2025-11-22, 15:26
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Lyssnade på detta
https://www.sverigesradio.se/artikel/singlarnas-tid-ar-nu?fbclid=iwy2xjawoopablehrua2flbqixmabicmlketbmuu fabjd5qjrfz1vomflfc3j0ywzhchbfaw qqmjiymdm5mtc4odiwmdg5mgabhlvfwj4zf6ehhise7af-pm_wy1fuxq1usfgelcyrltgb0qgria8bdgr7b97a_aem_qfg9-kx-j 8phagogprovig
"Singlarnas tid är nu".

Det handlar bl.a om att kvinnor tydligen hellre väljer att vara singel än män.

Slölyssnade, minns inte allt de sa.

Men väckte en fråga hos mig.

Min egen tanke är att en hel del kvinnor vill ha en man som egentligen är för bra för dem.
Ibland ser jag saker på facebook. Jag är med i någon sådan där dejtinggrupp. Har aldrig gjort ett inlägg och kommer aldrig göra. Men, jag ser ibland killar som gör inlägg. De lägger upp en bild på sig själv och någon text. Ofta snygga män med mycket utbildning som verkar ha stabil ekonomi, goda värderingar etc. mm. För mig framstår dessa män som kap. Kan säga det som straight man.
Dock brukar dessa snubbar bara få svar från kvinnor som kanske är hälften så snygga, saknar utbildning, jobbar som kassörskor osv.
Det finns ju kvinnor som är goda matchningar för dessa män, men de verkar inte intressade.
De verkar ofta vara ÄNNU mer kräsna än de tidigare nämnda, eller så går de totalt andra vägen och parar ihop sig med någon total pajas.
Citera
2025-11-22, 15:32
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Varför skulle ett riktigt kap behöva annonsera på Facebook att han är desperat efter en kvinna?
Citera
2025-11-22, 15:34
Avstängd
Ett rikedomssyndrom - ankdammsfolket har det för bra - har råd att bo själva o konsumera.

Jfr med bolivia thailand indien paki ceylon el salvador kuba m fl
Citera
2025-11-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Lyssnade på detta
https://www.sverigesradio.se/artikel/singlarnas-tid-ar-nu?fbclid=iwy2xjawoopablehrua2flbqixmabicmlketbmuu fabjd5qjrfz1vomflfc3j0ywzhchbfaw qqmjiymdm5mtc4odiwmdg5mgabhlvfwj4zf6ehhise7af-pm_wy1fuxq1usfgelcyrltgb0qgria8bdgr7b97a_aem_qfg9-kx-j 8phagogprovig
"Singlarnas tid är nu".

Min egen tanke är att en hel del kvinnor vill ha en man som egentligen är för bra för dem.
Ibland ser jag saker på facebook. Jag är med i någon sådan där dejtinggrupp. Har aldrig gjort ett inlägg och kommer aldrig göra. Men, jag ser ibland killar som gör inlägg. De lägger upp en bild på sig själv och någon text. Ofta snygga män med mycket utbildning som verkar ha stabil ekonomi, goda värderingar etc. mm. För mig framstår dessa män som kap. Kan säga det som straight man.
Dock brukar dessa snubbar bara få svar från kvinnor som kanske är hälften så snygga, saknar utbildning, jobbar som kassörskor osv.
Det finns ju kvinnor som är goda matchningar för dessa män, men de verkar inte intressade.
De verkar ofta vara ÄNNU mer kräsna än de tidigare nämnda, eller så går de totalt andra vägen och parar ihop sig med någon total pajas.

Om männen är kap, så är det klart att kvinnor kommer bli intresserade och vilja ta kontakt. Och hoppas på det bästa. Oavsett hur de själva ser ut osv.

Eller hur gör du själv om du ser en snygg kvinna som verkar intressant? Du tar kontakt, eller hur? Och hoppas på det bästa.

Att de kvinnor du tycker hade varit en bättre match för mannen, inte tar kontakt, kan ju bero på att de är intrresserade av andra män. Eller rentav är upptagna. Eller inte ens har sett honom i sitt flöde.
Citera
2025-11-22, 15:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Varför skulle ett riktigt kap behöva annonsera på Facebook att han är desperat efter en kvinna?

Ja, det är ju det som är konstigt. Det borde dessa män inte behöva göra, men de gör det och de får svar från Stina 43 och Ulla 57. Ensamstående morsor som var var 5or när de var som snyggast.
Säger bara vad jag ser. Tycker synd om boysen.

Alltså det är en återkommande trend jag sett.
Men dessa män är ändå modiga. De verkar ha allt på plats, men ändå verkar det inte funka för dem.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-11-22 kl. 15:39.
Citera
2025-11-22, 15:39
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ja, det är ju det som är konstigt. Det borde dessa män inte behöva göra, men de gör det och de får svar från Stina 43 och Ulla 57. Ensamstående morsor som var var 5or när de var som snyggast.
Säger bara vad jag ser. Tycker synd om boysen.
Det är troligen någon form av påhittade saker som alla ofrivilliga singlar kan få tröst av.
Citera
2025-11-22, 15:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Det är troligen någon form av påhittade saker som alla ofrivilliga singlar kan få tröst av.

Du kan ju själv gå med i en sådan där grupp bara för att se hur det ser ut.
För en gångs skull verkar tomatkungen vara närmast sanningen.
Citera
2025-11-22, 15:52
Avstängd
I klippet säger de att kvinnor tycker det är pinsamt att posta om sina pojkvänner. De vill framstå singel.
1. Varför pinsamt?
2. Varför postar de på sociala medier alls...Går det inte att leva livet utan att fota allt nu för tiden?
Citera
2025-11-22, 15:53
Avstängd
Citat:
Lyssnade på detta
"Singlarnas tid är nu".

Hur kan du veta något om det?
Citera
2025-11-22, 15:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Hur kan du veta något om det?

Jag vet inget. Bara reportaget där, observationer och spekulationer.
Citera
2025-11-22, 15:56
Avstängd
Citat:
Jag vet inget. Bara reportaget där, observationer och spekulationer.

Du snackar skit som vanligt med andra ord!
Citera
2025-11-22, 15:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Du snackar skit som vanligt med andra ord!

Nej, pratar oftast vettigt.
Du kan väl lyssna på klippet.
Varför så kränkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in