Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Nja, men jag tror det är just där problemet ligger. Den här villfarelsen påminner ju om de ofta förekommande trådarna på forumet av frustrerade män "Jag ser bra ut, jag har fast jobb. Egen lägenhet. Varför får inte jag någon tjej för?".
Helt enkelt, kvinnor ser inte ordnad ekonomi, lyckats få ett jobb och inte åker in och ut på kåken som en fördel. De ser det helt enkelt som ett absolut minimikrav. Karln har helt enkelt ett normalt jävla ordnat liv. Vilket är det minsta man kan begära.
Vi talar ju ändå om män som lägger ut dejtingförfrågningar på facebook. Så gissningsvis är de inga kap i någon exceptionell bemärkelse alls. Snarare helt vanliga snubbar som uppfyller absolut minimikrav.
Ja, fast de där männen jag ser där på FB tycker jag ofta verkar väldigt väl sammansatta. Mycket bättre än mig.
De är över minimigränsen eller vad man skall säga.
Är det helt omöjligt att tänka sig att vissa kvinnor faktiskt överskattar sig själva och underskattar männen? Är det omöjligt att tänka sig?
Att den gruppen också växt?
En grej fattar jag inte. Det är liksom aldrig några problem att erkänna "manliga egenheter". Direkt köper man det. Men aldrig kan man erkänna kvinnliga egenheter. Det är liksom helt omöjligt.
Det kommer inte på tal. Ändå har jag själv kvinnliga bekanta som sågar sina kvinnliga chefer vid fotknölarna etc.
Det är som att de manliga feministerna försvarar kvinnor hårdare än vad kvinnor själva gör.