Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-08, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Förtydliga vet jag inte om jag kan för jag har inte sett det överhuvudtaget.

Delad pyjamas har väl fördelen att barnet själv kan enkelt och snabbt dra ner och sätta sig själv på potta eller toalett.

Menar du att du tvättar en maskin i veckan eller river du av flera på en och samma gång som när man är i en tvättstuga?
Skulle aldrig klara alla kläder på en maskin i veckan, hur gör du för att hålla nere så på tvätten?

Haha, nej självklart kör vi fler tvättar då. Oftast 3 stycken! Men jag hade aldrig pallat att småtvätta typ en gång om dagen. Jag vill samla ihop allt till större omgångar.
Citera
2025-12-08, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiskussionFlykting
Ja vad tusan hände med Larsas välförtjänta jullov?

Haha, ja, det som skulle börja 1 december eller hur var det?
Citera
2025-12-08, 14:33
Medlem
Citat:
Ja vad tusan hände med Larsas välförtjänta jullov?

Skulle precis skriva samma… lars skule gå på välförtjänt julllov den 1 dec. Hon var borta hela förra veckan i Malmö och är helt plötsligt tillbaka på förskolan. Någon som vill riskera en block genom att fråga Hanna Motsägelsefull Soffasson vad som pågår
Citera
2025-12-08, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Haha, ja, det som skulle börja 1 december eller hur var det?

Det kanske blev indraget pga att HT måste förbereda vårens alla riggade tävlingar för att köpa vänner. Eller så vill hon inte dela med sig av chokladen i kalendern…
Citera
2025-12-08, 14:40
Medlem
Citat:
Det kanske blev indraget pga att HT måste förbereda vårens alla riggade tävlingar för att köpa vänner. Eller så vill hon inte dela med sig av chokladen i kalendern…
Haha tror på det senare förslaget 😅 och varför får man aldrig någon förklaring? Hennes jobb är ju att dela med sig av livet, men det dyker alltid upp något oförklarligt som hon tycker att följarna ska "läsa mellan raderna" och bara förstå.
Citera
2025-12-08, 14:42
Medlem
Bra att hon förstår att dottern behöver få in rutiner och gå på förskolan, att en lång ledighet nu inte är att rekommendera. Tummen upp! Däremot så tror jag att rådet kommer från förskolan.
Citera
2025-12-08, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Visst är det märkligt att man fortsätter förundras över det? Känns ibland som dolda kameran eller nått - HT gör liksom ingenting, inte ens de små detaljerna som inte tar någon tid, för att bli snäppet bättre.
Verkligen! Det är det man förundras över. Hon fortsätter alltid på lägsta nivå. Jag fortsätter kolla för jag vill att hon ska bli bättre någon gång. Mogna, bli mer sympatisk till sina följare och helt enkelt göra sitt jobb bättre. Men man förundras över att det går åt andra hållet istället.
Citera
2025-12-08, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krangs
Haha tror på det senare förslaget 😅 och varför får man aldrig någon förklaring? Hennes jobb är ju att dela med sig av livet, men det dyker alltid upp något oförklarligt som hon tycker att följarna ska "läsa mellan raderna" och bara förstå.
Troligtvis någon orsak som hon skäms över att berätta, annars borde hon ha berättat det
Citera
2025-12-08, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajmedii
Bra att hon förstår att dottern behöver få in rutiner och gå på förskolan, att en lång ledighet nu inte är att rekommendera. Tummen upp! Däremot så tror jag att rådet kommer från förskolan.
Ja det säger sig självt, Hanna skulle aldrig inse det behovet själv
Citera
2025-12-08, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Troligtvis någon orsak som hon skäms över att berätta, annars borde hon ha berättat det
Ja säkerligen. Men ännu mer skämmigt när hon beter sig såhär. Men det förstår hon väl inte.
Citera
2025-12-08, 16:36
Medlem
Lars skulle vara långledig från den 2/12 tills januari. Tur för Lars att det inte blev av för Hanna hade ju hur mycket ångest som helst dagarna innan ledigheten skulle börja (det var då hon fjantade sig som mest om alla sjukdomar hon hade/inte hade).
Citera
2025-12-08, 19:01
Medlem
Hahaha ni har så rätt!!! Hon ska få vååååård i morgon! Då måste ju L lämnas på barnvakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in