskera beslagtagna paket.
Citera
2025-11-18, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
Koncentraten är de bästa av thca-produkterna. Beställde förr mycket live resin från chronictown som de hette på archetyp. Finns nu med under nytt namn. Kvalitén på den produkten är absolut bättre än alla thca dabs. Jag tycker effekten på de lagliga är nästan lika bra som den riktiga varan. Smaken är den sämre delen men det smakar inte dåligt, mer artificiellt på något sätt..
Tycker det är i princip samma kvalité oavsett vilket badder/live resin du köper från de olika shopparna.
Har gått över helt till dessa dabs för att inte riskera beslagtagna paket.

Tack, Intressant... jo samma säljare som jag köpt Koncentrat(live resin)dock slutat med det(bara live resin oljecarts numera) ..Köper nog en 5a av affären som har 20% just nu.
Citera
2025-11-19, 12:05
Medlem
ReignEnjoyers avatar
Lättar med isolat isåfall? Hade det funkat likadant?
Citat:
Ursprungligen postat av Intemittandrakonto
Skaffa en borosilikatbägare på amazon, det finns borosilikatglas i vissa affärer som lagerhaus också dom bör funka.
Smula ner ditt hash I den och tillsätt lika mycket kokosolja.
Lägg in i förvärmd ugn 120grader I två eller tre timmar.
Blanda lite en eller två gånger emellanåt.
Voila använd det hur du vill!

Innehåller ditt hash 25% thca och du lägger I ett gram hash och ett gram kokosolja så blir hela vätskan 110mg thc. En normaldos ligger på 10-25mg, 4-5 droppar blir ungefär 25mg thc med 50/50 mix iallafall, det är så jag tänkt inta det.

Aldrig gjort det eller bakat med thc men det ska gå. Har decarbat en massa isolat iallafall.
I princip omöjligt att överdecarba om det decarbas tillsammans med kokosolja I rätt temperatur, men gå inte över 125grader.
Ska säkert gå på bakplåtspapper också men med tanke på kokosoljan så vet jag inte hur man ska få det att funka.

Så jag skulle gjort iallafall, lycka till!
Citera
2025-11-19, 12:25
Medlem
Intemittandrakontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReignEnjoyer
Lättar med isolat isåfall? Hade det funkat likadant?
Yes det funkar fint.
Isolat blandat med kokosolja kan du decarba I flera dagar med bara bara 0.08% cbn omvandling.
Sålänge du har rätt temp så är det bara att stoppa in i ugnen och vänta i 2+ timmarish, blanda lite skadar aldrig.
Doseringen blir ju helt annorlunda om du använder isolat, isolat omvandlas till 87%thc så en 1g isolat och 1g kokosolja blandning blir 2g vätska med 450mg thc i sig, 1 droppe blir då 25mg thc.
Jag skulle nog lagt I 2g kokosolja och ta mer droppar vid behov för att vara på den säkra sidan gällande dosering.
Jag har aldrig gjort detta för oralt intag så jag killgissar lite men det ska funka, jag decarbar mitt isolat torrt och använder det till vape carts, planerar på att göra nån sån här mixtur för oralt intag i framtiden och har då tänkt att blanda med kokosolja på detta sättet.

https://youtu.be/7ZD-NQWruX0?si=S7M-8-ONWRZxdrGM
Titta på den videon. 02:00 Han påstår att man kan decarba rent isolat I 4+ timmar utan nån kokosolja vilket han har fått mycket kritik för och vilket jag också är skeptisk över men studien han visar är med kokosolja.

Fan nu när jag tänker efter så stelnar väl kokosolja? Kanske inte är så lätt att droppa på tungan då.... man får väl värma upp det lite eller nåt.
Aja käkar du det bör du bli bäng iallafall
Senast redigerad av Intemittandrakonto 2025-11-19 kl. 12:49.
Citera
2025-11-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Jag testade att köpa en THCA vape för ett tag sedan. Noll rus eller effekt. Möjligtvis att jag kände ett svagt lugn, inte mer än så.
Så jag kastade skiten.
Eller så finns jag kanske bara av en dålig batch?

Testa Hi***ds Live Resin 50% THCa vapes.
Bra erfarenhet om jag tar 10-sekunders bloss på dem.
Ha det bäst!!
Citera
2025-11-20, 03:58
Medlem
Pripps0.0s avatar
Frågar åt en vän.

Hon brukar ta cbd som kosttillskott, men har kastas mellan olika leverantörer av byråkratiska orsaker.
Hamnade nu på cannaone eller vad det heter och fick ett infall. Förutom kapslarna beställde hon THCA Buds - (COATED) Tropical Haze 22% , vad kan hon göra med det för att bli pigg och glad? Och hur?

Det har inte kommit fram än, men är på väg. Man ska inte ropa Hej! förrän man kommit över bäcken. Poliserna kan ju komma hit och slå mig, eller nått.
Citera
2025-11-20, 04:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Frågar åt en vän.

Hon brukar ta cbd som kosttillskott, men har kastas mellan olika leverantörer av byråkratiska orsaker.
Hamnade nu på cannaone eller vad det heter och fick ett infall. Förutom kapslarna beställde hon THCA Buds - (COATED) Tropical Haze 22% , vad kan hon göra med det för att bli pigg och glad? Och hur?

Det har inte kommit fram än, men är på väg. Man ska inte ropa Hej! förrän man kommit över bäcken. Poliserna kan ju komma hit och slå mig, eller nått.

Rök det, små stopp i pipan eller få bloss av jointen, det krävs inte mycket. Eller baka det i något, 105 grader i 50min. Det måste alltså värmas för det ska ha någon effekt alls.
Citera
2025-11-20, 08:52
Medlem
Vart finns det bäst thca? Helst något sorts koncentrat.
Citera
2025-11-20, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GavleGringo
Testa Hi***ds Live Resin 50% THCa vapes.
Bra erfarenhet om jag tar 10-sekunders bloss på dem.
Ha det bäst!!
Är dom starka? Även för någon som har rökt bra hash länge?
Citera
2025-11-20, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnarUngen

K**hy har bra pris och kvalité på allt även koncentrat. Även bra pris nu om du kör deras black week kod för 20% av på hela din order.
Citera
2025-11-20, 18:38
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnarUngen
Tycker personligen Smoketowers bruna är dunder. Väldigt bra stuk o styrka samt enormt fin kvalitet. Finns både l mouse o charas .

Köpte mitt julgodis där, så nöjd. Annars Kushy.

Lycka till.
Citera
2025-11-20, 18:43
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azziq
K**hy har bra pris och kvalité på allt även koncentrat. Även bra pris nu om du kör deras black week kod för 20% av på hela din order.
Dom är ju typ 15% dyrare än alla andra. I alla fall på vapes, buds och hasch.
Och precis samma utbud så det är nog från samma distributör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in