Citat:
Ursprungligen postat av
trmg
Tänker mig att det som finns i ugnen tillslut kommer att bli jämnlikt varmt ungefär. Det blev brunt o löddrigt före det blev klart. Vilket jag inte fattar.
Får prova med borosilikat.
Orelaterat till mitt misslyckade försök:
Varför har terpener sån betydelse då? Folk käkar väl thc o blir höga som hus ändå. Skulle terpenerna spela roll även i magsäcken då? På dokumentär i SVT sa cannabisforskare att enbart THC är det som påverkar. Ska se om jag hittar klippet. EDIT: Det var Amir Englund som sa detta men jag hittar inte klippet. EDIT2: JO! HÄR:
https://www.svtplay.se/video/KMyRAMz/sa-knarkar-sverige/3-alkohol-eller-cannabis ca 17 min in. Det man kommer fram till är att cbd inte har någon betydelse. Jag ska låta det vara osagt om terpener...
Paranoikern i mig säger att det är något annat än thca vi köper. Men jag vet inte.
Det är ju terpenerna som liksom säger åt kroppen åt vilket håll ruset ska ta fart. Utan dom blir det jättetomt. Det är bara att prova så ser du.
Annars hade amnesia haze gett samma effekt som og kush liksom. Men nu är det inte så. På hazen blir man energisk och en del, som jag, får massa ångest, särskilt om det är apelsiniga-terps. Sitta uppe hela natten och spela spel-röka. Medans på kushen så somnar du innan du hunnit röka upp gåsen. Har forskats jättemycket på det här om du vill lära dig lite online.
Det han säger i klippet är lite omtvistat förresten. Det mesta tyder på att cbd tvärtom funkar synergiskt med thc och kan förlänga ruset istället för som man tidigare trott.
Du kan ha fått i dig hur mycket thc som helst i nåt dåligt hasch du rökt hela kvällen. Men kommer då nån och ger dig ett enda bloss på nåt supergräs från Kalifornien, bara det blosset gör dig mer bäng än allt du rökte tidigare. Du märker sen när du fått prova mer..
Jag själv klarar mig nu typ en hel månad på 5 gram thc i form av budder. Medans jag lätt kan röka upp samma mängd thc i form av dåligt gräs/hasch på en eller två kvällar.
Plus att ruset när man äter thc också blir helt annorlunda. Många gillar det inte alls. Det är iallafall en helt annan grej.
Terpenerna är superviktiga och vi har bara börjat att förstå det. Ju mer som forskas desto mer inser man det.