2025-11-21, 07:58
Medlem
Mulmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
0,3% THC. Det har röstats igenom en höjning till 0,5% i hela EU samt att hela plantan blir laglig. Det finns mycket THCa i växten även utan THC. Dessutom har Sverige en alldeles för liten roll inom EU för att ha någon yttran i frågan då det är alldeles för mycket pengar det handlar om.

I princip alla jag känner handlar från Danmark.

Det har inte alls röstats igenom någon höjning från 0.3% till 0.5% detta är bara ett förslag från en minoritet, finns inget som just nu menar på att det inträffar eller kommer hända.

0.3% är eu gränsen, denna är tillåten för företag som importerar eller odlar, det hindrar inte Sverige att tillämpa striktare gränser på privatpersoner. Det är en gråzon då tydlig lagstiftning inte finns, men praxis baserad på sou 2016:93 samt från ds 2021:34 klassar produkter med 0.2% thc som narkotika. Livsmedelsverket tar helt avstånd från att annat än frön och fröolja används och menar detta är försök till narkotikabrott samt väljer att räkna med thca efter omvandling i livsmedelsprodukter.

Bara försökt till narkotikabrott kan i teorin extremt lätt tillämpas av åklagare även om thca i sig inte är olagligt

Hela plantan är laglig om det uppnår klassificeringen som industrihampa det var lite grejen med eu förordning, om du inte menar de vill göra plantan laglig att äta? (vilket det inte finns något förslag för, jag hittar inte vad du syftar på här)

Att alla du känner handlar från Danmark betyder inte att det plötsligen är lagligt, tullen har beslagtagit folks paket och får förstöra det, många går dock igenom utan att de märker. Tullen lär heller inte lägga mycket vikt på det om det inte är stora mängder
Citera
2025-11-21, 08:59
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytorsk
Inte efterbäng utan snarare huvudvärk, typ bakis från alkohol? Tycker även att ruset inte känns samma, kan vi verkligen vara säkra på att dom större shopparna i Sverige kränger just THCA och inte något syntetiskt?
Det har jag hittills inte upplevt och jag står fast vid att jag inte skulle klara The Pepsi Challenge fast med vanliga buds mot THC-A-buds.
Citera
2025-11-21, 14:48
Medlem
Oxytorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det har jag hittills inte upplevt och jag står fast vid att jag inte skulle klara The Pepsi Challenge fast med vanliga buds mot THC-A-buds.

Någon jag känner odlade erkänt toppkvalitet, och detta THCA är något HEEELT annat. Ruset känns inte på samma vis och drar man mer än två pipor på en kväll får man huvudvärk och mår kass dagen efter. Visst man blir skev men som jag tidigare skrivit, jag tvivlar på att detta vi köper i Sverige är legit och inte något hopkok från labbet men ingen annan verkar ju vilja prata om det.
Citera
2025-11-21, 15:04
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Någon jag känner odlade erkänt toppkvalitet, och detta THCA är något HEEELT annat. Ruset känns inte på samma vis och drar man mer än två pipor på en kväll får man huvudvärk och mår kass dagen efter. Visst man blir skev men som jag tidigare skrivit, jag tvivlar på att detta vi köper i Sverige är legit och inte något hopkok från labbet men ingen annan verkar ju vilja prata om det.

Intressant ändå att läsa andras erfarenheter. Ibland blir det ju lätt att alla håller med varann då det kommer nån ny grej alla är upphetsade över.

Jag har inga starka åsikter i frågan, eftersom jag inte rökt på många år, och då jag rökte förut var det sporadiskt. Så det är svårt att jämföra. Men visst släpper ruset snabbare än jag minns.

Nån skrev att de gjort drogtest och ej fått utslag på thc. Någon annan som haft den erfarenheten eller tvärtom, gjort drogtest och fått utslag för thc pga thc-a-rökning? I teorin ska man ju få det iaf.
Citera
2025-11-21, 15:12
Medlem
Oxytorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Intressant ändå att läsa andras erfarenheter. Ibland blir det ju lätt att alla håller med varann då det kommer nån ny grej alla är upphetsade över.

Jag har inga starka åsikter i frågan, eftersom jag inte rökt på många år, och då jag rökte förut var det sporadiskt. Så det är svårt att jämföra. Men visst släpper ruset snabbare än jag minns.

Nån skrev att de gjort drogtest och ej fått utslag på thc. Någon annan som haft den erfarenheten eller tvärtom, gjort drogtest och fått utslag för thc pga thc-a-rökning? I teorin ska man ju få det iaf.

Detta med pisseprov är heller inte ett kvitto på att det faktiskt är riktig cannabis man använder. Har provat en del noider och alltid varit positiv när jag testat hemma och då är det multistickor från en viss myndighet jag får av en kompis jag använder.
Citera
2025-11-21, 15:19
Medlem
st33rs avatar
Citat:
--

Vad är det för variant du rökt då, thc-a hach eller vapes?

Jag har testat vapes. Den jag tyckte mest påminde om the real deal var en vape som hade typ 46% thc-a, en mindre mängd thc-b och thcv cbg cbc och live-terpener. Gilade den bättre än den renodlade thc-a-vapen.
Citera
2025-11-21, 15:57
Medlem
Oxytorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Vad är det för variant du rökt då, thc-a hach eller vapes?

Jag har testat vapes. Den jag tyckte mest påminde om the real deal var en vape som hade typ 46% thc-a, en mindre mängd thc-b och thcv cbg cbc och live-terpener. Gilade den bättre än den renodlade thc-a-vapen.

Jag har endast provat blommor från två olika säljare, tänkte eventuellt prova hasch och se om det är någon skillnad eller om jag blir dålig på det också. Har inte bestämt mig än.
Citera
2025-11-21, 16:49
Medlem
Citat:

Rena gissningsleken vad man röker egentligen. Magic Farmers thca är ju thco och flera (osäker hur många) populära thcavapes ger negativt utslag på sticka.
Citera
2025-11-21, 16:58
Medlem
Oxytorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Rena gissningsleken vad man röker egentligen. Magic Farmers thca är ju thco och flera (osäker hur många) populära thcavapes ger negativt utslag på sticka.

Har du samma upplevelse gällande ruset och ”baksmällan” på thca som jag?
Citera
2025-11-21, 17:12
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Sluta att skriva "man" när du menar "jag". Nu är visserligen min sample size bara tre personer, men ingen av dom har upplevt det du säger.
Citera
2025-11-21, 22:13
Medlem
popcorn.mannens avatar
Någon som vet om swi*zle thc-a trim verkligen är thc-a i?
Citera
2025-11-22, 08:53
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcorn.mannen
Någon som vet om swi*zle thc-a trim verkligen är thc-a i?
Varför skulle det inte vara det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in