2025-11-22, 19:07
Medlem
PungiMunninens avatar
Vad det beror på? Ett symtom av ett kollapsande samhälle.
Citera
2025-11-22, 19:08
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Lyssnade på detta
https://www.sverigesradio.se/artikel/singlarnas-tid-ar-nu?fbclid=iwy2xjawoopablehrua2flbqixmabicmlketbmuu fabjd5qjrfz1vomflfc3j0ywzhchbfaw qqmjiymdm5mtc4odiwmdg5mgabhlvfwj4zf6ehhise7af-pm_wy1fuxq1usfgelcyrltgb0qgria8bdgr7b97a_aem_qfg9-kx-j 8phagogprovig
"Singlarnas tid är nu".

Det handlar bl.a om att kvinnor tydligen hellre väljer att vara singel än män.

Slölyssnade, minns inte allt de sa.

Men väckte en fråga hos mig.

Min egen tanke är att en hel del kvinnor vill ha en man som egentligen är för bra för dem.
Ibland ser jag saker på facebook. Jag är med i någon sådan där dejtinggrupp. Har aldrig gjort ett inlägg och kommer aldrig göra. Men, jag ser ibland killar som gör inlägg. De lägger upp en bild på sig själv och någon text. Ofta snygga män med mycket utbildning som verkar ha stabil ekonomi, goda värderingar etc. mm. För mig framstår dessa män som kap. Kan säga det som straight man.
Dock brukar dessa snubbar bara få svar från kvinnor som kanske är hälften så snygga, saknar utbildning, jobbar som kassörskor osv.
Det finns ju kvinnor som är goda matchningar för dessa män, men de verkar inte intressade.
De verkar ofta vara ÄNNU mer kräsna än de tidigare nämnda, eller så går de totalt andra vägen och parar ihop sig med någon total pajas.

Njae, det var en väl mager analys. Dåliga tider = färre förhållanden eftersom kvinnornas urval blir mycket tunnare än i goda tider. Den kvinna som väljer en pajas är nog själv en pajas och vice versa. Men om en pajas har ett bra jobb och ekonomi samt är lite snygg och socialt hyfsat kompetent, så kan pajasen få en vinst i livets knullotteri. Jag har haft s.k statusjobb och varit hyfsat snygg samt vältränad vilket varit gynnsamt för att även en vanlig man kan välja och vraka. Tyvärr hittade jag aldrig den perfekta kvinnan med både jättebra utseende och uppväxt i en förmögen familj. Då hade ju livet sett 100 % annorlunda ut men jag klagar inte därför att jag haft bra inkomster och många fina kvinnor i sängen. Man får ju inte det man vill ha i livet så dagens vanliga, feminiserade män får vara nöjda om de slipper ensamhet och självsex.
Citera
2025-11-22, 19:18
Medlem
Citat:
Lyssnade på detta
https://www.sverigesradio.se/artikel/singlarnas-tid-ar-nu?fbclid=iwy2xjawoopablehrua2flbqixmabicmlketbmuu fabjd5qjrfz1vomflfc3j0ywzhchbfaw qqmjiymdm5mtc4odiwmdg5mgabhlvfwj4zf6ehhise7af-pm_wy1fuxq1usfgelcyrltgb0qgria8bdgr7b97a_aem_qfg9-kx-j 8phagogprovig
"Singlarnas tid är nu".

Det handlar bl.a om att kvinnor tydligen hellre väljer att vara singel än män.

Slölyssnade, minns inte allt de sa.

Men väckte en fråga hos mig.

Min egen tanke är att en hel del kvinnor vill ha en man som egentligen är för bra för dem.
Ibland ser jag saker på facebook. Jag är med i någon sådan där dejtinggrupp. Har aldrig gjort ett inlägg och kommer aldrig göra. Men, jag ser ibland killar som gör inlägg. De lägger upp en bild på sig själv och någon text. Ofta snygga män med mycket utbildning som verkar ha stabil ekonomi, goda värderingar etc. mm. För mig framstår dessa män som kap. Kan säga det som straight man.
Dock brukar dessa snubbar bara få svar från kvinnor som kanske är hälften så snygga, saknar utbildning, jobbar som kassörskor osv.
Det finns ju kvinnor som är goda matchningar för dessa män, men de verkar inte intressade.
De verkar ofta vara ÄNNU mer kräsna än de tidigare nämnda, eller så går de totalt andra vägen och parar ihop sig med någon total pajas.

Det är lite av min bild också, har varit singel närmare 1,5 år nu och kommit ut på marknaden på diverse dejting sidor...
Det är hemskt, träffat en del kvinnor men bilderna ljuger och deras självbild också.
Vet inte riktigt vad de förväntar siig?? Samtliga har backat när dom har insett att dom inte är närheten av utseendemässigt eller har andra kvaliteer som är i närheten av mina. Och då är jag ändå inte topp of the shit...men va faan vi snackar alltså 3-4. Poäng skillnad på en 10 gradig skala ingen som helst självkritik.
Citera
2025-11-22, 19:22
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
I klippet säger de att kvinnor tycker det är pinsamt att posta om sina pojkvänner. De vill framstå singel.
1. Varför pinsamt?
2. Varför postar de på sociala medier alls...Går det inte att leva livet utan att fota allt nu för tiden?

Pinsamt för att de är ogifta och begår hor. Klart det är äckligt och pinsamt för en tjej att hon inte lyckats gifta sig. Förstår du inte det? Med tanke på ditt användarnamn HORA borde du ju fatta det??
Citera
2025-11-22, 19:26
Medlem
Anybodykillers avatar
Jag tror inte att det handlar om män eller kvinnor utan om konceptet partnerskap. Jag såg nyligen artiklar om att samma trend sker oavsett om man talar hetero eller hbtq förhållanden.

