2025-11-22, 18:11
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenhyacinten
Folk mår dåligt helt enkelt. Man kan inte må bra i Sverige.

Nej för att förhållande är jävligt överskattat. Det är jävligt skönt att bara ha sig själv att ro om. Det är en jävla massa gnäll på damern, om precis allt. De vill styra och ställa hela förhållandet och cucksen dansar bara med.
Citera
2025-11-22, 18:12
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Inte jämförbart.

Alltså man kan då aldrig ha en en åsikt om mer kvinnligt udda beteende? Men med män kan man det.
Det är liksom inga problem att tala om överrepresentation när det kommer till våldsbrott etc.
Inte ens kvinnor tycker att kvinnor är och gör allt perfekt.
Tror inte ens jag orkar svara mer i tråden jag skapade. Så obalanserat.
Postade för att jag såg det där från SR.
Din åsikt om kvinnor på bottnar ju i att du gissar att snabbköpskassörskan på facebook överskattar sig själv. Baserat på att du högst personligen känner att männen där är mycket bättre än dig. Det är en åsikt så god som någon men baserat på gissningar, personliga anekdoter och fördomar.

Att du har observerat någon i en jävla facebookgrupp har ingen bäring på kvinnor som grupp. Det är problemet med resonemanget. Vidare har du hört om fenomenet i ekokammare på nätet, och inbillar dig att det säkert har något slags verklighetsförankring.

Du får alldeles självklart föra dig med vilka åsikter du vill. Men samtidigt får du acceptera att om du för dig med exempelvis typisk Miljöparti-retorik så kommer ju folk att påpeka det.
Citera
2025-11-22, 18:15
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Din åsikt om kvinnor på bottnar ju i att du gissar att snabbköpskassörskan på facebook överskattar sig själv. Baserat på att du högst personligen känner att männen där är mycket bättre än dig. Det är en åsikt så god som någon men baserat på gissningar, personliga anekdoter och fördomar.

Att du har observerat någon i en jävla facebookgrupp har ingen bäring på kvinnor som grupp. Det är problemet med resonemanget. Vidare har du hört om fenomenet i ekokammare på nätet, och inbillar dig att det säkert har något slags verklighetsförankring.

Du får alldeles självklart föra dig med vilka åsikter du vill. Men samtidigt får du acceptera att om du för dig med exempelvis typisk Miljöparti-retorik så kommer ju folk att påpeka det.

Orkar inte läsa ditt dravel.

Felet du gör är att du pratar om detta som om det vore "incel-retorik".
Du är mentalt kvar runt 2010 eller nått.
I Sveriges Radio-klippet säger de två kvinnorna att fler är singlar än någonsin och det är inte bara Sverige. De ger tom. statistik.
En fördubbling tror jag de sa. De har hypoteser om varför.
Detta är "mainstream".

Det var inte en observartion. Har fan småskrattat åt sådana i flödet i flera år.
Citera
2025-11-22, 18:16
Medlem
Därför att och jag utgår från mig själv
Jag personligen är så jävla trött på att behöva kompromissa om allt hela tiden.
Att hela tiden tänka på om jag gör si så kommer det hända så.
Vill jag resa bort en helg då gör jag det.
Vill jag äta ostbågar en vecka gör jag det.
Friheten att göra som man vill när man vill och hur man vill.
Det får man endast som singel.
Jag har levt i tvåsamhet 15 år som sambo med 2 barn.
Sen singel ett par år.
Sen ny sambo och 3 barn fram till 2016 då jag helt enkelt fick nog. Han är alkoholist och han fick välja.
Han valde spriten.
Efter det
Aldrig i livet att jag äventyrar min egen hälsa igen och är sambo.
Alla barn är vuxna nu och mitt liv börjar om och jag kan göra precis vad jag vill.
Citera
2025-11-22, 18:17
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Orkar inte läsa ditt dravel.

Felet du gör är att du pratar om detta som om det vore "incel-retorik".
Du är mentalt kvar runt 2010 eller nått.
I Sveriges Radio-klippet säger de två kvinnorna att fler är singlar än någonsin och det är inte bara Sverige. De ger tom. statistik.
En fördubbling tror jag de sa. De har hypoteser om varför.
Detta är "mainstream".
Och grundproblemet är fortfarande att du gissar på varför det ligger till på det viset. Förstår du nu?
Citera
2025-11-22, 18:18
Medlem
Citat:
I klippet säger de att kvinnor tycker det är pinsamt att posta om sina pojkvänner. De vill framstå singel.
1. Varför pinsamt?
2. Varför postar de på sociala medier alls...Går det inte att leva livet utan att fota allt nu för tiden?

Det är nog väldigt få människor idag som lever enligt sinnebilden för Instagram.
Citera
2025-11-22, 18:20
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Och grundproblemet är fortfarande att du gissar på varför det ligger till på det viset. Förstår du nu?

