2025-12-18, 15:52
Medlem
MyckeSenapSkaDeVas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
Imponerad över den senaste tidens fantastiska affärer skrev jag en liten hyllningsdikt:

Tillägnad aktieanalytikern

”Börsgudens chef” sägs bo här, i vår stad!
Och blott Hexatronic tycks få honom glad
När han lurar sin skara, på youtube och Twitter
Med löften om rikedom, pengar och glitter

Och så går han på - fastän han är en fjant
Han ljuger för alla - tillochmed för sin tant
Att han är ett geni och en mångmiljonär
Där han sitter på youtube och svamlar och svär

Han blockar sen alla som säger emot
Fastän det bevisar han är idiot
Han lovar båd’ grönaste skogar och guld
Men det enda han kan är att öka sin skuld

Vackert. Att bastugudens tråd även kan locka till sig en riktig skald, han har sannerligen en förmåga att förena människor av omaka bakgrund.
Citera
2025-12-18, 18:35
Medlem
👍🏻👍🏻grymt en poet i gänget ! Det måste väl ändå analytikern gilla 🤗
Citera
2025-12-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
Imponerad över den senaste tidens fantastiska affärer skrev jag en liten hyllningsdikt:

Tillägnad aktieanalytikern

”Börsgudens chef” sägs bo här, i vår stad!
Och blott Hexatronic tycks få honom glad
När han lurar sin skara, på youtube och Twitter
Med löften om rikedom, pengar och glitter

Och så går han på - fastän han är en fjant
Han ljuger för alla - tillochmed för sin tant
Att han är ett geni och en mångmiljonär
Där han sitter på youtube och svamlar och svär

Han blockar sen alla som säger emot
Fastän det bevisar han är idiot
Han lovar båd’ grönaste skogar och guld
Men det enda han kan är att öka sin skuld
Guld
Citera
2025-12-18, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det var ju du som var ytterst specifik med tiden....och hade fel.

Lugna dig, jag har inte haft fel och året är inte slut. Men om du ska anmärka på petitesser så hör du inte hemma på börsen. Du borde vara tacksam att jag delat en aktie som kommer gå upp 50 %, vad du gör med den informationen är upp till dig.
Citera
2025-12-18, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StayFrosty-SWE
Lugna dig, jag har inte haft fel och året är inte slut. Men om du ska anmärka på petitesser så hör du inte hemma på börsen. Du borde vara tacksam att jag delat en aktie som kommer gå upp 50 %, vad du gör med den informationen är upp till dig.

Är du på samma sätt sur på AA som delat en aktie som gått ner 80-100 procent (vilket många av hans rekar gjort), för det här är ju en tråd om AA och dennas tips, inte en tråd om random aktiesnubbar?
Citera
2025-12-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Är du på samma sätt sur på AA som delat en aktie som gått ner 80-100 procent (vilket många av hans rekar gjort), för det här är ju en tråd om AA och dennas tips, inte en tråd om random aktiesnubbar?

Vilka rekar har gått ner 100%, dvs konkurs? AA är tung i Hexan och det försvarar jag, den kommer att gå upp enligt vad jag skrivit tidigare. Ni hatar på AA och hans placeringar, ni är lowlife och kör antagligen avanza zero. Vilket är helt ok för lowlife utan kunskap.
Citera
2025-12-18, 19:18
Medlem
Citat:
Vilka rekar har gått ner 100%, dvs konkurs? AA är tung i Hexan och det försvarar jag, den kommer att gå upp enligt vad jag skrivit tidigare. Ni hatar på AA och hans placeringar, ni är lowlife och kör antagligen avanza zero. Vilket är helt ok för lowlife utan kunskap.

Han har en portfölj ägnad åt sina bästa rekar, vilket Enuddafigur redogjort för här i tråden många gånger, där i princip alla aktier kraschat totalt och ett par, tre innehav, förlorat 100 procent. En enastående prestation av din store idol att lyckas samla så många surdegar i en och samma portfölj!
Citera
2025-12-18, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Han har en portfölj ägnad åt sina bästa rekar, vilket Enuddafigur redogjort för här i tråden många gånger, där i princip alla aktier kraschat totalt och ett par, tre innehav, förlorat 100 procent. En enastående prestation av din store idol att lyckas samla så många surdegar i en och samma portfölj!