Frågan är väl snarare varför man ska vara partner när man ändå kan göra allt utanför äktenskapet eller partnerskapet? Det är väl då ärligare att inte binda upp sig?

Att vara singel behöver inte betyda att man är utan vänner, närhet eller sex. Det betyder inte heller att man hatar folk eller är antisocial.
Citera
2025-11-22, 19:26
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennispelaren
Kanske skrev mitt inlägg i fel tråd kom jag på nu, men tänker på just det där "inte kan eller vill engagera sig i en partner" som att dessa växer på träd? Alltså ett riktigt förhållande tänker jag då. Men iofs många tycks ju kunna bli kära i vem som helst och dejtar ungefär som en slags rekryteringsprocess.
Tja, fast jag vet inte vad man ska säga om det. Det finns väl hur många människor som helst därute den dagen man är redo. Det är ju liksom inte som att du har fem personer på dig att ingå ett seriöst förhållande. Så träd och träd, men det finns väl massor av möjliga partners.

Men det är väl långt mycket bättre att någon som exempelvis just kommit ut ur en separation väljer att vara singel. Istället för att såra någon annan med oavslutade känslor och eventuell depression. Eller om man nu jobbar på en oljeborrplattform veckor i sträck. Och känner att det här blir bara pannkaka att försöka dejta någon på den lilla fritid man har.

Det sparar andra människors huvudvärk och smärta. Och man ska nog inte inbilla sig att dessa singlar sitter på Tinder i sitt anletes svett och sen ut på krogen. Det finns ju som sagt långt mer konstruktiva saker att företa sig.
Citera
2025-11-22, 19:35
Medlem
McCarthy01s avatar
Hela 2 miljoner svenskar som lever ensamma utan barn och 68% har inga barn alls. Visserligen att man trodde det var illa men SÅ illa trodde jag verkligen inte det var. Enligt ChatGPT så har nu Sverige en av de lägsta fruktsamhetsnivåerna i Europa. Fritt fram alltså för invandrare att ta över, som många oroat sig för. Som jag ser det en konsekvens av svenskars bortskämdhet och egoism, man bryr sig inte ens om att bevara folkstammen. Ett sånt land förtjänar inget annat än att gå under.
Citera
2025-11-22, 19:55
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Hela 2 miljoner svenskar som lever ensamma utan barn och 68% har inga barn alls. Visserligen att man trodde det var illa men SÅ illa trodde jag verkligen inte det var. Enligt ChatGPT så har nu Sverige en av de lägsta fruktsamhetsnivåerna i Europa. Fritt fram alltså för invandrare att ta över, som många oroat sig för. Som jag ser det en konsekvens av svenskars bortskämdhet och egoism, man bryr sig inte ens om att bevara folkstammen. Ett sånt land förtjänar inget annat än att gå under.

Fast du förstår inte riktigt hela bilden.
I Afrika till exempel, (där barnafödandet ligger på enorma nivåer) så skaffar man inte barn för att "bevara folkstammen" per se. Utan de är kåta på varandra och antagligen finns där en stor attraktion mellan dem.
Svenskar verkar inte känna den attraktionen tilll varandra. Och då blir det omöjligt att skapa barn hur mycket man än älskar sitt folk och sitt land på papper.
Citera
2025-11-22, 20:02
Medlem
Svensklistans avatar
Men är inte detta fett toxic? Att det skulle vara pinsamt att ha en pojkvän?
De pratar om att tjejer känner skam över att vara med killar?
Citera
2025-11-22, 20:03
Medlem
Svensklistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PungiMunninen
Vad det beror på? Ett symtom av ett kollapsande samhälle.
Västvärldens slut. Kan bli riktigt feta underground raves och sånt ändå
Citera
2025-11-22, 20:08
Medlem
Beror på sociala medier. Går inte lita på nån! 🤯😤
Citera
2025-11-22, 20:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklistan
Men är inte detta fett toxic? Att det skulle vara pinsamt att ha en pojkvän?
De pratar om att tjejer känner skam över att vara med killar?
Fast de sa i klippet at det handlar om killar som är dåliga mot dem och då blir det med "pinsamt" mer förklarligt.

Män uppträder illa, socialt konstiga män får flickvänner och uppträder sedan fel genom dåliga kommentarer bland folk, är otrogna och försöker systematiskt ragga på oss singelkvinnor. Förstår väldigt väl om de kvinnorna skäms över männen de är tillsammans med. Som om det beror på dem att män är fula och inte på männen.

Skulle inte du skämmmas om du hade en brud som låg med andra och dessutom lät alla veta om att hon strulade omkring (för att det officiellt skulle innebära att du inte dög för henne) och dessutom uttryckte sig knasigt socialt?

Om inte, hur får man er män att skämmas då? Ni skäms sällan över era egna beteenden och vad ni säger iallafall. Tror ni inte skulle tycka det var så kul att behandlas såsom ni behandlar.

Gällande klippet så sa de att kvinnor mår bra simglar och jag förstår faktiskt inte varför män reagerar så hårt och illa på att många av oss väljer singellivet framför att känna desperation över en relation?

Efter vår civilisations historia med män som gnäller om att de "inte söker seriöst", "inte vill ha något förhållande just nu", "inte är redo för att stadga sig", inte vill ha barn ännu" - så kränks männen av att vi kvinnor tycker att det inte är så viktigt det där med att leva med en man.

Som om kvinnor är skapta för att alltid anpassa sig efter vad de vill och sitta som hundar och vänta på att få någon belöning för "gott beteende".

Jag tror att män måste börja omprogrammera sig till att uppleva det där de påstått att de har utan kvinnor och barn, på riktigt. För tydligen så innebär jämställdhet att alltfler lessnar på män, på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in