Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Du måste vara ärlig och funderat väl på att det handlar om samma man...
Alltså att det inte finns två springade män med rock och liten väska
Problemet för många som inte tror på Engström som GM hatar känslan när vi trycker på det...
Självklart kan man påstå att det är kanske en torsk som 1min efter skotten plötsligt börjar springa där LJ försöker följa efter...men tror vi på det ?
Givetvis har jag liksom alla andra funderat på om mannen YN ser springande på DBG är gärningsmannen, rent av sett/ser det som troligt. Men, lika fullt, går det inte att hugga i sten, det är ett antagande. Jag med flera anser att den bästa vägen vore söderut/höger efter trappkrönet, mot centrum och Kungsgatan. Långt fler möjligheter att fly och komma undan, smälta in bland "fredagsfirare", osv. Att springa norrut/vänster efter trappkrönet ger även det fler möjligheter, gömma sig, osv. David Bagares väg ner, ser jag med flera som det mest riskabla. Om nu inte personen bodde i närliggande hus eller hade tillgång till annan lokal eller förråd.
Om personen var en torsk, kriminell, illegal flykting, eller bara en livrädd äldre herre är svårt att veta. Men det är såklart en möjlighet som inte går att utesluta, man lär givetvis hålla det öppet. Främst eftersom det inte är ett vidare märkligt antagande.
Det finns ju även de som bestämt hävdar att den flyende mannen försöker stoppa ner vapnet i väskan. Men, ska vi lita på PU om vilken sorts vapen det gäller, går ju inte vapnet ner i lilla väskan
för fem öre. Dessutom är det alldeles
för tungt för väskan, den skulle gå sönder i det närmaste, remmen skulle huggas av direkt eller lossa bums från den lilla ring den var fäst i närmast själva väskan.