2025-11-23, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledigalennart
Vägen var tom flera mil åt alla håll. Kanske jag som är naiv men ser verkligen inte hur det skulle kunna vara en risk för nån annan alls.

Citat:
Rak motorväg klar sikt åt alla håll.

Sen när är en motorväg tom flera mil åt alla håll?
Började du dricka några mil ut efter motorvägen eller?

Låter enbart som ursäkter för att det ska låta bättre. Skärp dig till och få ordning på ditt liv.
Citera
2025-11-23, 22:26
Medlem
Igelforss avatar
Citat:
Nej jag utsatte ingen annan för livsfara, för ingen annan var i närheten. Jag KUNDE ha utsatt någon för livsfara, ja visst. Det var dumt. Uttala dig inte om du inte har någon koll.

Vad är det jag inte har koll på? Du gav ju inte mycket detaljer i din trådstart. Men jag vet vad dumskallar som dig kan ställa till med. Du har inte koll, utsätter andra för fara tror att folk ska tycka synd om dig?
Citera
2025-11-23, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuore
Sen när är en motorväg tom flera mil åt alla håll?
Började du dricka några mil ut efter motorvägen eller?

Låter enbart som ursäkter för att det ska låta bättre. Skärp dig till och få ordning på ditt liv.

Ja precis jag erkänner till att köra rattfull men ljuger om allt annat, överdrev givetvis med mil men kilometer åt båda hållen var det klart då klockan var 03
Citera
2025-11-23, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igelfors
Vad är det jag inte har koll på? Du gav ju inte mycket detaljer i din trådstart. Men jag vet vad dumskallar som dig kan ställa till med. Du har inte koll, utsätter andra för fara tror att folk ska tycka synd om dig?

Tror att folk ska tycka synd om mig? Asså va?
Jag är helt ointresserad vad folk tycker om mig.
Citera
2025-11-23, 22:37
Medlem
Burnwines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Alltid fängelse vid grov rattfylla, med tillägg av grov vårdslöshet i trafik ( möjligtvis även fara för andra ),
så skulle jag tippa på minst 3 månader, sannolikt närmare 6 månader. Samt indraget körkort med spärrtid.
Nej det är inte alltid fängelse vid grov rattfylla
Citera
2025-11-23, 22:42
Medlem
Burnwines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vettmaskinen
Du blir av med körkortet, typ 5 år. Absolut inget fängelse, du kommer få böter och 80 timmars samhällstjänst.
Max spärrtid är 36 månader
Citera
2025-11-23, 22:51
Medlem
Citat:
Ja precis jag erkänner till att köra rattfull men ljuger om allt annat, överdrev givetvis med mil men kilometer åt båda hållen var det klart då klockan var 03

Hur vet du att det var klart kilometer åt båda hållen ens? Idiot.
Citera
2025-11-23, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuore
Hur vet du att det var klart kilometer åt båda hållen ens? Idiot.

För att det var klar sikt, och jag har ögon.
Citera
2025-11-23, 22:57
Medlem
Citat:

Just ja, dumt av mig. Glömde att alkohol ökar uppmärksamheten.

Du bör slippa straff.
Citera
2025-11-23, 22:57
Medlem
Citat:

Var i Sverige finns det en motorväg, som är rak i flera kilometer och man ser hela? Ingen har så bra syn och definitivt inte påverkad. Möjligen att du inte mötte någon, på ett gäng kilometer, men faktum kvarstår, du visste inte det, när du satte dig bakom ratten.
Senast redigerad av ooONattugglanOoo 2025-11-23 kl. 23:02.
Citera
2025-11-23, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ooONattugglanOoo
Var i Sverige finns det en motorväg, som är rak i flera kilometer och man ser hela? Ingen har så bra syn och definitivt inte påverkad. Möjligen att du inte mötte någon, på ett gäng kilometer, men faktum kvarstår, du visste inte det, när du satte dig bakom ratten.

Du har rätt, finns ingen anledning att försvara det jag gjorde ville bara förmedla att det var tom väg så långt jag kunde se åt båda hållen.
Citera
2025-11-23, 23:10
Medlem
Körde (nåja, rullade) grovt rattfull en bit (ner för en backe) med 2,0 promille i utandningsluften som bantades ner till 1,6 pga osäkerhet i alkoholmätaren.

2års villkorlig dom och 2000kr i böter.

Nu var det såklart väldigt långsamt och en väldigt kort bit bilen färdades. Men sanningen är den att domare i Sverige mer än ofta dömer under straffskalan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in