2025-11-16, 15:51
Medlem
Ghastens avatar
Hemskt ännu mer knarkar ute i trafiken mm. C äckel vill fiska röster. Som tur är kommer aldrig något sånt igenom.
Citera
2025-11-16, 15:52
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast en massa saker inkl alkohol innehåller "speciella ämnen", antar att du menar att de är beroendeframkallande.. Ändå är de flesta nyktra på jobbet.
Jag är sarkastisk. Det finns, uppenbarligen, inget speciellt i "knark" som gör att man inte kan låta bli. Inte som inte finns typ allt annat.
Citera
2025-11-16, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag är sarkastisk. Det finns, uppenbarligen, inget speciellt i "knark" som gör att man inte kan låta bli. Inte som inte finns typ allt annat.
Aha. Min tro på mänskligheten är lite återupprättad då.
Citera
2025-11-16, 15:56
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Aha. Min tro på mänskligheten är lite återupprättad då.
Det verkar dock vara precis så många knarkrigare resonerar. Du har ju bara i den här tråden sett argument som "vem vill att en läkare opererar på en med en spliff i munnen".
Citera
2025-11-16, 16:01
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det är bland annat det här man pratar om när man pratar om "Bejerot spöke/ande". Det var han som gick i bräschen för droger är ett sluttande plan som alltid leder till att man vill tillåta mord.

Vet du vad jag aldrig har tänkt efter en halv spliff? Att jag borde gå ut och rånbögmörda någon för att kunna köpa en till bag.
Nej men med alkohol kan man ju se rätt dräggigt beteende utan att man för den sakens skull går och mördar någon. Man tycker därför att alkohol "räcker" och att det skulle bli värre om man hade legaliserat andra droger. I praktiken är ju alkohol en av de mest våldsdrivande drogerna som finns, men faktum kvarstår att det är så man tänker. Vad gäller cannabis kan det ju t.ex. handla om att inte göra det OK att röka där folk blir störda, eftersom cannabis trots allt kan lukta en del och som inte uppskattas av många. Utan att man går undan lite, alternativt använder en vape.

Att ha en vett-och-etikett kopplad till eventuell legalisering skulle göra det mycket mer accepterad av gemene svenne, är min poäng.
Senast redigerad av spyder123 2025-11-16 kl. 16:04.
Citera
2025-11-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Nej men med alkohol kan man ju se rätt dräggigt beteende utan att man för den sakens skull går och mördar någon. Man tycker därför att alkohol "räcker" och att det skulle bli värre om man hade legaliserat andra droger. I praktiken är ju alkohol en av de mest våldsdrivande drogerna som finns, men faktum kvarstår att det är så man tänker. Vad gäller cannabis kan det ju t.ex. handla om att inte göra det OK att röka där folk blir störda, eftersom cannabis trots allt kan lukta en del och som inte uppskattas av många. Utan att man går undan lite, alternativt använder en vape.

Att ha en vett-och-etikett kopplad till eventuell legalisering skulle göra det mycket mer accepterad av gemene svenne, är min poäng.
Man bör alltid visa hänsyn till sin omgivning, ja.
Citera
2025-11-16, 16:14
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Knarket ska alltså släppas fritt? Ska det finnas systembolag som säljer det under "kontrollerade" former då? Tjack och fentanylhyllor, Kokainavdelning och en gallerkorg nära kassalinjen med knark med kort datum?

Hur ska det fungera? Hur kommer det se ut på arbetsplatserna om knarket flödar fritt? Du är sjuk kompis.
Den sjuka här är du
Du är ju lika pantad i huvudet som polischefen som hade samma uttalande för några år sen.
Citera
2025-11-16, 16:23
Medlem
Fattas ju bara att den där busshoufören var påverkad av droger.
Citera
2025-11-16, 16:24
Avstängd
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Centerpartiets ombud på Centerstämman har beslutat att partiet ska verka för att avkriminalisera förekomsten av narkotika i kroppen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/centerpartiet-vill-avkriminalisera-narkotika-i-kroppen

En valvinnare?

Så om det förekommer ett halvt kilo kokain eller heroin i kroppen (magen, tarmarna, snippan, munnen, ...)
så är det alltså inget som myndigheterna ska bry sig om?

https://www.facebook.com/tullverket/posts/f%C3%B6rs%C3%B6kte-smuggla-n%C3%A4ra-13-kg-kokaintv%C3%A5-kvinnor-lever-sina-liv-i-en-stad-i-brasili /2057588560945711/
Senast redigerad av Korv-Bajs 2025-11-16 kl. 16:26.
Citera
2025-11-16, 16:25
Medlem
Knarkande islamistparti, kan det verkligen klara 4%?
Citera
2025-11-16, 16:34
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Fattas ju bara att den där busshoufören var påverkad av droger.

Gillar dina one-liners.

Vad är dina tankar kring att avkriminalisera narkotika i kroppen, precis som lagstiftningen redan ser ut idag?
Citera
2025-11-16, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TongLongLC
Gillar dina one-liners.

Vad är dina tankar kring att avkriminalisera narkotika i kroppen, precis som lagstiftningen redan ser ut idag?
Allvarligt så vet jag inte längre, har egen erfarenhet av just cannabis i umgänget som inte gick så bra, det som påverkade oss mest var personlighetsförändringen å alla djävla lögner, allt å precis allt handlade om cannabis för denna killen, stölder å misskött jobb mm. opålitlig. Nog därför jag är så emot droger. å jag tror om det skulle bli mer lättillgängligt så ökar problemen å fler börjar bruka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in