Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Begriper inte snacket om att sprintguldet skall vara en öppen fråga i skrivande stund.
Sist jag kollade är Jonna Sundling obesegrad i stora mästerskap under hela nuvarande decennium plus att hon krossade sin största konkurrent Skistad på dennes egna hjemmebane för cirka nio månader sedan.
I fristil. OS går i klassisk stil.
Citat:
När Guldet skall delas ut är Jonna alltid i absolut toppform.När Jonna Sundling är i absolut toppform så finns det silver och brons att slåss om.
Så ser det ut historiskt,och efter fyra raka stora mästerskapsguld så finner jag ingenting som tyder på motsats i Februari 2026 i Italien.
Banan är knappast till Jonnas fördel. Återstår att se hur tidigare nämnda förändringar påverkar.
Citat:
Av någon förunderlig anledning känns Jonna permanent underskattad av vissa.Det är mycket märkligt.
Jonna Sundling är världens genom tiderna bästa kvinnliga sprinter.OS 2026 kommer att ännu en gång bevisa detta.
Vilka "bevis" finns det för att Jonna är bäst?
Citat:
Dessutom så tror jag att Jonna var stavbrottet ifrån guldet redan i Seefeld 2019.Det är en spekulation,men med tanke på vad hon presterar i de stora ögonblicken så är det inget orimligt med att hon skulle besegrat en Falla på nedgång och en skadedrabbad Stina Nilsson vid det tillfället.
Inte för att det gjort någon skillnad.Vissa hade tvivlat på Jonna likafullt.
Jag tillhör dem icke.
Falla var klart före Jonna i både kvart och semi.
Jonna blev även klart slagen av både Stina och Maja i de 2 fristilssprintarna efter VM.
Stina hade säkerligen bättre förutsättningar i de tävlingarna än på VM.
Utan fall tror jag att Maja vunnit.