Jag tror att du missförstått totalt vad det handlar om. Du borde inte skriva i tråden. AA rekar inte, han är väldigt tydlig med det. Inga innehav har gått i konkurs. Skärp dig och läs på innan du skriver.
Citera
2025-12-18, 19:29
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Det är väl inte 50% längre, den jick ju upp idag, vad är det för målkurs du talar om?

Nu ska du få ett tips om en aktie som INTE går upp 50% före 15 januari: Hexatronic.
Citera
2025-12-18, 19:32
Medlem
Citat:

I chansportföljen där börsgudens chef AA skulle hitta guldkorn på börsens bakgård gick två av innehaven ned med 100%. Hur många tyckte inte det var spännande att haka på en portfölj med stor chans?

Vad värre är - Tourn. Den pratade AA sig varm om i början av året. Det var börsens "mest spännande aktie". Visst risken var högre än andra aktier AA investerade i men potentialen var enorm enligt AA. Den togs även med i Surdegsportföljen - den portfölj AA rekommenderar ALLA att följa. Där är den just nu -84%.
I någon av de senaste livesändningarna var det en medlem som mycket riktigt köpt Tourn på mästarens rekommendation. Hen frågade försynt när AA tror att Tourn vänder upp? "Tourn är en skitaktie" sa AA (typ, inte ordagrant), AA förkunnade mycket nöjt att han bara ägde några få aktier. Att de aktierna ligger i den portfölj han rekommenderar ALLA att följa eller att många följare köpte aktien när AA förkunnade vilken potential aktien hade berör inte AA. Börsgudens chef har antingen inget samvete eller förstår inte att det finns människor som gör exakt som AA gör även om AA uppmanar alla att tänka själva.
AA har möjligen sagt att han inte lägre är förtjust i Tourn i någon av årets 68365 videor, men det är omöjligt att hålla koll på AAs alla infall. Endast kärleken till Hexatronic består.

Hur ser du själv på att AA rekommenderade Hexatronic när den stod i 40kr våren 2024 med mål 100kr och den sedan föll med mer än 50%?
Citera
2025-12-18, 19:34
Medlem
Citat:
Jag tror att du missförstått totalt vad det handlar om. Du borde inte skriva i tråden. AA rekar inte, han är väldigt tydlig med det. Inga innehav har gått i konkurs. Skärp dig och läs på innan du skriver.

AA har gjort en film till medlemmarna där han rekommenderar ALLA att följa Stockpickingportföljen. Den består just nu av sju innehav där fem ligger mellan -32%. - -84%. Två ligger på plus. Jag vill minnas att fyra av de fem på minus har AA dömt ut som "skitaktier" men säljer dem inte pga portföljens regler.
Citera
2025-12-18, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
I chansportföljen där börsgudens chef AA skulle hitta guldkorn på börsens bakgård gick två av innehaven ned med 100%. Hur många tyckte inte det var spännande att haka på en portfölj med stor chans?

Vad värre är - Tourn. Den pratade AA sig varm om i början av året. Det var börsens "mest spännande aktie". Visst risken var högre än andra aktier AA investerade i men potentialen var enorm enligt AA. Den togs även med i Surdegsportföljen - den portfölj AA rekommenderar ALLA att följa. Där är den just nu -84%.
I någon av de senaste livesändningarna var det en medlem som mycket riktigt köpt Tourn på mästarens rekommendation. Hen frågade försynt när AA tror att Tourn vänder upp? "Tourn är en skitaktie" sa AA (typ, inte ordagrant), AA förkunnade mycket nöjt att han bara ägde några få aktier. Att de aktierna ligger i den portfölj han rekommenderar ALLA att följa eller att många följare köpte aktien när AA förkunnade vilken potential aktien hade berör inte AA. Börsgudens chef har antingen inget samvete eller förstår inte att det finns människor som gör exakt som AA gör även om AA uppmanar alla att tänka själva.
AA har möjligen sagt att han inte lägre är förtjust i Tourn i någon av årets 68365 videor, men det är omöjligt att hålla koll på AAs alla infall. Endast kärleken till Hexatronic består.

Hur ser du själv på att AA rekommenderade Hexatronic när den stod i 40kr våren 2024 med mål 100kr och den sedan föll med mer än 50%?
Du far med osanning. Och AA har aldrig rekommenderat att köpa någon aktie, han berättar hur han gör. Att ni köper och säljer vid fel tillfälle är inte AA:s fel, som sagt Hexan kommer att gå upp, någon frågande om målkurs. För mig är det 65 kr, vad AA har för målkurs vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in