2025-11-22, 16:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Du har själv delat och citerat ur dokumentet. Menar du att vi inte kan lita på att du hänvisar till autentiska källor och varför hänvisade du i så fall till en källa du inte tror är autentisk? För att plocka körsbär?
Länka till det inlägg där jag har "delat och citerat ur dokumentet".

Börja där.

Citat:
Tror du inte det var den verklige Hanjour som flög vid de tillfällen han underkändes vid checkout och därför nekades hyra flygplan eller är det bara vid dessa få tillfällen du tror det var den verklige Hanjour som flög och i övrigt var det någon annan eller falsk dokumentation? Låter som körsbärsplockning..
Jag säger att den Hani Hanjour som enligt ansvariga utredare i så fall flög Flight 77 in i Pentagon 9/11 är oförenlig med den Hani Hanjour som i så fall inte kunde flyga ens ett enmotorigt litet Cessna på egen han, var totalförvirrad i en simulator av en äldre modell samt anmäld inte mindre än fem gånger till FAA för att hans engelskakunskaper var i princip obefintliga.

Frågan blir då således vem som var den verklige Hani Hanjour.

Förslag?

Citat:
Det är det dokument du själv hänvisat till och citerat ur.
Igen, se ovan.

Citat:
Hanjour fick inte hyra eftersom han inte uppvisade den kompetens som krävdes för att få hyra planet. Det betyder inte att han inte kunde flyga alls, bara att han inte visade visade på tillfredsställande kompetens.
Menar du att det finns bevis för att Hanjour kunde flyga någon annan typ av flygplan än en Cessna?

Citat:
Okej, han kunde alltså flyga, men inte särskilt bra. Tack 👍
Inte på egen hand nej och enligt flygläraren i Teterboro, inte ens med flyglärare i dubbelkommando bredvid.

Hade du något annat än slemmig gymnasiesemantik här?

Citat:
Varför fortsätter du tjata om dubbelkommando trots att den typen av flygplan alltid är byggda så?
För att nytillkomna läsare ska förstå vidden av Hanjours bristande flygkunskaper.

Du gillar inte det?

Citat:
Ja, nybörjarpiloter övar givetvis sjunkande rundsväng innan de är kunniga nog för att flyga solo.
Så, Hanjour kunde inte flyga ett litet Cessna på egen hand med instruktör i dubbelkommando bredvid, för att någon vecka senare i mycket hög fart flyga en jättelik Boeing 757 i en brant rundsväng, plana ut i nästan markhöjd i maxfart för att slutligen pricka en fyra våningar hög fasad utan problem?

Du ser inga logiska avgrunder här?

Citat:
Ja. Att peka nosen nedåt i maxfart leder hastigt till överhastighet och därmed förlorad kontroll över flygplanet.
Varför "i maxfart" menar du?

Igen: Att i nästan markhöjd och i maxfart pricka en fyra våningar hög fasad är "much easier" än att i beskedlig fart ovanifrån pricka en yta på 12 hektar?!

Logik i en skrattspegel på Gröna Lund?
Senast redigerad av onopono 2025-11-22 kl. 16:22.
Citera
2025-11-22, 16:58
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Citat:
Ursprungligen postat av Keramik-Kalabalik
Det var endast ett stort hål.
Nej det var det inte, utan det var märken på båda sidorna om det primära hålet, efter båda motorerna och efter vingarnas slag in i fasaden.
CONFIRMED “A 757 did NOT hit the Pentagon on 9/11” says Military witnesses on the scene Var någonstans 07:37 i den videon är tecknen på att ett flygplan har flugit in? Som alla ser är det endast ett stort hål.
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Jodå, de hittade fragment av planet.
De hittade fragment av något som möjligtvis var ett plan men inte ett Boeing 7xx med passagerare och flygplansäten, baggage och liknande som hittas vid platser där t.ex. ett Boeing 7xx har störtat. Detta är väldigt likt den helt tomma plats där det hävdas att ett plan störtade på dess väg till Washington eller var de hävdar att det skull flyga.