Jag ställde upp en möjlig hypotes. Damerna i klippet ställde också upp några.
Citera
2025-11-22, 18:24
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Jag ställde upp en möjlig hypotes. Damerna i klippet ställde också upp några.
Och eftersom du är medveten om reglerna här på forumet ska ingen behöva lyssna på ett klipp för att begripa vad du svamlar om. Så det här är ju i så fall ett bra tillfälle för att redogöra för vad damerna i klippet lägger fram för hypoteser. Så kan vi diskutera dessa.

Alltså istället för att diskutera vad du tror att du kan gissa dig till efter att ha observerat en snabbköpskassörska på facebook. Detta, min herre, är nämligen inte en hållbar retorik som har någon särdeles verklighetsförankring.
Citera
2025-11-22, 18:30
Avstängd
Har aldrig riktigt förstått det här med "jag väljer att vara singel just nu". Att inte vara singel är väl att vara i ett förhållande och det är väl inget som går över en natt direkt? Krävs ju kärlek som kommer när den kommer, eller? Jag har heller aldrig träffat någon som säger " Nej nu ska jag inte va singel mer" och flyttar in med första bästa, det låter ju märkligt.

Vad gör dessa singlar? Lever i celibat? Dejtar på tinder? Är på krogen varje dag?
Citera
2025-11-22, 18:44
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennispelaren
Har aldrig riktigt förstått det här med "jag väljer att vara singel just nu". Att inte vara singel är väl att vara i ett förhållande och det är väl inget som går över en natt direkt? Krävs ju kärlek som kommer när den kommer, eller? Jag har heller aldrig träffat någon som säger " Nej nu ska jag inte va singel mer" och flyttar in med första bästa, det låter ju märkligt.

Vad gör dessa singlar? Lever i celibat? Dejtar på tinder? Är på krogen varje dag?
Det handlar väl om att man helt enkelt inte orkar eller kan engagera sig i en partner för tillfället. Det är väl typ filosofiskt jämförbart med att man för all del gillar hundar, men känner att man inte riktigt har tid och plats i livet för en hund just nu. Pga jobb, familj eller alla möjliga omständigheter.

Troligtvis varken dejtar de eller ränner på krogen dagarna i ända. Det finns ju andra saker att göra om man nu är själv. Hänga med kompisar. Renovera sommarstugan eller lära sig vågsurfa.
Citera
2025-11-22, 18:47
Avstängd
Citat:
Det handlar väl om att man helt enkelt inte orkar eller kan engagera sig i en partner för tillfället. Det är väl typ filosofiskt jämförbart med att man för all del gillar hundar, men känner att man inte riktigt har tid och plats i livet för en hund just nu. Pga jobb, familj eller alla möjliga omständigheter.

Troligtvis varken dejtar de eller ränner på krogen dagarna i ända. Det finns ju andra saker att göra om man nu är själv. Hänga med kompisar. Renovera sommarstugan eller lära sig vågsurfa.
Kanske skrev mitt inlägg i fel tråd kom jag på nu, men tänker på just det där "inte kan eller vill engagera sig i en partner" som att dessa växer på träd? Alltså ett riktigt förhållande tänker jag då. Men iofs många tycks ju kunna bli kära i vem som helst och dejtar ungefär som en slags rekryteringsprocess.
Citera
2025-11-22, 19:05
Medlem
Citat:
Lyssnade på detta
https://www.sverigesradio.se/artikel/singlarnas-tid-ar-nu?fbclid=iwy2xjawoopablehrua2flbqixmabicmlketbmuu fabjd5qjrfz1vomflfc3j0ywzhchbfaw qqmjiymdm5mtc4odiwmdg5mgabhlvfwj4zf6ehhise7af-pm_wy1fuxq1usfgelcyrltgb0qgria8bdgr7b97a_aem_qfg9-kx-j 8phagogprovig
"Singlarnas tid är nu".

Det handlar bl.a om att kvinnor tydligen hellre väljer att vara singel än män.

Slölyssnade, minns inte allt de sa.

Men väckte en fråga hos mig.

Min egen tanke är att en hel del kvinnor vill ha en man som egentligen är för bra för dem.
Ibland ser jag saker på facebook. Jag är med i någon sådan där dejtinggrupp. Har aldrig gjort ett inlägg och kommer aldrig göra. Men, jag ser ibland killar som gör inlägg. De lägger upp en bild på sig själv och någon text. Ofta snygga män med mycket utbildning som verkar ha stabil ekonomi, goda värderingar etc. mm. För mig framstår dessa män som kap. Kan säga det som straight man.
Dock brukar dessa snubbar bara få svar från kvinnor som kanske är hälften så snygga, saknar utbildning, jobbar som kassörskor osv.
Det finns ju kvinnor som är goda matchningar för dessa män, men de verkar inte intressade.
De verkar ofta vara ÄNNU mer kräsna än de tidigare nämnda, eller så går de totalt andra vägen och parar ihop sig med någon total pajas.
Kvinnor vill ha män som inte är som SD och då blir det knepigt eftersom alla riktiga män är som SD.
Kvar blir halvbögar och liknande som tjejer inte attraheras av ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in