2025-11-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll.Guld
Vad är det som gör Hexan så attraktiv liksom??? Borde finnas ett femtiotal aktier man kan nämna på rak arm som är bättre

AA tycker Hexatronic är extremt undervärderat, aktiemarknaden har just nu inget förtroende för bolaget och aktien är hårt blankad. Den dag marknaden återfår förtroendet kommer en uppvärdering. AA tycker att aktien borde stå i 52kr idag. När marknaden får upp ögonen kommer det gå fort eftersom blankarna måste täcka.

AA tycker bolaget är bra och kommer utvecklas bra de närmsta åren, främst via datacenter och harsh env. Målkurs 81kr 2028 men den kan dra till 100kr. Då kasserar AA in sitt livs affär.

AA tycker att Hexatronic är en unik möjliget. Han ser ingen risk i bolaget och en gigantisk möjlighet i aktien. Det är sällan sådana tillfällen uppstår, när det händer gäller det att gå all in.

Allt enligt gårdagens medlemsfilm om Hexatronic.
Citera
2025-11-16, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AA tycker Hexatronic är extremt undervärderat, aktiemarknaden har just nu inget förtroende för bolaget och aktien är hårt blankad. Den dag marknaden återfår förtroendet kommer en uppvärdering. AA tycker att aktien borde stå i 52kr idag. När marknaden får upp ögonen kommer det gå fort eftersom blankarna måste täcka.

AA tycker bolaget är bra och kommer utvecklas bra de närmsta åren, främst via datacenter och harsh env. Målkurs 81kr 2028 men den kan dra till 100kr. Då kasserar AA in sitt livs affär.

AA tycker att Hexatronic är en unik möjliget. Han ser ingen risk i bolaget och en gigantisk möjlighet i aktien. Det är sällan sådana tillfällen uppstår, när det händer gäller det att gå all in.

Tack.

Låter som samma förhoppningar som fyllde människor innan IT-kraschen. Det är bättre jaga undervärderade gruvaktier om man har samma tidshorisont. Men det är bara min åsikt. Bara att hoppas att snubben inte förstör sitt liv och andras.
Citera
2025-11-16, 16:43
Medlem
RobertSmiths avatar
Ang räntekostnaden så betalade AA 119k i ränta i företagsportföljen och totalt 150-200K för 2023. Med ett EK som under del av året var under 1msek...

Utan Belåning hade jag jobbat och varit deprimerad.
Citera
2025-11-16, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSmith
Ang räntekostnaden så betalade AA 119k i ränta i företagsportföljen och totalt 150-200K för 2023. Med ett EK som under del av året var under 1msek...

"Utan Belåning hade jag jobbat och varit deprimerad."
Låter som en kommentar från vilken deltagare som helst i Lyxfällan.
Citera
2025-11-16, 18:00
Medlem
RobertSmiths avatar
AA påstår många konstiga saker - Men när AA ska förklara blankning i t.ex. Hexatronic så sätter han rekord i okunskap.

Blankning i Hexatronic!!! Hjälp, vad göra???

Och när AA får frågor så tycker givetvis AA att den som kommenterar inte förstår.

Fråga: Jag tror att du blandar ihop blankning med en ”kort position”. Det finns ingen som helst anledning att blanka en aktie som du samtidigt äger. Däremot kan man köpa en säljoption (eller utfärda en köpoption) om man vill försäkra sig mot en tillfällig nedgång.
AA svarar: Du tror fel.
Citera
2025-11-16, 18:11
Medlem
Citat:

......... Det här är galet
Citera
2025-11-16, 18:26
Medlem
RobertSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
"Jag tror att så länge han har utrymme för "fix och trix", så kommer koncentrationen till Hexatronic bli allt större i takt med att kursen sjunker.
Till slut så har han tömt hela artilleriet av verktyg (om han inte ska börja sälja av sina fordon också), vilket sammanfaller med att han är all in i Hexan i samtliga portföljer!!!"

Jag tror du är inne på rätt spår i kombination med att trolla in nya betalande medlemmar och reklamintäkter. Gissar att AA tappar de som gillade 'gamla' AA och inte hänger med när AA ändrar sig vecka till vecka - AA:s strategi idag är inte samma som 2022, nu baseras köp/sälj enbart på AA goda självförtroende.

