Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-29, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Så ditt mål är att ligga runt som en 30-40åring utan sociala färdigheter?

Är det kanske så att du tror att det är något "alla män gör" eller är det någon särskild anledning att du finner det så tilltalande? För det är ändå en relativt liten mängd av män som faktiskt håller på så framgångsrikt och av dem är det nog ännu färre som verkligen ser det som givande efter ett tag.

"Den rätta" är väl mer en grej från filmens värld. Men samtidigt så får man ut så mycket mer av att hitta någon och bygga en relation med än att jaga tillfälliga förbindelser.

Dessutom är det nog ett mer rimligt mål om man inte har social fingertoppskänsla eller ett väldigt fördelaktigt utseende, humor osv.

Visst kan du lyckas plocka upp någon för något tillfälligt som du vill. Det är rätt många män som gick på krogen var och varannan vecka som kanske "lyckades" någon gång på sin höjd genom åren.

Och du verkar inte riktigt bekväm i sociala sammanhang om jag tolkat dig rätt? Vore det inte mer givande att vara öppen för att träffa någon och sedan om det blir en kort eller lång relation tar du när det väl kommer?

Hur gör man om man bara vill ligga?
Citera
2025-09-29, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YouBetterSmile
Försöka vända situationen till göra det bästa av saken, menar du?
Är enda sättet att ändra framförhållning att närma sig människa på människa av det motsatta könet, och tänka "som en vän tills det sitter?
Känns som nästan alla är upptagna här i Stockholm.

Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Nej. Då kommer du friendzonea dig själv. Tänk inte på vad de är alls, det är inte din fokus.

Tänk på dig själv. Du går fram till andra och skojar med dem för att du tycker det är roligt att få andra att skratta.

Stockholm är en av världens mest singeltäta städer. Du letar väl bara på fel ställe. Se dig om, testa nya saker. Om du blir en människa som testar nya saker så kommer nytt folk och nya möjligheter att snacka med dem dyka upp på löpande band. Googla nåt som du tycker verkar vara kul. Klättring, pingis, matlagning, segling, fan vet jag.

Igen, framför datorn så kan du spendera år utan att hitta nån att prata med. Du måste kasta dig ut i livet.

Citat:
Innan jag ger mig ut, ifall jag ska försöka med det här, måste jag kalibrera mig att tänka "Jag vill närma mig de som en vän?" Jag går inte ut bara för att försöka haffa nån, utan för att exempelvis promenera inne i stan, för det mår jag bra av. 🙂

Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Tror det är bra om du kallibrerar dig så.

F.Hansen, det blev rörigt. Han säger vän och börjar sen prata om friendzone.
Hur exakt ska jag tänka om jag ser en snygg tjej ute jag skulle vilja ligga med?
Jag orkar inte hålla på med 55363y3653 frågor, det spårar ur.
Hur exakt ska jag tänka?
Citera
2025-09-29, 19:11
Bannlyst
Citat:
Jag bara funderar på vad du ska ha för strategi.

Du verkar vara en speciell snubbe, inget fel med det heller. Tänker mig att Asien hade varit rätt ställe att börja på.

Res runt lite i asien. Asiater älskar väl skandinavier och tycker dom är exotiska?
Då får du både öva på socialt samspel Och förbättra engelskan
Det lät som en toppenidé!

Citat:
Hur hade du fortsatt konversationen?

Jag hade kört på känsla därefter. Ibland ska man inte tänka så mycket, utan bara göra.
Lycka till med allt!
Ser att du är bannad men tror att vi är flera här som hejar på dig.
Asien lät som ett vinnande koncept
Citera
2025-09-29, 21:30
Medlem
Citat:
Hur exakt ska jag tänka om jag ser en snygg tjej ute jag skulle vilja ligga med?
Hur exakt ska jag tänka?

Exakt:

Här är en trevlig och snygg människa som jag skulle vilja hänga med mer. Hade varit roligt att prata med personen, se om vi har något gemensamt, fråga vad den tycker är roligt i livet, och förhoppningsvis dela ett gott skratt om något.

Om ni gillar att göra samma saker, har grejer gemensamt, samt får varandra att skratta, ja då kommer resten falla på plats sen.

