2025-08-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eggrorat
Repliker och "hur man pratar" är ofta övervärderade när det gäller attraktion, för människor reagerar i första hand på känslor och energi, inte på de exakta orden du säger. Vi kanske tror att vi kan imponera med rätt ord eller skämt, men i själva verket handlar det om något mycket djupare. Människor uppfattar och reagerar på "vibbar" – den energi och de känslor som finns i rummet, inte vad du säger. Det är som när någon kommer in i ett rum och du känner om de har en bra eller dålig dag, utan att de ens behöver berätta om det.

När vi pratar, är det ofta inte orden som gör intryck, det är känslan som de orden bär med sig. Hur du säger något, kroppsspråket, ögonkontakten och tonläget spelar en mycket större roll än själva innehållet. Om du till exempel säger något osäkert eller tveksamt, kommer den andra personen att känna det, även om orden du säger är tänkta att vara självsäkra. Ditt inre tillstånd speglas i det sätt du kommunicerar på, och det är det som andra reagerar på.

När vi möter någon, är vi ofta mer intresserade av hur vi "känner" runt den personen än exakt vad de säger. Det är därför repliker, pick-up lines eller förberedda svar inte fungerar särskilt bra – de är inte autentiska och kan lätt kännas som ett försök att manipulera. Istället handlar det om att vara äkta och ge av den rätta energin. Om du är avslappnad, självsäker och närvarande, kommer den personen att känna det – de kommer att uppfatta de "vibbar" du sänder ut, och det är vad som verkligen spelar roll.

Så, det handlar inte om att säga rätt saker vid rätt tillfälle, utan om att skapa rätt känsla och energi. Om du är äkta, självsäker och öppen, kommer de rätta orden komma naturligt, och det är den känslan som kommer att skapa attraktion.

Attraktion är som att leka med havets vågor eller magneter som dras till varandra. Det handlar om att skapa en rörelse, en slags fram och tillbaka, där du ger lite, men inte allt på en gång. När du håller lite tillbaka, men ändå släpper fram tillräckligt, växer en spänning – som en våg som rullar in mot stranden och drar sig tillbaka igen. Det är det här som gör att folk blir nyfikna och vill komma närmare.

Att försöka vara rationell när det gäller attraktion är som att försöka lösa ett pussel som egentligen inte finns. Det handlar inte om att lägga ut alla bitar på ett logiskt sätt för att få en "lösning" eller en förutsägbar utgång. Attraktion är inte ett problem som måste lösas eller en utmaning som kräver att du analyserar varje liten detalj. Om du försöker använda för mycket logik för att förstå eller kontrollera attraktionen, fastnar du i en fälla där du överanalyserar och förlorar det spontana och äkta i mötet med andra människor.

Rationalitet, när det gäller attraktion, leder ofta till överansträngning – du kanske börjar fundera på vad du ska säga, om det här är rätt tid att röra vid någon eller om din "plan" kommer att fungera. Men det är inte så det funkar i verkligheten. Det handlar om känslor, energi och samspel, och dessa saker går inte att tvinga fram med logik. De händer när du är autentisk, när du är närvarande och inte överväger varje steg du tar. Människor attraheras av den energi du utstrålar, inte de rationella argumenten du försöker bygga upp.

Så, istället för att försöka hitta lösningar på ett "problem", släpp taget om behovet att förstå och kontrollera varje liten aspekt av attraktionen. Sluta tänka på det som ett pussel och börja se det som en känslomässig dans, där det viktiga är att vara i nuet, vara äkta och följa den energi som uppstår mellan er. När du inte försöker vara "rätt" eller "logisk" öppnar du dörren för något mer spontant och magiskt – en attraktion som bygger på känslor, vibbar och ömsesidig förståelse, inte på rationella beslut.
Bumpar den här tråden pga inlägget ovan som är fantastiskt, som fler behöver läsa.

Men jag vill lägga till lite. Det finns ju en till person i sammanhanget när man söker kärleken. Du kanske gör alla rätt, men den andre kanske kommer från fel mental plats, just då. Dessutom, om du tänker på din egen framtoning, då ligger ditt fokus på dig själv och inte den andre. Kan jämföras med hur de flesta stelnar till när de vet att de blir fotograferade och då blir oftast inte bilden bra.

Mycket handlar om att riva murar, vi har alla sådana. Män kanske inte har så höga när det gäller sex, men kan vara mycket höga mot tvåsamt förhållande. Yngre eller oerfarna män kan dock vara mycket lättköpta av sex.

Vi vet alla exempel på folk som dejtar aktivt men ändå går singel år ut och år in. Oändligt många dejter, där det aldrig sa klick. Den gemensamma nämnaren är oftast personen själv med höga murar omgärdade av både vallgrav taggtråd och minfält. Har mycket med rädslor att göra. Mardrömmar är inte mer sanna än visioner om något bra, men handlingarna baserade på de tu skiljer sig dramatiskt. Det krävs två för att dansa tango..
Citera
2025-08-13, 08:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Taskig fantasi eller? Vet du vem Patrice O´Neal är? Hört talas om att "din fitta stinker säkert" är en bättre uppningsreplik än "hej snygging?" men som sagt detta är nog överkurs för dig för du verkar ju ha grova problem överlag med kvinnor. Du vill bara ligga med dom men skapa sexuell stämning verkar du inte alls intresserad av utan då hyperfokuserar du på tafsning istället. Du får nog först och främst räkna ut var du faktiskt står i frågan här för du låter ju som en soyboi manlig feminist ibland.

