2025-11-21, 18:14
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Är du en av de idioterna som tror att Trump tar enväldiga beslut? Att -alla runt omkring, inte hade satt stopp om de annat att Trump gjort detta pga personliga skäl?

Väx upp.
Alla vet att de som fortfarande är kvar är ja-sägare. Så såg de ut förra perioden och så har det sett ut hittills. Frågor på det?
Citera
2025-11-21, 18:22
Avslutad
Vinsten lär väl bli USAs om kriget tar slut på det här viset. Europa, EU, kommer att tappa mycket ekonomiskt momentum eftersom man då kommer att satsa enormt mycket pengar på sitt eget försvar i många, många år.
Citera
2025-11-21, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Ett av de starkaste bevisen mot Rysslands påståenden är deras eget beteende gentemot Ukraina före invasionen. I december 1994, efter Sovjetunionens fall, undertecknade Ryssland, USA och Storbritannien det så kallade Budapestmemorandumet.
Det var långt före detta!
Landet "Kiev Rus" var föregångare till den efterföljande ryska stormakten, men sedan med Moskva som huvudstad.
Ungefär som svearna i Sverige runt Stockholm var Sveriges historiska kärna, och sedan utvidgade sitt territorium.
Citera
2025-11-21, 18:29
Medlem
Ryssland i sig är väl förlorat pga kriget? 😬
Citera
2025-11-21, 18:31
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Trots att TS korkat upp fulvodkan där i källaren över "förslaget" till en fredsuppgörelse så kommer det aldrig att accepteras av varken Ukraina eller EU eller Natoländerna minus ett. Deras stöd kommer att öka.

USA stödjer sedan en tid tillbaka inte Ukraina utan det bär EU som pyntar för vapenleveranserna

Skulle USA stoppa eruropeiska länder från att köpa vapen från USA och sluta dela intel med Ukraina är det dödsstöten för amerikansk vapenexport - vem vågar köpa vapen från ett land som styrs av en nyckfull president som baserat på sina moodswings kan göra vapnen obrukbara.

Satellitintel finns att tillgå från andra källor, inte lika precis men då får Ukraina fokusera på batt lobba missiler och granater en masse istället. Som ryzzland. Med fler civila ryzzar som offer då.

Trump kan inte tvinga:

Ukraina att gå med på en kapitulation

Eu att sluta stödja Ukraina

Nato länder att sluta stödja Ukraina

Australien, Nya Zeeland, Japan och Sydkorea att sluta stödja Ukraina

De andra G7 länderna att släppa in Ryzzland

Andra länder att häva sanktionerna mot ryzzland

Andra länder att köpa ryzzk olja och gas.

...kort sagt, dessa 28 punkterna kommer aldrig att förverkligas.

E
Citera
2025-11-21, 18:43
Medlem
Beta-Bums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspodin
Går detta igenom, så kan har man verkligen kommit ett steg närmare en Russkiy mir.
Först när Ryssland har slutfört sitt imperiebygge, först då kan man räkna med en rysk fred/ rysk värld.
Russkiy mir är i princip nazisternas Drittes Reich 2.0, fast för det slaviska folket.
Putin är ju verkligen Hitler 2.0 när detta genomförts.
Citera
2025-11-21, 18:48
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Varför gör du inte det redan? Hade alla ni ilskna boomergubbar åkt ner till fronten hade kanske Ukraina vunnit istället för att förlora som nu?

Ikväll skålar vi för Trump och Putin. Två statsmän med folkets bästa för ögonen. Fred är för normala människor viktigare är urminnes tiders hat.

Fast är det verkligen ”den fria världen” om massmedia förtiger verkligheten om den går emot agendan? Blir inte ”den fria världen” lite av Nordkorea då? Ljuger för folket och förtiger information?
Varför skulle jag åka och försvara ett land som inte är mitt? Jag är en svensk sprängämnesexpert med extrautbildning på speciella vapen, jag kommer vara en fin tillgång när det kommer till att klippa huvuden av ryssar om Sverige någonsin behöver mig. Vad gör du med ditt liv stövelslickare?
Citera
2025-11-21, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
Vinsten lär väl bli USAs om kriget tar slut på det här viset. Europa, EU, kommer att tappa mycket ekonomiskt momentum eftersom man då kommer att satsa enormt mycket pengar på sitt eget försvar i många, många år.

Läste nyligen EU jobbar i panik på ett motförslag.. dom kommer garanterat föröska stoppa detta avtal!
Citera
2025-11-21, 18:54
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngbaggen2
Ja, min broder, och ja, jag tog faktiskt en servett och torkade upp spottloskan du spottade på golvet efter att ha hört att jag kallade dig för "broder". Jag kommer stå med dig på frontlinjen och med stoltheten i behåll dö för Sverige - men vem är fienden? Ryssland? Okej om Ryssland krigar mot oss så självklart ska vi förinta dom jävlarna, och både du och jag ska komma hem helskinnade efteråt! Iallafall du! Men, varför skulle Ryssland kriga mot oss?
Tja varför skulle Ryssland kriga mot Finland och Sverige under hela 1700-1800 och fram till 1900-talets mitt? Många anledningar! Militärstrategiska motiv, reaktion på Sveriges NATO-medlemskap, Informations- eller hybridstrategiska skäl, tillgång till naturresurser och havsbotteninfrastruktur eller bara som avskräckning mot EU/NATO. Där är ett par stycken realistiska och potentiella anledningar av många fler som finns.

Och du hyllar Ryssland men skulle dö för Sverige mot Ryssland?
Citera
2025-11-21, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Läste nyligen EU jobbar i panik på ett motförslag.. dom kommer garanterat föröska stoppa detta avtal!

EUs motförslag är väl som det alltid varit "ryska tillgångarna ska finansiera Ukrainas återuppbyggnad", "Ukraina ska ha möjlighet till att gå med i NATO", "inget kommer att anses vara ryskt".

Helt verklighetsfrånvänt med tanke på det som sker.
Citera
2025-11-21, 18:57
Medlem
Förstår inte varför folk på olika sidor jagar upp sig över detta senaste, får knotterhud och halvbånge. Inte ett skit har hänt. Ingen har vunnit.
Citera
2025-11-21, 18:58
Medlem
Först och främst ska avtalet godkännas. Putin verkar vara nöjd och säger att basen i avtalet verkar ok, men detaljer ska diskuteras. Undrar vad Putin har för hållhake på Trump.
Jag har svårt att tänka mig att detta avtal går igenom, men det återstår att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in