Som det sägs i videon så hittades inget som tydligt var något som tillhört ett stort passagerar flygplan. Vissa kommer ju såklart hävda att nästan allt hade pulvriserats av flygbränslet förutom såklart något som ska "bevisa" att det var muslimer och inte zionistiska judiska agenter som styrt vadhelst det var som exploderade i byggnaden och orsakade ett stort hål. Det var helt klart folk inom USAs regering och vissa av dess olika organisationer som samarbetade med Israels nazi-judiska regering så att de kunde starta krig i Mellanöstern, Afghanistan och norra Afrika.

Intressant kommentar till den videon "On 10 september 2001 secretary of defence at the time Donald Rumsfeld announced that $2.3 trillion has gone missing from the Pentagon. The next day, 911 the accounting offices were destroyed in the Pentagon. The $2.3 trillion was never brought up again". Detta påminner om de miljoner dollar som försvann när tvillingtornen förstördes. Så detta var inte endast något för att starta krig utan även något för att dölja stöld av stora summor pengar.
Senast redigerad av Man-o-Hast 2025-11-22 kl. 17:14.
Citera
2025-11-22, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
CONFIRMED “A 757 did NOT hit the Pentagon on 9/11” says Military witnesses on the scene Var någonstans 07:37 i den videon är tecknen på att ett flygplan har flugit in? Som alla ser är det endast ett stort hål.
De hittade fragment av något som möjligtvis var ett plan men inte ett Boeing 7xx med passagerare och flygplansäten, baggage och liknande som hittas vid platser där t.ex. ett Boeing 7xx har störtat. Detta är väldigt likt den helt tomma plats där det hävdas att ett plan störtade på dess väg till Washington eller var de hävdar att det skull flyga.

Som det sägs i videon så hittades inget som tydligt var något som tillhört ett stort passagerar flygplan. Vissa kommer ju såklart hävda att nästan allt hade pulvriserats av flygbränslet förutom såklart något som ska "bevisa" att det var muslimer och inte zionistiska judiska agenter som styrt vadhelst det var som exploderade i byggnaden och orsakade ett stort hål. Det var helt klart folk inom USAs regering och vissa av dess olika organisationer som samarbetade med Israels nazi-judiska regering så att de kunde starta krig i Mellanöstern, Afghanistan och norra Afrika.

Intressant kommentar till den videon "On 10 september 2001 secretary of defence at the time Donald Rumsfeld announced that $2.3 trillion has gone missing from the Pentagon. The next day, 911 the accounting offices were destroyed in the Pentagon. The $2.3 trillion was never brought up again". Detta påminner om de miljoner dollar som försvann när tvillingtornen förstördes. Så detta var inte endast något för att starta krig utan även något för att dölja stöld av stora summor pengar.

Du har alltså missat att man vid Pentagon återfann motorerna till den aktuella 757, och andra delar som via Boeings unika number på delarna även dessa kunde härledas till det aktuella flygplanet.
Och jo, man återfann lämningar efter en massa passagerare som stämde med passagerarlistan på flygplanet, identifierade med DNA
Citera
2025-11-22, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Här:

Igen, jag hävdar att Hani Hanjour i så fall omöjligt kan ha varit piloten.

Vilka "alla" då?
Äntligen så postar du nått ordentligt iaf.
Hanjour inte piloten? Du tror att han inte var det.
Vittnen som såg planet, finns. Tyvärr så var dashcams inte så populära vid den tiden.

Citat:
Det är Du och dina likar som ljuger och försöker vilseleda, Dr. Tinnitus.