Innan man kan vara fräck på det sättet du ger exempel på, så kanske man helst ska ha byggt upp ett visst förtroende hos henne, right?
Visst, det finns de som bokstavligen hälsar på ungefär det sättet, och jag har varit med om varianter på det själv, även med folk jag träffat för första gången, men frågan är bara om der är det mest effektiva?
Citera
2025-08-13, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barntorped
Det är inte att man frågar, utan hur man frågar, och dessförinnan tänker. Du måste veta vad du gör och varför, så att världsbilden känns igen av dina eftertraktade motparter. Var en människa med manliga behov, helt enkelt. Ditcha machosnacket, även i tankarna.

Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Hur pratar du med andra killar?

Machosnacket i tankarna bör bytas ut mot..? Ett ödmjukt, men fortfarande framåtriktat framförhållande sätt att prata med henne på? Som man pratar med en kollega på jobbet.
För killar är macho, även om det kan se ut på olika sätt.
Senast redigerad av Tygfcs5kj 2025-08-13 kl. 09:23.
Citera
2025-08-13, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nä gå fram till okända är meningslöst så det är inte vad jag pratar om utan "okejade köttmarknader" som krogen, förfester, festivaler och semester osv. Blir ju sååå mycket enklare om det är på platser där kvinnor vill bli förförda av män.

Översättning, att ragga i öppna miljöer kräver hög social kompetens. Därav kan krogen vara en bra början.
Citera
2025-08-13, 10:17
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tygfcs5kj
Översättning, att ragga i öppna miljöer kräver hög social kompetens. Därav kan krogen vara en bra början.

Absolut, och sen är ju lite lätt berusade kvinnor så mycket mer lätthanterliga också.
Citera
2025-08-13, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Absolut, och sen är ju lite lätt berusade kvinnor så mycket mer lätthanterliga också.

Jo, och jag har varit mycket i den miljön. Jag är nära 40, men har fördelen att se extremt mycket yngre ut, vilket majoriteten bekräftar. 🍾🤠 Hoppas det kan underlätta, men jag dör inte utan.
Sist jag låg var det med en som inte var helt nykter.
Tyvärr har fundamentala problem jag kan, men väljer att inte dela med mig av, med risk för outning och inget annat, gjort att mitt sätt att närma mig andra människor störts. Redan på dagis hade min utveckling börjat störas på ett sätt som format hela min världsbild, fram tills nu.
Citera
2025-08-13, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barntorped
Lite mer rakt på sak skadar inte:

”Hur ska jag göra för att få ihop det med en tjej?”

Tjejer i plural antyder att du antingen är polygamist eller seriell monogamist.

Ligga runt. Du blev arg för att du trodde jag vill utnyttja deras känslor, och vilja bli ihop med mig för att få Ligga. Nejdå, inget sånt! Sjukt lågt och svinaktigt beteende. 👎🏻
Jag tror oavsett du menar att lösningen är att närma sig alla människor, även tjejer 1000% förutsättningslöst.
Är det det du menar? Det måste finnas ett grundläggande intresse att vara bland folk, oavsett om det är på en ny jättecool nattklubb, eller på jobbet.
Senast redigerad av Tygfcs5kj 2025-08-13 kl. 19:10.
Citera
2025-08-13, 21:10
Bannlyst
Jag har studerat lite Machiavelli, via Youtube.
Machiavelli förstod människor som ingen annan.

Människor är extremt känslostyrda, inte 100%, men väldigt känslostyrda.
Det kvittar om du är fattig eller rik, ränderna går aldrig ur.
Machiavelli förklarar att det enda sättet att få sex, utan att köpa, och det gör inte riktiga män, det är att få henne att känna något. Kan vara vad som helst, ett mysterium exempelvis.
I en av videorna, förklarar rösten att en man och en kvinna sitter i en bar och hon dör av hans tråkiga frågor som "Gillar du musiken?"
Hon berättar att en gata nära där hon bor doftar av regn innan det faller. I ett sånt läge vill hon att han ska fråga varför hon tror det doftar regn innan det faller, för det gör att ett mysterium uppstår i hennes huvud, en lucka som måste fyllas. Jättespännande! Hon kommer associera killen med det spännande mysteriet, han tände en gnista.

Här är den relevanta videon, jag har diskuterat detta med pbo, och fått okej på att publicera detta inlägg, med videon.
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2Fuy6EAntXOj8%3 Fsi%3Dy1lWObxazLtWG6vD

Använd detta och diskutera ihop er sen, vad som funkat och inte funkat, utbyt råd och erfarenheter!
Senast redigerad av Tygfcs5kj 2025-08-13 kl. 21:17.
Citera
2025-08-13, 22:32
Bannlyst
Jag såg en dräggig snubbe som såg ut att vara 35-40 och troligen pundare, med luvan uppdragen och med solbrillor och keps på, sitta och prata med en supersnygg tjej på kanske 23 för en morgon väldigt nyligen vid bussen.
Tro mig, han fick henne intresserad av att lyssna. Jag vet vad jag såg.

Undrar vad han pratade om som gjorde henne så intresserad. 🤔 Eller är hon bara sjuk i huvudet?
Senast redigerad av Tygfcs5kj 2025-08-13 kl. 22:37.
Citera
2025-08-18, 12:47
Medlem
Jahbrahs avatar
"hej, vill du knulla?"

Kör den på 100 brudar så får du säkert väta penis.
Citera
2025-08-18, 16:09
Bannlyst
Vad ska jag fråga tjejerna då?
Jag fick inte leka och utvecklas som andra, utan er hjälp dör jag oskuld, det här är inte film, det här är min verklighet, tyvärr. Jag dör utan hjälp.
Citera
2025-08-18, 16:44
Bannlyst
Sitter bredvid en skitsnygg tjej på bussen som har ac. Jävligt skönt i hettan!
Vad ska jag säga? Säg inte "Hej, vill du ligga?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in