2025-11-21, 10:59
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Tror inte alls på henne längre men det var länge sen hennes trovärdighet försvann för mig. Hon svamlar och pratar på ett sånt sätt som folk kan göra när de "råkar slira på sanningen" lite. Tänker på att hon går upp i falsett ofta, pillar i ansiktet och drar i kragen maniskt.

Operation eller inte? Återstår att se.
Om jag får gissa och det får jag såklart, det kommer att komma en storie där det står att kliniken kommit på att det inte går att genomföra en bränning av någon anledning. Det är vad jag tror.
Håller med, trovärdighet är inget jag förknippar HT med heller.
Citera
2025-11-21, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Hon har haft träningsvärk 😅
I händerna då alltså? 🙈
Citera
2025-11-21, 11:45
Medlem
Citat:
Tror inte alls på henne längre men det var länge sen hennes trovärdighet försvann för mig. Hon svamlar och pratar på ett sånt sätt som folk kan göra när de "råkar slira på sanningen" lite. Tänker på att hon går upp i falsett ofta, pillar i ansiktet och drar i kragen maniskt.

Om jag får gissa och det får jag såklart, det kommer att komma en storie där det står att kliniken kommit på att det inte går att genomföra en bränning av någon anledning. Det är vad jag tror.

Och om det trots allt blir en bränning som ju inte är en operation som hon säger, då kommer hon få alla komplikationer som går att få, det är vad jag tror!
Citera
2025-11-21, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Helt ofattbart att man är så oinsatt i allt som är viktigt. HT om någon borde vilja veta ALLA detaljer, skriva ner, googla det hon inte förstår osv med tanke på sin/deras kontakt med vård/tandläkare/ivf/mvc/BVC etc etc

Hon kom inte ens ihåg Lars vikt och längd precis efter besöket (och kunde uppenbarligen inte bemöda sig att kolla i den lilla boken de fyller i heller).
Senast redigerad av AldrigNojd 2025-11-21 kl. 12:16.
Citera
2025-11-21, 12:15
Medlem
Citat:

”Proverna visade att min grova förlossningsskada gör att jag inte kan utföra operationen”.
Citera
2025-11-21, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kotass11
Det är ju inte första gången "vården har glömt" ta några prover så hon måste tillbaka och göra det innan de kan gå vidare.
En bekant gick igenom detta ingrepp för ett par månader sen och hon fick gå igenom massa undersökningar och prata med kurator osv innan de godkände ingreppet. Hon är 34 så närliggande ålder, och har barn som är 8 och 10 år.

Intressant, med tanke på att Hannas process var
Ett läkarsamtal där de skulle diskutera detta ingrepp samt andra alternativ. När hon kom ut från det samtalet hade hon blivit lovad att göra ingreppet innan jul!
Citera
2025-11-21, 12:19
Medlem
Kan inte nån ringa till den privata kliniken i Jönköping och fråga hur processen ser ut? Känns verkligen som hon ljuger, men samtidigt är den en så stor sak att ljuga om. Men inte kan väl kliniken vara så otroligt oprofessionell?
Citera
2025-11-21, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Kan inte nån ringa till den privata kliniken i Jönköping och fråga hur processen ser ut? Känns verkligen som hon ljuger, men samtidigt är den en så stor sak att ljuga om. Men inte kan väl kliniken vara så otroligt oprofessionell?

Så att ljuga om att vilja ha fler barn och att man aktivt försöker få fler barn är inte en stor sak att ljuga om då? 😅
Citera
2025-11-21, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Så att ljuga om att vilja ha fler barn och att man aktivt försöker få fler barn är inte en stor sak att ljuga om då? 😅

Haha jo det är det ju! Men lättare att ljuga om sina egna tankar än en process vid vården
Citera
2025-11-21, 12:29
Medlem
Kan det vara så att hon inte medvetet ljuger om detta, utan att hon har missförstått kliniken? Hon verkar ju inte lyssna så bra på sina vårdgivare, om man säger så….
Citera
2025-11-21, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Verkar ju inte bli någon sån? En klinik som enligt henne glömmer (!?!) Att göra de viktigaste förberedelserna , ta avgörande prover mm??? Vilken seriös klinik gör så?
Det väl inte jag eller du om det blir någon bränning eller ”operation”. Det återstår att se, helt enkelt.
Citera
2025-11-21, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Intressant, med tanke på att Hannas process var
Ett läkarsamtal där de skulle diskutera detta ingrepp samt andra alternativ. När hon kom ut från det samtalet hade hon blivit lovad att göra ingreppet innan jul!

Precis, tror hennes utredning tog drygt 6mån från att hon skickade in en egen remiss till att ingreppet skedde. Nu vet jag dock inte hur insatt läkaren som HT träffade var i hennes problematik sedan tidigare men känns som tidslinjen inte riktigt stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in