Givet vad som hände den dagen och vad som har hänt som konsekvens av den dagen så får vi väl hoppas på att det inte blir några efterräkningar för er i livet efter detta.
Jaa du. Varken Dr. Tinnitus, eller jag, kommer att få några som helst för efterräkningar för detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast

Inget? Videon ljuger, sorry.
Och den youtube videon har redan postats i denna tråd.
Snubben var typ vakt på området.
Och absolut INGEN expert på flygplanscrasher.

Här ger jag exempel på flygplanskrash, OBS det frontalkolliderade INTE med en byggnad. https://imgur.com/ItNE1Bm
Hur mycket skulle du säga att det liknar en flygplanskrash?
Eller, kanske jag ljuger om att det är resterna av en flygplanskrash? Vad tror du?
Citera
2025-11-22, 20:42
Avstängd
Citat:
Äntligen så postar du nått ordentligt iaf.
Jag postar mer "ordentligt" per dag än vad du gör per år.

Citat:
Hanjour inte piloten? Du tror att han inte var det.
Igen:

Jag säger att den Hani Hanjour som enligt ansvariga utredare i så fall flög Flight 77 in i Pentagon 9/11 är oförenlig med den Hani Hanjour som i så fall inte kunde flyga ens ett enmotorigt litet Cessna på egen hand, var totalförvirrad i en simulator av en äldre Boeing-modell samt anmäld inte mindre än fem gånger till FAA (utan åtgärd) för att hans engelskakunskaper var i princip obefintliga.

Frågan blir då således vem av dessa två som var den verklige Hani Hanjour.

Förslag?

Citat:
Vittnen som såg planet, finns.
Var då?

Citat:
Tyvärr så var dashcams inte så populära vid den tiden.
Men att världens enda kvarvarande supermakts militära nervcentrum, Pentagon, inte hade en enda kamera riktad mot fasaden respektive utåt, det var heller inte så populärt vid den tiden, menar Du?

Citat:
Jaa du. Varken Dr. Tinnitus, eller jag, kommer att få några som helst för efterräkningar för detta.
Ja. Jag är fortfarande osäker på om du ska arkiveras i knäppgök-kategorin, eller i den andra, den onämnbara.

Ja.

Citat:
Inget? Videon ljuger, sorry.
Hur då?

Citat:
Och den youtube videon har redan postats i denna tråd.
Snubben var typ vakt på området.
Så "snubben" ljuger, menar du?

Citat:
Och absolut INGEN expert på flygplanscrasher.
Och?

Citat:
Här ger jag exempel på flygplanskrash, OBS det frontalkolliderade INTE med en byggnad. https://imgur.com/ItNE1Bm
Eller, kanske jag ljuger om att det är resterna av en flygplanskrash? Vad tror du?
Om någon säger att fotografiet visar spåren efter en flygkrasch så ser jag ingenting i detta som motsäger det.

Det gör du?

Notera att "snubben" befann sig både direkt utanför 'hålet' och inne i byggnaden bakom 'hålet'. Bland first responders , fram och tillbaka under ett stort antal timmar.

Decimetervis ifrån vs. hundratals meter ovanifrån i ditt fotografi.

Inget jättelikt Boeing 757, än mindre Flight 77, än mindre någonting alls som såg ut att tillhöra ett kraschat flygplan.

Ingenting.
Senast redigerad av onopono 2025-11-22 kl. 20:55.
Citera
2025-11-22, 20:47
Avstängd
Citat:
Du har alltså missat att man vid Pentagon återfann motorerna till den aktuella 757,
Hur vet du det?

Citat:
och andra delar som via Boeings unika number på delarna även dessa kunde härledas till det aktuella flygplanet.
Vilka delar hittades av vem och var och vilka nummer hade dessa?

Citat:
Och jo, man återfann lämningar efter en massa passagerare som stämde med passagerarlistan på flygplanet, identifierade med DNA.
Vem hittade vilken passagerare var, när och hur?

Börja där.
Citera
2025-11-22, 20:50
Medlem
Citat:
Hur vet du det?

