Citat:
Ursprungligen postat av
Sasha08
Jag hoppas att det inte är etniska svenskar som sitter här och hejar på en svartögd jude i damkläder! Isf är ni en skam
Putin är inte jude. Tre eller fyra av hans favoritoligarker och hans propagandachef är judar, men inte han själv. Och han bär inte damkläder, inte offentligt i alla fall.
Jag håller dock med om att det vore en skam ifall etniska svenskar hejade på honom, men det tycks mest vara ryssar och blattar.
...eller jaha, du menade Zelenskyj? Tja, jag tycker att han skött sig rätt bra, särskilt med tanke på att han är en före detta komiker (ifall han klätt sig i damkläder var det rimligen i den rollen) och inte en tidigare agent för det ondskefulla KGB som Putte. Men ingen hejar på Ukraina därför att de hejar på Zelenskyj, det är bara rysstroll med en IQ under 60 som tror det.
Normala människor hejar på Ukraina av en rad orsaker. Väldigt få gör det därför att de tycker att Zelenskyj är så charmig eller att hans upptåg som komiker för X antal år sedan var så otroligt festliga. För min del är det dels att jag tror på demokrati, frihet och nationellt självbestämmande, men också för att jag inte vill se ett mångetniskt, folkmördande, asiatiskt imperium besegra en vit europeisk nationalstat, utrota alla nationalister i sagda nationalstat, och utplåna deras etniska och nationella identitet. Du vet, som Putte och hans anhang öppet säger att de vill göra.
Men det vill tydligen du, därför att den vita europeiska nationalstaten har en judisk president medan det mångetniska asiatiska folkmördande imperiet inte har det.
Och då är du ju helt fantastiskt korkad och så enkelspårig i din antisemitism att - bokstavligen och utan överdrifter - självaste Hitler hade tyckt att du var pinsam.