Citat:
Ursprungligen postat av
Fanten
Det är bland annat det här man pratar om när man pratar om "Bejerot spöke/ande". Det var han som gick i bräschen för droger är ett sluttande plan som alltid leder till att man vill tillåta mord.
Vet du vad jag aldrig har tänkt efter en halv spliff? Att jag borde gå ut och rånbögmörda någon för att kunna köpa en till bag.
Nej men med alkohol kan man ju se rätt dräggigt beteende utan att man för den sakens skull går och mördar någon. Man tycker därför att alkohol "räcker" och att det skulle bli värre om man hade legaliserat andra droger. I praktiken är ju alkohol en av de mest våldsdrivande drogerna som finns, men faktum kvarstår att det är så man tänker. Vad gäller cannabis kan det ju t.ex. handla om att inte göra det OK att röka där folk blir störda, eftersom cannabis trots allt kan lukta en del och som inte uppskattas av många. Utan att man går undan lite, alternativt använder en vape.
Att ha en vett-och-etikett kopplad till eventuell legalisering skulle göra det mycket mer accepterad av gemene svenne, är min poäng.