Vilka delar hittades av vem och var och vilka nummer hade dessa?

Vem hittade vilken passagerare var, när och hur?

Börja där.

Du har fått alla dessa fakta serverade många gånger förut, med länkar och allt, i trådar om 9/11, så försök inte spela ovetande och fråga samma saker du redan frågat flera gånger förut och fått svar på. Det enda det resulterar i är att du igen visar hur oärlig och oseriös du är.
Citera
2025-11-22, 20:52
Avstängd
Citat:
Du har fått alla dessa fakta serverade många gånger förut, med länkar och allt, i trådar om 9/11, så försök inte spela ovetande och fråga samma saker du redan frågat flera gånger förut och fått svar på. Det enda det resulterar i är att du igen visar hur oärlig och oseriös du är.
Då länkar du till en sådan servering. Med länkar och allt.

Jag finns kvar här.
Citera
2025-11-22, 21:34
Medlem
Citat:
Länka till det inlägg där jag har "delat och citerat ur dokumentet".

Börja där.
Redan gjort

Citat:
Jag säger att den Hani Hanjour som enligt ansvariga utredare i så fall flög Flight 77 in i Pentagon 9/11 är oförenlig med den Hani Hanjour som i så fall inte kunde flyga ens ett enmotorigt litet Cessna på egen han, var totalförvirrad i en simulator av en äldre modell samt anmäld inte mindre än fem gånger till FAA för att hans engelskakunskaper var i princip obefintliga.

Frågan blir då således vem som var den verklige Hani Hanjour.

Förslag?
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRr5yJElOtBkK-LeG8CwkQ12je81JQqsOpPtRLQu2cq8A&s=10

Citat:
Igen, se ovan.
Se ovan

Citat:
Menar du att det finns bevis för att Hanjour kunde flyga någon annan typ av flygplan än en Cessna?
Ja, det framgår av dokumentet du hänvisat till och citerat ur (se ovan)

Citat:
Inte på egen hand nej och enligt flygläraren i Teterboro, inte ens med flyglärare i dubbelkommando bredvid.

Hade du något annat än slemmig gymnasiesemantik här?
I dokumentet du hänvisat till och citerat ur finns såväl solo flyglektioner som soloflygningar med hyrt flygplan listade så visst kunde Hanjour flyga på egen hand, men på det stora hela antgligen inte särskilt bra. Uppenbarligen uppfyllde han vid något tillfälle inte de krav som ställs vid checkout för att hyra plan.

Citat:
För att nytillkomna läsare ska förstå vidden av Hanjours bristande flygkunskaper.

Du gillar inte det?
Hanjour flygkunskaper definieras inte av av det faktum att i princip alla flygplan utom rena singelsitsade alltid är utrustade med dubbelkommando så det blir rätt fånigt att du ständigt upprepar just "dubbelkommando" som något avgörande.

Citat:
Så, Hanjour kunde inte flyga ett litet Cessna på egen hand med instruktör i dubbelkommando bredvid, för att någon vecka senare i mycket hög fart flyga en jättelik Boeing 757 i en brant rundsväng, plana ut i nästan markhöjd i maxfart för att slutligen pricka en fyra våningar hög fasad utan problem?

Du ser inga logiska avgrunder här?
Klart Hanjour kunde flyga på egen hand, men på det stora hela inte så pass bra att han med självklarhet uppfyllde kraven som ställs vid en checkout innan hyra av flygplan

Citat:
Varför "i maxfart" menar du?

Igen: Att i nästan markhöjd och i maxfart pricka en fyra våningar hög fasad är "much easier" än att i beskedlig fart ovanifrån pricka en yta på 12 hektar?!

