2025-11-23, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledigalennart
Kan tillägga att det var ett suicidförsök. Inte för att det skulle göra saken bättre men.

Skulle du haft ihjäl någon annan då också på köpet?
Citera
Medlem
godboys avatar
Som jag fattar det så blir det fängelse minst tre månader, men troligen närmare sex månader. Spärrtid på körkort blir 24 månader.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittokrat
Det är klart att det gör saken bättre, juridiskt sett! Det är både förmildrande omständighet och att det finns ett vårdbehov.

INTE om det fanns likgiltighets-aspekter inblandat - gentemot andra i trafiken.
Citera
2025-11-23, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Skulle du haft ihjäl någon annan då också på köpet?

Vägen var tom flera mil åt alla håll. Kanske jag som är naiv men ser verkligen inte hur det skulle kunna vara en risk för nån annan alls.
Citera
Medlem
Buskalles avatar
Rattfylla är aldrig bra men fängelse för dig som ostraffad är knappast troligt. Däremot så blir det nog fotboja vilket rätten föredrar med tanke på kostnaden som ett fängelsestraff innebär för samhället . Om du vill ta om körkortet efter det att spärrtiden löpt ut så är det psykologsamtal samt leverprover som gäller allt bekostat av dig vill du slippa detta så får du vänta i 5 år .

mvh.Buskalle
Citera
Medlem
Citat:
Fotboja möjligt?

Ja det är säkert möjligt, eller samhällstjänst, osv. Är du ostraffad och det är fängelsestraff upp till sex mån, och du annars har ett städat liv så brukar det inte bli att man åker i fängelse utan man får oftast ett motsvarande straff i fotboja/samhällstjänst etc.
Citera
2025-11-23, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Som jag fattar det så blir det fängelse minst tre månader, men troligen närmare sex månader. Spärrtid på körkort blir 24 månader.

36 blev det faktiskt, jag som alla andra trodde 24 var max. Nu har ni lärt er nåt nytt
Citera
2025-11-23, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av def321
Ja det är säkert möjligt, eller samhällstjänst, osv. Är du ostraffad och det är fängelsestraff upp till sex mån, och du annars har ett städat liv så brukar det inte bli att man åker i fängelse utan man får oftast ett motsvarande straff i fotboja/samhällstjänst etc.

Jobbar och är hemma bara så skulle säga att mitt liv är helt städat för övrigt.
Citera
2025-11-23, 18:31
Medlem
Har en till fråga också, är alkolås helt orimligt?
Citera
2025-11-23, 18:34
Medlem
Citat:
Jobbar och är hemma bara så skulle säga att mitt liv är helt städat för övrigt.

Vet en som åkte på grov rattfylla, körde på folk, flydde, och ändå fick bara samhällstjänst - Så det går nog OK för dig i det avseendet. Ta hand om dig.
Citera
2025-11-23, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av def321

Jo det är lite det jag undrar om straffet troligen blir över eller under 6månader.
Citera
2025-11-23, 18:35
Medlem
Citat:
Har en till fråga också, är alkolås helt orimligt?

Du ska ju uppenbarligen inte köra bil - åtminstone inte på många år. Tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in