Det är verkningen exakt grunden av vad du bör tänka, inget annat.
Citera
2025-09-30, 11:12
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Hur exakt ska jag tänka?

Det finns ingen mall för hur du exakt ska tänka, förutom den du själv skapar genom massvis av riktiga interaktioner. Däremot är dessa saker bra att tänka på.

- gå in förutsättningslöst
- skapa en lättsam stämning
- du är inte där för att lösa något slags problem (som att ”hur kan du få hennes nummer etc”. Du är där för att du har bra känslor inom dig som du vill dela med andra.
- ha självdistans, ta inte illa upp, om hon ber dig dra åt helvete, fråga om vägen.
- self depravating humour är superbra och visar på självdistans och social intelligens.

Så, med det skrivet så menar jag att du ska bete dig som en komiker/clown/byfåne? Ja typ, MEN, när du ser öppningarna så tar du dem. Om hon ställer sig nära lägger du runt armen, när hon ger dig cues, genom kroppsspråk så agerar du naturligtvis. Dvs kramar henne, håller handen, osv osv.
Om hon visar att du går för fort fram, backa ett steg och fortsätt bara.
Sen kommer det vara no go med majoriteten av brudar och det är bara att acceptera.

Man kan se det hela som ett numbers game eller sanolikhetsspel. Om du har något att sälja så kanske 1 av 100 är intresserad av att köpa det, ja då måste du prata med 100 för att få 1 sälj.
Och det är ju det som är givande även vid rejections, du har säkert lärt dig något nytt och är på väg mot ”vinsten”, hehe
Citera
2025-10-22, 12:38
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ja jag har börjat granska mig själv, jag tror jag ser problemet nu. 30 år av inaktivitet sätter sina spår.
Tidigare, innan jag började ta emot hjälp, så försökte du ta reda på var det går fel för mig, jag ska hjälpa till, men du måste också vara tydlig, vad mer specifikt för detaljer behöver du veta?

Ja män har ju olika problem. Vissa får inte ens några dejter. Andra får dejter men kommer aldrig vidare till sex/relation. Andra får dejter och sex men aldrig några förhållanden. Så i vilken fas är du, var börjar strulet? Dejter? Sex? Relationer?
Citera
2025-11-01, 15:16
Bannlyst
Citat:
Det märks tyvärr. De jag vet som lägrat mängder med kvinnor har inte kanske varit neurotypiska (två var bipolära) men jävligt charmiga och socialt begåvade. Det blir ju tyvärr lite svårt med autism.

Med framgång föder framgång menade jag att, har man lätt för att få tjejer så blir det bara lättare. Hade någon bekant som tjejerna bara kom fram till och ville ligga om vi gick på krogen. Han hade i regel då blivit rekommenderad av någon av tjejens väninnor. Den snubben var alltid rolig att umgås med, svårt att förklara men visste man att han kom på en fest så ville man gå dit oavsett kön. Charmig, rolig och lätt att komma överens med.

Tyvärr är det väl det sociala spelet som man skulle behöva bil bra på och jag är långt ifrån någon expert själv.

Vet du några mötesplatser relaterat till ditt filmintresse?

Hur märks det då?
Har en gammal klasskamrat från särskolan, lågstadiet, som har grov autism. Han är visserligen exceptionellt vältränad men fortfarande förståndshandikappad. Han har lätt att få tjejer.

Jag går på Filmhuset ibland men gillar inte riktigt det. Lite trist och jag gillar inte gamla filmer. Men ibland blir det så helt enkelt.
Citera
2025-11-01, 15:20
Bannlyst
Citat:
Precis det jag skrev. Men hur är det mesigt att ta risker?

Det finns inte ett enda sätt att få brudar, nej. Autister tror väl att man kan göra på ett sätt som funkar överallt, hela tiden, för alla? Helt utan undantag.

En grej accepterar jag dock, att fråga tjejer hur de vill bli uppradade, det är att be om att misslyckas, det fungerar inte.
Citera
2025-11-01, 15:39
Bannlyst
Citat:
Försöka vända situationen till göra det bästa av saken, menar du?
Är enda sättet att ändra framförhållning att närma sig människa på människa av det motsatta könet, och tänka "som en vän tills det sitter?
Känns som nästan alla är upptagna här i Stockholm.

