2025-11-22, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
låter som något slags timbro-projekt med den laguppställningen. vi behöver inte fler liberala medier.
Vänsterliberala medier finns det gott om.
Det här är en högerliberal satsning.

Henrik Jönsson gör ett oerhört viktigt arbete och jag önskar honom all lycka med detta projekt.
Gör som jag och bli medlem nu;
https://www.100.se/
Citera
2025-11-22, 10:24
Medlem
Trodde de skulle sändas i gammeltv.

Fantastiskt oavsett vad.

Sossarna håller ju på att göta sverige till ett kalifat.
Citera
2025-11-22, 10:29
Medlem
Pinoputchins avatar
Kommer rikstorsken Paolo Roberto att bli en aktör här också?
Citera
2025-11-22, 10:30
Medlem
Känns ju ganska logiskt, vänstern har ju svt o public service.. högern behöver också ett forum.. blir ju kalas=)
Citera
2025-11-22, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Ännu en trollfabrik som inte tillåter översyn av granskningsnämnden?

Det är väl snarast public service (SR och SVT) som är "trollfabriker". Granskningsnämnden består av politiker med samma politiska bias som public service.

Oavsett vad Henrik Jönsson och hans kanal kommer att visa så ser jag det som ett mångfallsprojekt som stärker demokratin. Svenska mediekonsumenter kan ju själva välja vad dom vill titta på. Du kan ju t.ex. välja att fortsätta titta och lyssna på vänstervridna public services trollkanaler.
Citera
2025-11-22, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Ännu en trollfabrik som inte tillåter översyn av granskningsnämnden?

Jönsson har ju redan en vlogg där miljardärer betalar honom för att tycka saker. Vad är skillnaden?

Finns det enligt dig nån kritik mot vänstern som inte är en trollfabrik? Anser du att all kritik mot vänstern är orättfärdig?
Citera
2025-11-22, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Henrik verkar vara allergisk mot hederliga jobb, där man faktiskt gör nytta för andra människor.

Klarar han bara av att vara ett tjattrande huvud på youtube?? Det är ingen syssla för en vuxen man.
Om du tycker så, vänta bara tills du sätter dig in i Aftonbladet, Svt, politik och SR.

Du kommer storkna av all ohederlighet
Citera
2025-11-22, 10:42
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Henrik verkar vara allergisk mot hederliga jobb, där man faktiskt gör nytta för andra människor.

Klarar han bara av att vara ett tjattrande huvud på youtube?? Det är ingen syssla för en vuxen man.
Nytta gör man också genom att påpeka att makthavare och gatekeepers (tex media) inte gör sitt jobb.

Jag står långt ifrån Henrik politiskt sett men media behöver återgå till sitt konsekvensneutrala uppdrag så politiker kan få den kritik de förtjänar och folket får höra sanningen.
Citera
2025-11-22, 10:48
Medlem
Man kan ju hoppas att detta är ett steg närmare till att tvångsmonopolet inom media kommer att avvecklas eller att de själva kommer ta sig i kragen och försöka balansera upp det hela från den olidliga smörja som det är idag.
Jag tycker att både SVT och SR har faktiskt en hel del bra program, men när det kommer till program om invandring, diskussioner om kriminalitet och politik, så är de helt hopplösa.
Man borde bara låta dem ägna sig åt TV teater, Aktuellt utan att de alls själva får flika in sina egna åsikter, matlagningsprogram, barnprogram, sport och liknande.
Citera
2025-11-22, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Henrik Jönsson startar ny mediekanal: 100% en motståndsrörelse med kända programledare som Hanif Bali o Per Gudmundsson med flera.

Dom har en professionell studio och ska konkurrera med msm.

Kommer detta lyckas? Det är ju smart att starta när det är valår.

Först avsnittet kommer den 26/11

https://www.youtube.com/watch?v=_bo9cPmdv_0
Henrik är en stor förebild både som entreprenör och de frihetliga ideal han står för!

Mycket bra att han vill konkurrera mot korrupta sossemedian! Självklart ska vi störra han i hans kamp emot etablissemanget!

Kul med alla kränkta sossar som ska projektera sina egna misslyckanden på honom! Henrik är en mycket produktiv karl som gjort mycket för Sverige! Vi borde vara tacksamma för honom!
Citera
2025-11-22, 10:57
Medlem
Verkar finnas en hemsida som heter www.100.se
Citera
2025-11-22, 11:00
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Vänsterliberala medier finns det gott om.
Det här är en högerliberal satsning.

Henrik Jönsson gör ett oerhört viktigt arbete och jag önskar honom all lycka med detta projekt.
Gör som jag och bli medlem nu;
https://www.100.se/

varför skulle man gå in och stödja en liberal globalist som sagt att han gäspar åt migrationsfrågan och att brottsligheten inte beror på invandring? det låter ju helt befängt

https://youtu.be/j_n4HgX6odI?si=mNg3IYlrlK7wuQ2k

hanif bali är väl ok för det mesta, men vi vet alla hur förutsägbart det här kommer bli. intervjua några neokonservativa med utländska lojaliteter som aron flam, släng in några ointressanta diskussioner med heberlein eller någon annan hispig liberal kärring, etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in