Logik i en skrattspegel på Gröna Lund?
Du ändrade från "peka nosen nedåt" till "ovanifrån pricka en yta". Det är inte synonymer så högst oklart vilken metod du tänker hade varit mest optimal.
Peronligen tror jag avsikten var just att flyga in i Pentagons takkonstruktion, men missbedömde inflygningen och hamnade så lågt att han nästintill kraschade på gräsytan framför Penagon. Fasaden var inte avsedd som bullseye.
Senast redigerad av Prudent 2025-11-22 kl. 22:32.
Citera
2025-11-22, 22:19
Medlem
Citat:
Men att världens enda kvarvarande supermakts militära nervcentrum, Pentagon, inte hade en enda kamera riktad mot fasaden respektive utåt, det var heller inte så populärt vid den tiden, menar Du?

Ja. Jag är fortfarande osäker på om du ska arkiveras i knäppgök-kategorin, eller i den andra, den onämnbara.
Inte otänkbart att andra kameror som filmat det, gått åt i kraschen.

Arkiveras?
Jaja, dig är det lätt att arkivera.

Citat:
Citat:
Om någon säger att fotografiet visar spåren efter en flygkrasch så ser jag ingenting i detta som motsäger det.

Det gör du?
Men om, säg, Candace Owens hade sagt att det inte var en flygkrash, hade du trott henne?
Jag kan avslöja till dig, jag ljög inte att det var en flygplanskrash.
Finns flera videon, dashcams, etc från den.
Med fotot ville jag bara bevisa att ett stort flygplan, kan bli till massvis med smådelar.
Denna flygplan, var större än en Boeing 757.

Citat:
Notera att "snubben" befann sig både direkt utanför 'hålet' och inne i byggnaden bakom 'hålet'. Bland first responders , fram och tillbaka under ett stort antal timmar.

Decimetervis ifrån vs. hundratals meter ovanifrån i ditt fotografi.

Inget jättelikt Boeing 757, än mindre Flight 77, än mindre någonting alls som såg ut att tillhöra ett kraschat flygplan.

Ingenting.
Är "snubben" halvblind och inte vet vad som är vad, så är det hans problem.
Och var finns bevisen att han bara var decimetervis ifrån?
Hans uppdrag kan mycket väl ha varit tillräckligt långt ifrån området.
Citera
2025-11-22, 22:37
Medlem
Citat:

Det gör du?
Samma här?
https://images.cdn.yle.fi/image/upload/c_fill,g_faces,w_1200/q_auto:eco/f_auto/fl_lossy/13-1-3239115
Flygplanskrasch?
Senast redigerad av Prudent 2025-11-22 kl. 22:46.
Citera
2025-11-23, 02:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Redan gjort
Var då? Länka.

Citat:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRr5yJElOtBkK-LeG8CwkQ12je81JQqsOpPtRLQu2cq8A&s=10
Trams.

Det finns två Hani Hanjour:
1. Den Hani Hanjour som kunde flyga ett jättelikt Boeing 757 på sätt som gjorde att diverse flygledare trodde att det var ett stridsflygplan och som enligt ansvariga utredare gjorde en halsbrytande nedstigning i spiral för att därpå plana ut nästan i markhöjd för att därpå i maxfart träffa en fyra våningar låg fasad.

2. Den Hani Hanjour som enligt flyglärare inte ens kunde flyga ett litet enmotorigt Cessna på egen hand, var helt clueless i en simulator av äldre modell och som anmäldes inte mindre en fem gånger av flygskola till FAA för att hans engelskakunskaper var i princip obefintliga.
Dvs, antingen så förklarar du hur dessa två Hani Hanjour trots allt var en och samma person, eller så förklarar du vilken av dem, om någon, som var den verkliga Hani Hanjour och varför

Går det?

Citat:
Se ovan
Och jag väntar på en länk här, som sagt.

Citat:
Ja, det framgår av dokumentet du hänvisat till och citerat ur (se ovan)
Har jag refererat till det dokumentet som bevis för att Hanjour kunde flyga någon annan typ av flygplan än en Cessna?

