Det är fascinerande att lyssna på gamla avsnitt som jag aldrig lyssnat på tidigare. AA idag jmf. med då är som natt och dag - Baserat på några videos som jag lyssnat på så framstår AA som ödmjuk och rentav trevlig. -
Vad var det som hände som gjorde att AA idag hånar AA anno 2022?
Här är några intressanta YT med tidstämplar
2021-12-26
Första inspelningen i bastun
Här beskriver AA sin strategi - Väldigt likt KAP (
tror dock inte AA använder börsdata utan gör sina egna 'analyser'...)
Mina tankar om aktieinvesteringar, dvs min strategi.
2022-07-25
Om börsen går ner 20% eller mer så skulle AA låna pengar. AA skulle även, troligtvis, belåna sin portfölj lite grann, dock inte särskilt mycket då AA inte vill komma i ett läge då AA riskerar att bli överbelånad, kanske runt 15%
Bli rik på aktier. Ekonomiskt fri - leva på avkastningen.
2023-09-23
Den här är värd att lyssna på hela och förklarar nog varför AA återigen är 'all-in' Hexatronic.
Spolier Hextronc räddade AA våren 2024 och nu hoppas han på ett nytt mirakel
Runt 2006-2010 så gjord AA en stor tabbe och satsade 60-70% av sin portfölj i ett bolag som gick i KK. Och då lärde sig AA att inte satsa så mycket i ett och samma bolag. AA hade vid denna tidpunkt 20% i Hexatronic vilket AA medger är mycket men det är OK. Han ökade successivt under hösten...
Nu är siktet inställt på att bli Aktiemiljonär på nytt.
När man lyssnar på dessa äldre och sansade avsnitt så har jag inte mycket att anmärka på när det gäller strategin - Däremot när det kommer till efterlevnad finns det en hel del att fundera över.
Hålla fast i bolag som SBB, Nobia, Hexan och andra kraftigt blankade bolag under lång tid är obegripligt. AA säger att han inte investerar i förhoppningsbolag, lite väl många avvikelser på denna punkt för min smak. Själv använder jag slaviskt börsdata när jag letar bolag och AA kör sin egen analys metod, säger inte det är fel men det passar inte mig då jag inte förstår hur AA kommer fram till bolag som han väljer förutom att de är blankade, missuppfattade och/eller är fallande knivar.