2025-11-01, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Ok, antingen så vill hon höra med Stella först om hon vill att du ska få numret eller så vill inte Stella att du ska ha det.
Brudar kan säga si eller så för att de känner på ett visst sätt i en situation, t ex är full en utekväll. Sen är de 180 motsatsen när de reflekterar över det nykter.
Den här situationen var antagligen typ så fast utan alkohol inblandat.

Att bli hembjuden av nån som man inte känner så bra skulle nog ge många brudar creepvibbar, så det hade nog varit bättre om du hintat om att du skulle behöva hjälp med att hitta nån ny soffa och hon har säkert bra smak. Så kan ni gå på soffdate.

Minns jag rätt hade Stella och jag småpratat några gånger innan. Jag värmde upp henne så att säga. Men det har ingen betydelse?

Får jag chansen ska jag säga att jag behöver hjälp med skjuts, då jag saknar körkort, eller nära upp en soffa. Alternativt, jag kanske ska fråga henne om hon kan hjälpa mig tapetsera?
Jag har aldrig hört en man behöva ha den här typen av skäl att följa med nån hem. Är det här exklusivt för kvinnor? De är av naturen misstänksamma pga våldtäktsrisk, och jag förstår de helt.
Citera
2025-11-01, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ok, antingen så vill hon höra med Stella först om hon vill att du ska få numret eller så vill inte Stella att du ska ha det.
Brudar kan säga si eller så för att de känner på ett visst sätt i en situation, t ex är full en utekväll. Sen är de 180 motsatsen när de reflekterar över det nykter.
Den här situationen var antagligen typ så fast utan alkohol inblandat.

Att bli hembjuden av nån som man inte känner så bra skulle nog ge många brudar creepvibbar, så det hade nog varit bättre om du hintat om att du skulle behöva hjälp med att hitta nån ny soffa och hon har säkert bra smak. Så kan ni gå på soffdate.

Jag fick veta för några dagar sen, att en tjej i 20 års åldern på ett ställe jag jobbade nyligen, innan jag behövdes på ett annat ställe, uttryckt att hon saknar mig.
Kan ju vara nåt.
Jag förstår att jag måste agera inom de närmaste 100 åren, men samtidigt, de måste få sakna en lite, det är trots allt de som ska jaga, komma till en. Så, har hon klarat sig utan mig hela oktober tror jag någon dag till funkar.
Lite har jag ju ändå lärt mig.
Citera
2025-11-01, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KosmisktAllvetande
Nja 1999 skulle jag vilja påstå men vem skryter liksom?
Allvarligt; jag är inte bildskön men har aldrig haft problem att få tjejer, en hel del av dem riktigt super-snygga, varför? Därför att jag är charmig och sympatisk.
Det ni tror att tjejer letar efter är inte sant.
Visa att ni bryr er om henne, att ni är omhändertagande, varma och sympatiska män, det kan inte misslyckas därefter.
Och framförallt; det är hon som bestämmer takten, glöm aldrig det.

Nice guys finish last.
Hört det förut?
Har JordenIsPlatt fel i det han skriver nedanför?

Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Taskig fantasi eller? Vet du vem Patrice O´Neal är? Hört talas om att "din fitta stinker säkert" är en bättre uppningsreplik än "hej snygging?" men som sagt detta är nog överkurs för dig för du verkar ju ha grova problem överlag med kvinnor. Du vill bara ligga med dom men skapa sexuell stämning verkar du inte alls intresserad av utan då hyperfokuserar du på tafsning istället. Du får nog först och främst räkna ut var du faktiskt står i frågan här för du låter ju som en soyboi manlig feminist ibland.
Sen är det såklart knappast tändande med att vara hela tiden nice, eller har hoe-math fel?
https://youtube.com/shorts/kMsuWtJaQOk?si=3KWSVDEucOFGT_cR
Ett short klipp, hon säger "Is it normal?" angående en kille som är really nice, att anta, att han är gay? Just för att han är nice.
Klippet säger att då kvalificerar man sig för bestie 💙(ick), medans när hon går på dejt med en kille som är attraktiv, så känns han inte gay. Den rutan består f.ö. av 😭❌️❌️❌️.
Självklart är fortfarande alla tjejer inte mottagliga för exakt samma saker, jag känner tjejer som inte ens klarar av om man säger fan eller jävlar. Att folk är olika är rätt basic, absolut, men nu är kanske inte de som går i tusen bitar av fan eller jävlar, representantativa för majoriteten av den kvinnliga befolkningen, och kanske inte nödvändigtvis heller de jag letar efter.
Citera
2025-11-01, 23:42
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qqwwss
Jag fick veta för några dagar sen, att en tjej i 20 års åldern på ett ställe jag jobbade nyligen, innan jag behövdes på ett annat ställe, uttryckt att hon saknar mig.
Kan ju vara nåt.
Jag förstår att jag måste agera inom de närmaste 100 åren, men samtidigt, de måste få sakna en lite, det är trots allt de som ska jaga, komma till en. Så, har hon klarat sig utan mig hela oktober tror jag någon dag till funkar.
Lite har jag ju ändå lärt mig.

Typ. Det är inte fel att en man uppmärksammar en brud som fattat tycke för en. The coast is clear så att säga.
Sen borde du ta körkort om det går. Om det inte går, äg skälet till det eller håll tyst om det.

Kul att det går framåt för dig
Citera
2025-11-02, 02:27
Medlem
Citat:
Förlåt, jag har svikit dig.
Jag vet varför jag har betett mig så dumt åt.
Det handlar om att jag genuint inte litat på andra människor under 30 år.
Nu är ju inte det här samma sak som att begå brott, men ändå. Jag vill inte att du ska känna att du har misslyckats.
Såhär blir det när man har en svag pappa, och en mamma som man såg löpa amok.
Allt jag kan göra nu är att börja låta det sjunka in att:
Kvinnor ska man inte lyssna på, utan erfarna killar/män, åtminstone i den här frågan.
Närma mig de på det sättet du beskriver. 🙂

För några månader sen gick jag fram till en ung, snygg tjej på Östermalm och sa "Tja, fin hund!" Hon var positiv och jag läste av att jag kunde gå med henne en liten bit och småprata, som om hon vore en vän, det var helt 100% förutsättningslöst.
Kändes väldigt, väldigt. VÄLDIGT bra! 😀 Första gången i mitt liv jag gjorde så, och det var som att jag aldrig gjort annat.

Snyggt jobbat! Beröm dig själv, det förtjänar du,och det är det viktigt steg i att bygga upp självkänsla.

Vet du, jag tror verkligen en sån uppväxt du haft kan vara svår att hantera själv. Vill du göra något riktigt fint för dig själv så kontaktar du en psykolog och pratar igenom det du har upplevt. Det kommer att stärka dig grymt mycket och du får en chans att släppa det förflutna. Det är verkligen mitt bästa tips till dig.

Män ger väldigt logiska och raka/ärliga tips vilket kan vara bra, men det är inte alltid allting är så logiskt i livet. Du får lyssna på kvinnor också, de är bra på vissa saker som vi män är kassa på.
Citera
2025-11-02, 05:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Snyggt jobbat! Beröm dig själv, det förtjänar du,och det är det viktigt steg i att bygga upp självkänsla.

Vet du, jag tror verkligen en sån uppväxt du haft kan vara svår att hantera själv. Vill du göra något riktigt fint för dig själv så kontaktar du en psykolog och pratar igenom det du har upplevt. Det kommer att stärka dig grymt mycket och du får en chans att släppa det förflutna. Det är verkligen mitt bästa tips till dig.

Män ger väldigt logiska och raka/ärliga tips vilket kan vara bra, men det är inte alltid allting är så logiskt i livet. Du får lyssna på kvinnor också, de är bra på vissa saker som vi män är kassa på.