Citera. Förklara. Länka.

Citat:
I dokumentet du hänvisat till och citerat ur finns såväl solo flyglektioner som soloflygningar med hyrt flygplan listade men på det stora hela antgligen inte särskilt bra.
Och hur vet du att detta är sant?

Citat:
Uppenbarligen uppfyllde han vid något tillfälle inte de krav som ställs vid checkout för att hyra plan.
1. Han fick tre försök att inför två olika flyglärare försöka visa att han minsann kunde flyga Cessnan på egen hand. Vilket han kapitalt misslyckades med, trots att flyplansuthyrning är en vinstdrivande rörelse och trots att han visade upp ett antal certifikat och dokumenterade flygtimmar.

2. Han nekades även någon vecka senare att flyga med instruktör i dubbelkommando bredvid en andra gång, eftersom att han flög så illa den första gången. Också det i en Cessna.

Att fejka flygkunskaper IRL inför expertis är nog liiite svårare än att fejka några certifikat och listade flygtimmar.

Tror du inte det, "Prudent"?

Citat:
Hanjour flygkunskaper definieras inte av av det faktum att i princip alla flygplan utom rena singelsitsade alltid är utrustade med dubbelkommando så det blir rätt fånigt att du ständigt upprepar just "dubbelkommando" som något avgörande.
1. I det ena fallet så tog de två olika instruktörerna över spakarna när det visade sig att Hanjour inte kunde landa planet på egen hand.

2. I det andra fallet så nekades Hanjour att testflyga en andra gång TROTS att instruktören i så fall satt bredvid med dubbelkommando och därmed snabbt kunde ta över kontrollerna om så behövdes.

Förstår du nu?

Citat:
Klart Hanjour kunde flyga på egen hand,
Inte enligt de två instruktörerna på Freeway Airport, Maryland, eller instruktören på Teterboro Airport, New Jersey, nej.

Citat:
men på det stora hela inte så pass bra att han med självklarhet uppfyllde kraven som ställs vid en checkout innan hyra av flygplan
1. Han bedömdes oförmögen att på egen hand flyga ett Cessna av de två instruktörerna på Freeway Airport, Maryland, ja.

2. Han bedömdes oförmögen att ens med instruktör i dubbelkommando bredvid flyga ett Cessna av sagda instruktör Teterboro Airport, New Jersey, ja.

Om du trots det vidhåller att han trots det visst på egen hand kunde flyga en eller flera typer/modeller av flygplan så vill vi nog se dina belägg för det.

Går det?

Citat:
Du ändrade från "peka nosen nedåt" till "ovanifrån pricka en yta". Det är inte synonymer så högst oklart vilken metod du tänker hade varit mest optimal.
Va? Frågan gäller vilket som var det enklaste målet att träffa:
1. Att sänka hastigheten optimalt för att därpå peka nosen neråt mot en målyta på ca 12 hektar?

2. Att i hög fart genomföra en brant nedstigning i spiral, räta ut planet i nästan markhöjd, accelerera till maxfart fortfarande i nästan markhöjd för att slutligen pricka en fyra våningar låg fasad?
Här håller du med piloten och artikelförfattaren om att alternativ "2" var "much easier"?

Citat:
Peronligen tror jag avsikten var just att flyga in i Pentagons takkonstruktion,
Trots att det i så fall bara hade behövts sänka farten och peka nosen nedåt mot en yta på 12 hektar, världens största byggnad (area)?

Citat:
men missbedömde inflygningen och hamnade så lågt att han nästintill kraschade på gräsytan framför Penagon. Fasaden var inte avsedd som bullseye.
Fasaden var/är så låg att ett jättelikt Boeing 757 i så fall måste "nästintill" krascha på gräsytan framför denna, hur det än flyger in och var än på fasaden det träffar.

Det går liksom inte att undvika.

Hade du något annat än telepatisk remote viewing som argument här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in