Citat:
Ursprungligen postat av
RobertSmith
AA påstår många konstiga saker - Men när AA ska förklara blankning i t.ex. Hexatronic så sätter han rekord i okunskap.
Blankning i Hexatronic!!! Hjälp, vad göra???
Och när AA får frågor så tycker givetvis AA att den som kommenterar inte förstår.
Fråga: Jag tror att du blandar ihop blankning med en ”kort position”. Det finns ingen som helst anledning att blanka en aktie som du samtidigt äger. Däremot kan man köpa en säljoption (eller utfärda en köpoption) om man vill försäkra sig mot en tillfällig nedgång.
AA svarar: Du tror fel.
Ja det är så mycket svammel om det mesta numera, så man blir alldeles matt (läser i princip bara kommentarerna och enuddafigurs superba sammanfattningar).
Det är väl bara hans innersta svans (dom allra slöaste knivarna i lådan) som fortfarande sväljer allt AA säger med hull och hår?
Exempelvis hen som känner sig lugn igen efter att AA hyllat Hexatronic på nytt (trots att hen ligger massor med back)

AA verkar blivit allt mer grinig, i takt med att portföljvärdet och Hexatronic sjunkit i värde.
Kanske inte så konstigt i och för sig, och ser man tillbaka några år så ser man en betydlgt mer harmonisk AA när depån var värd 5-6 miljoner och målet var 50 miljoner.
Nu säger han väl det omvända, att det är nu han är som lyckligast och att pengarna inte spelade nån roll. Mycket möjligt att det stämmer, får man hoppas, men det man ser och hör (mellan raderna) säger nått annat.
Annars tror jag AA skulle vinna mycket på att byta till en "kostym" som passar. Inte klädsamt med en som är 3-4 nummer för stor

Lite mer ödmjuk och att kunna ta konstruktiv kritik skulle inte heller skada.
MEN det säljer väl inte lika bra så det lär väl inte ske?
Ps. Men man måste ändå ge honom cred att han lyckats så bra med sina kanaler, som numera betalar det mesta av räkningar får man förmoda. För jag kan komma på mig själv ibland och undra vad jag egentligen gör här, eller ens bryr mig???
Finns nån märklig dragninskraft till detta mycket speciella orginal (om inte allt är skådespeleri förstås) som jag inte kan förklara, och som faktiskt stör mig lite om sanningen ska fram