👍🏻 Men det är så många erfarna män som säger "Lyssna inte på tjejer hur de vill bli uppraggade."
Det känns som att det är en viss sanning, med modifikation.
Jag är inte ocensurerad egentligen, drog en tjej, som såg ut som 16, i håret på bussen när jag var 6-7 år. Hon vände sig om och kollade såklart, men jag kan svära på att hon tyckte jag var söt. Såklart skillnad på en 7 åring som gör så, och om det hade varit en 57 åring, men ändå.
Citera
2025-11-02, 05:19
Bannlyst
Citat:
Typ. Det är inte fel att en man uppmärksammar en brud som fattat tycke för en. The coast is clear så att säga.
Sen borde du ta körkort om det går. Om det inte går, äg skälet till det eller håll tyst om det.

Kul att det går framåt för dig

Jag gick även för en tid sen fram till en tjej som visade sig vara från Ukraina i tunnelbanan och sa typ "Hej, hur är det? Jag heter..., vad heter du?"
Aldrig gjort det innan, så tyckte det blev till slut för läskigt, och gick vidare. Det var en andrealinkick vill jag lova, synd att vi inte bytte nummer bara!
Citera
2025-11-02, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hgt7rrifc
Ja, hur? Det finns inget facit, nej jag vet det.

Ingen trolltråd, jag har inte lärt mig det.

Normala och sociala män har lärt sig att läsa kvinnors signaler.
Har jag läst på ett annat forum.

Kvinnor säger ofta att män är värdelösa på att läsa kvinnors signaler. Läst artiklar om det. Flirtanalfabeter kallas det.
Antingen så inbillar han sig att hon är intresserad eller så missar han det helt. Hon är intresserad men han fattar verkligen ingenting.
Män är rätt så dumma i huivudet.

Kvinnor är bättre på sånt här. Att läsa signaler.
Men det gäller främst heterosexuella kvinnor.
Läst om bisexuella kvinnor som träffat både män och kvinnor och dom tyckte också att det var svårt med kvinnor.
Citera
2025-11-15, 11:58
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Nice guys finish last.
Hört det förut?
Har JordenIsPlatt fel i det han skriver nedanför?

Sen är det såklart knappast tändande med att vara hela tiden nice, eller har hoe-math fel?
https://youtube.com/shorts/kMsuWtJaQOk?si=3KWSVDEucOFGT_cR
Ett short klipp, hon säger "Is it normal?" angående en kille som är really nice, att anta, att han är gay? Just för att han är nice.
Klippet säger att då kvalificerar man sig för bestie 💙(ick), medans när hon går på dejt med en kille som är attraktiv, så känns han inte gay. Den rutan består f.ö. av 😭❌️❌️❌️.
Självklart är fortfarande alla tjejer inte mottagliga för exakt samma saker, jag känner tjejer som inte ens klarar av om man säger fan eller jävlar. Att folk är olika är rätt basic, absolut, men nu är kanske inte de som går i tusen bitar av fan eller jävlar, representantativa för majoriteten av den kvinnliga befolkningen, och kanske inte nödvändigtvis heller de jag letar efter.