Intressanta aktie case lyser med sin frånvaro.
Citera
2025-11-16, 18:49
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Jag tror du är inne på rätt spår i kombination med att trolla in nya betalande medlemmar och reklamintäkter. Gissar att AA tappar de som gillade 'gamla' AA och inte hänger med när AA ändrar sig vecka till vecka - AA:s strategi idag är inte samma som 2022, nu baseras köp/sälj enbart på AA goda självförtroende.

Intressanta aktie case lyser med sin frånvaro.
AA var gårdagen? Idag är det AI som gäller!
Citera
2025-11-16, 19:31
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
AA var gårdagen? Idag är det AI som gäller!

För AA står AI definitivt för "All In"
Citera
2025-11-16, 19:34
Medlem
Citat:
AA påstår många konstiga saker - Men när AA ska förklara blankning i t.ex. Hexatronic så sätter han rekord i okunskap.

Blankning i Hexatronic!!! Hjälp, vad göra???

Och när AA får frågor så tycker givetvis AA att den som kommenterar inte förstår.

Fråga: Jag tror att du blandar ihop blankning med en ”kort position”. Det finns ingen som helst anledning att blanka en aktie som du samtidigt äger. Däremot kan man köpa en säljoption (eller utfärda en köpoption) om man vill försäkra sig mot en tillfällig nedgång.
AA svarar: Du tror fel.

Ja det är så mycket svammel om det mesta numera, så man blir alldeles matt (läser i princip bara kommentarerna och enuddafigurs superba sammanfattningar).
Det är väl bara hans innersta svans (dom allra slöaste knivarna i lådan) som fortfarande sväljer allt AA säger med hull och hår?
Exempelvis hen som känner sig lugn igen efter att AA hyllat Hexatronic på nytt (trots att hen ligger massor med back)
AA verkar blivit allt mer grinig, i takt med att portföljvärdet och Hexatronic sjunkit i värde.
Kanske inte så konstigt i och för sig, och ser man tillbaka några år så ser man en betydlgt mer harmonisk AA när depån var värd 5-6 miljoner och målet var 50 miljoner.
Nu säger han väl det omvända, att det är nu han är som lyckligast och att pengarna inte spelade nån roll. Mycket möjligt att det stämmer, får man hoppas, men det man ser och hör (mellan raderna) säger nått annat.
Annars tror jag AA skulle vinna mycket på att byta till en "kostym" som passar. Inte klädsamt med en som är 3-4 nummer för stor
Lite mer ödmjuk och att kunna ta konstruktiv kritik skulle inte heller skada.
MEN det säljer väl inte lika bra så det lär väl inte ske?

Ps. Men man måste ändå ge honom cred att han lyckats så bra med sina kanaler, som numera betalar det mesta av räkningar får man förmoda. För jag kan komma på mig själv ibland och undra vad jag egentligen gör här, eller ens bryr mig???
Finns nån märklig dragninskraft till detta mycket speciella orginal (om inte allt är skådespeleri förstås) som jag inte kan förklara, och som faktiskt stör mig lite om sanningen ska fram
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-11-16 kl. 20:12.
Citera
2025-11-16, 21:09
Medlem
ingetbranicks avatar
För några månader sen gjorde han en video där han menade att Aktieanalytikern bara var en persona, en karikatyr, till skillnad från den äkta Joakim. Han hävdade att det var den senare man fick träffa i medlemsvideorna, vilket lät lite märkligt, för varför skulle nån lockas att betala 99 kr/mån för att få se en annan person än den som fick en att hitta till kanalen till att börja med?

Nej, det kändes som en efterhandskonstruktion. AA/Joakim är nog väl medveten om att han har en annan framtoning i dag än när han startade sitt youtubande. De flesta uppfattar honom i dag som dryg, arrogant och rätt patetisk, med en självbild som ständigt kolliderar med verkligheten, medan han tidigare fick en hel del sympati och lyckönskningar när han framstod som ganska sympatisk, om än med en något uppblåst självbild (eller osedvanligt gott självförtroende, om man vill vara snäll).

Jag skrev själv en gång att jag unnar AA allt gott, och jag menade det verkligen, men med tanke på hur han numera uttrycker sig, hans ovilja att ta en diskussion och bemöta argument, hånet mot "Loserville", indexfonder och alla som vill ge honom goda råd, hans ansvarslöshet gentemot sina följare, hans misslyckade affärer och inte minst det faktum att han drar med sig sin familj (åtminstone sambon) i fallet gör att jag har svårt att se varför man ska känna sympati med en sån person(a).
Citera
2025-11-16, 21:20
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur

Låter som reklam. Han kanske får betalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in