2025-11-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Om du har dom eller fup som påvisar dessa "luckor". Eller sitter du och hittar på?
Om det är sant eller inte vet jag inte, men det står så i artikeln

Citat:
Umeå tingsrätt menar att kvinnan, till skillnad från mannen, har lämnat en sammanhängande, logisk och klar berättelse som varit fri från motsägelser och andra svårförklarliga element.

EDIT: Jag läste visst fel först.
Senast redigerad av KamerunHunter 2025-11-23 kl. 15:42.
Citera
2025-11-23, 15:34
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Luna som blev rullstolsburen å aldrig kommer få upprättelse samt Engla som fick sätta livet till.

Dom har jag sympati för. Inte för såna som Umeå tjejen som visste vad han gick för.
Svårt att ens jämföra något med Engla eller Luna.
Visst skall man ha ett egenansvar och göra riskbedömning, men tycker inte det ursäktar en våldtäkt, vilket finger i fittan eller prutten är. Kontentan är väl att han stoppades här och nu för två år framåt (effektiv tid) då han uppenbarligen gjort sånt förut.
Citera
2025-11-23, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Visst skall man ha ett egenansvar och göra riskbedömning, men tycker inte det ursäktar en våldtäkt, vilket finger i fittan eller prutten är. Kontentan är väl att han stoppades här och nu för två år framåt (effektiv tid) då han uppenbarligen gjort sånt förut.

Finns det några bevis för något du påstår?
Citera
2025-11-23, 15:38
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Finns det några bevis för något du påstår?
Nej, har inte läst FUP men tingsrätten bedömde det tydligen så, och enligt kvinnans chatt med honom var det inte första gången han gjorde så mot kvinnor heller.

Vi kan väl säga det var bra han blev stoppad här och nu?
Citera
2025-11-23, 15:39
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ok så hon blev fingrad? Tyckte jag läste i tråden att det enbart var tafsande.
Citera
2025-11-23, 15:43
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ok så hon blev fingrad? Tyckte jag läste i tråden att det enbart var tafsande.
Stod i artikeln länkad "sexuella handlingar som är jämförlig med samlag" Känns som det var fingrad. Övrigt vet jag inte. Han fick tre år så han nöp henne inte i bröstvårtan i alla fall.
Citera
2025-11-23, 15:44
Medlem
Citat:
Nej, har inte läst FUP men tingsrätten bedömde det tydligen så, och enligt kvinnans chatt med honom var det inte första gången han gjorde så mot kvinnor heller.

Vi kan väl säga det var bra han blev stoppad här och nu?

Så du baserar allt på kvinnans ord trots att hennes historia är helt vrickad?
Citera
2025-11-23, 15:45
Medlem
Citat:
Så du är en av de tre manliga feministerna som inte åkt dit än?
Vad vill du ha sagt med ditt meningslösa inlägg? Tillhör väl mer den gruppen av män som har en hjärna och använder den, som inte behöver tvinga mig på en kvinna. Nu verkar du inte ha tillräckligt med hjärnkapacitet så för dig återstår väl celibat eller våldtäkt
Citera
2025-11-23, 15:46
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Så du baserar allt på kvinnans ord trots att hennes historia är helt vrickad?
Vad bad han om ursäkt för i chatten om han inget gjort?
Citera
2025-11-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vad har du själv för diagnos? 🤔

Blanda inte ihop olika debattämnen och trådar och försök få det att framstå som att man bara måste anse att alla kvinnor talar 100 % sanning och ska sättas på piedestal för annars minsann är man ond och elak.

Vad gäller kvinnan i det aktuella fallet så kan väl du läsa mellan raderna och åtminstone försöka bilda dig en egen uppfattning?

Om hon redan på förhand visste vad GM var kapabel till så låter det ju helkonstigt att sova tillsammans med honom.

Misstanken att det hela var riggat minskar ju inte direkt när man läser snapchatkonversationen och ser till helheten.
Finns inget att läsa mellan raderna han är dömd, om domen inte överklagas så är det han som gjort fel, ansvaret ligger på han, han erkände till och med att han gjort fel i konversationen. Ändå tycker du att det är kvinnans ansvar?
Citera
2025-11-23, 15:49
Medlem
Citat:
Hahaha 🤣 Mitt sista svar till dig. Ja hon kunde inte göra varken riskanalys å brister i omdöme. Man bjuder väl inte med en person man vet blir tafsig på fyllan å erbjuder sängplats tätt intill när man har vetskap att han är en tafsare.

Luna å lilla Engla är riktiga brottsoffer. Den här umeå tjejen möjliggjorde att hon blev "BO".
Eller så ger man fan i att dricka om man vet att man tappar omdömet? Jag har förstått nu att du saknar all form av juridiska kunskaper så det är kanske bäst att du inte skriver mer
Citera
2025-11-23, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Lagarna i SSverige måste ändras. Det är helt uppenbart att de är ute efter att förstöra andras liv.
Möjligt att det är så men ändå är det bara en promille av männen som blir dömda de absolut flesta sexuella aktiviteter slutar inte med en våldtäkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in