Ja män får ju inte kastrera sig själva så att dom till slut inte ens presenterar sig själva som sexuella varelser alls, klart det blir totalt error för kvinnan med eftersom det är mannen som är den som skall pusha för sex och istället får hon noll signaler, det får henne att ifrågasätta sig själv som kvinna med. Sen behöver man inte överdriva och säga att man skall slänga upp henne på bordet och ta henne i röven men säg åtminstone att hon är vacker och sexig och vågar du inte du inte så säg något om hur jävla snygg hon är i den kjolen och vågar du inte det så stirra åtminstone in hennes rumpa och ge henne ett stort leende. Det finns ju minimala saker du kan göra föra att åtminstone visa lite sexuellt intresse, visa att du faktiskt vill sätta på henne men att du inte är pushig. Hitta balansen.
Citera
2025-11-16, 07:13
Medlem
Citat:
Ja män får ju inte kastrera sig själva så att dom till slut inte ens presenterar sig själva som sexuella varelser alls, klart det blir totalt error för kvinnan med eftersom det är mannen som är den som skall pusha för sex och istället får hon noll signaler, det får henne att ifrågasätta sig själv som kvinna med. Sen behöver man inte överdriva och säga att man skall slänga upp henne på bordet och ta henne i röven men säg åtminstone att hon är vacker och sexig och vågar du inte du inte så säg något om hur jävla snygg hon är i den kjolen och vågar du inte det så stirra åtminstone in hennes rumpa och ge henne ett stort leende. Det finns ju minimala saker du kan göra föra att åtminstone visa lite sexuellt intresse, visa att du faktiskt vill sätta på henne men att du inte är pushig. Hitta balansen.

Jag tror på att män ska vara sig själva. Är han blyg och försiktig så ska han fortsätta vara det. Blyga och försiktiga män vill fortfarande sätta på henne.
Men det kanske inte sker efter 5 minuter.
Var närvarande med henne så att hon känner att du är där för att du vill vara där med henne.
Gillar hon inte blyga och försiktiga män, då är det ju så. Blir inte bättre av att du försöker låtsas vara nån du inte är.
Varken för dig eller för henne.
Det finns andra du kan träffa. Alla kvinnor är inte som hon du just träffade som inte gillar din typ.
Var den typen som du är. Antingen så gillar hon dig eller inte.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-11-16 kl. 07:40.
Citera
2025-11-16, 12:19
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jag tror på att män ska vara sig själva. Är han blyg och försiktig så ska han fortsätta vara det. Blyga och försiktiga män vill fortfarande sätta på henne.
Men det kanske inte sker efter 5 minuter.
Var närvarande med henne så att hon känner att du är där för att du vill vara där med henne.
Gillar hon inte blyga och försiktiga män, då är det ju så. Blir inte bättre av att du försöker låtsas vara nån du inte är.
Varken för dig eller för henne.
Det finns andra du kan träffa. Alla kvinnor är inte som hon du just träffade som inte gillar din typ.
Var den typen som du är. Antingen så gillar hon dig eller inte.

Låter ju fint i praktiken men är man 35 bast och oknullad så får man bara förstå att man får ändra på sig eller så kommer cykeln bara fortsätta.
Citera
2025-11-16, 12:27
Medlem
Citat:
Låter ju fint i praktiken men är man 35 bast och oknullad så får man bara förstå att man får ändra på sig eller så kommer cykeln bara fortsätta.

Jag var själv 35 och oknullad. Fick kontakt med en kvinna på Spraydate och hon kom hem till mig. Jag kände nåt mellan oss men vågade inte göra nåt. Efter några timmar så var det hon som fick hinta att hon var sugen. Så det blev min första gång. Vi träffades igen och hade sex då också.
Jag trodde att det skulle lossna, men det gjorde det inte. Hon är fortfarande enda jag haft sex med. Jag var på dejter med andra kvinnor men det blev inget, krävs ju ömsesidigt intresse.
jag tycker inte att jag gjorde nåt fel i alla fall. Jag var mig själv. Antingen så finns det nåt där eller inte.
Jag antar att jag hade tur att den kvinnan visade att hon ville. Kanske fortfarande varit oknullad idag.
Det har varit andra kvinnor som ville, men det fick jag veta i efterhand. De tyckte att det var jag som skulle ha tagit första steget. Jag ville, men vågade inte ta första steget. Där kanske jag gjorde fel. Men är man blyg och försiktig så är man. Hade dåligt självförtroende också. Kvinnorna kunde väl lika gärna ha varit tydligare eller tagit första steget.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-11-16 kl. 13:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in