Citat:
Nej. Då kommer du friendzonea dig själv. Tänk inte på vad de är alls, det är inte din fokus.

Tänk på dig själv. Du går fram till andra och skojar med dem för att du tycker det är roligt att få andra att skratta.

Stockholm är en av världens mest singeltäta städer. Du letar väl bara på fel ställe. Se dig om, testa nya saker. Om du blir en människa som testar nya saker så kommer nytt folk och nya möjligheter att snacka med dem dyka upp på löpande band. Googla nåt som du tycker verkar vara kul. Klättring, pingis, matlagning, segling, fan vet jag.

Igen, framför datorn så kan du spendera år utan att hitta nån att prata med. Du måste kasta dig ut i livet.

Varför skrev du "Nej, du kommer friendzonea dig själv"? Vad blev fel?
Citera
2025-11-01, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Det finns ingen mall för hur du exakt ska tänka, förutom den du själv skapar genom massvis av riktiga interaktioner. Däremot är dessa saker bra att tänka på.

- gå in förutsättningslöst
- skapa en lättsam stämning
- du är inte där för att lösa något slags problem (som att ”hur kan du få hennes nummer etc”. Du är där för att du har bra känslor inom dig som du vill dela med andra.
- ha självdistans, ta inte illa upp, om hon ber dig dra åt helvete, fråga om vägen.
- self depravating humour är superbra och visar på självdistans och social intelligens.

Så, med det skrivet så menar jag att du ska bete dig som en komiker/clown/byfåne? Ja typ, MEN, när du ser öppningarna så tar du dem. Om hon ställer sig nära lägger du runt armen, när hon ger dig cues, genom kroppsspråk så agerar du naturligtvis. Dvs kramar henne, håller handen, osv osv.
Om hon visar att du går för fort fram, backa ett steg och fortsätt bara.
Sen kommer det vara no go med majoriteten av brudar och det är bara att acceptera.

Man kan se det hela som ett numbers game eller sanolikhetsspel. Om du har något att sälja så kanske 1 av 100 är intresserad av att köpa det, ja då måste du prata med 100 för att få 1 sälj.
Och det är ju det som är givande även vid rejections, du har säkert lärt dig något nytt och är på väg mot ”vinsten”, hehe

För en tid sen frågade jag en tjej i kassan i en av mina lokala mataffärer, Stella kan vi kalla henne, om hon ville komma på besök när jag flyttat. Hon sa att hon kände sig speciell, att hon gärna kommer över. Det var äkta, jag såg det.
Tyvärr glömde jag byta nummer med henne, men hennes bästa väninna jobbar kvar där. Hon vill dock inte ge mig Stellas nummer.
Tror du hon är avundsjuk på sin vän?
Citera
2025-11-01, 16:40
Bannlyst
Citat:
Exakt:

Här är en trevlig och snygg människa som jag skulle vilja hänga med mer. Hade varit roligt att prata med personen, se om vi har något gemensamt, fråga vad den tycker är roligt i livet, och förhoppningsvis dela ett gott skratt om något.

Om ni gillar att göra samma saker, har grejer gemensamt, samt får varandra att skratta, ja då kommer resten falla på plats sen.

Det är verkningen exakt grunden av vad du bör tänka, inget annat.

Förlåt, jag har svikit dig.
Jag vet varför jag har betett mig så dumt åt.
Det handlar om att jag genuint inte litat på andra människor under 30 år.
Nu är ju inte det här samma sak som att begå brott, men ändå. Jag vill inte att du ska känna att du har misslyckats.
Såhär blir det när man har en svag pappa, och en mamma som man såg löpa amok.
Allt jag kan göra nu är att börja låta det sjunka in att:
Kvinnor ska man inte lyssna på, utan erfarna killar/män, åtminstone i den här frågan.
Närma mig de på det sättet du beskriver. 🙂

För några månader sen gick jag fram till en ung, snygg tjej på Östermalm och sa "Tja, fin hund!" Hon var positiv och jag läste av att jag kunde gå med henne en liten bit och småprata, som om hon vore en vän, det var helt 100% förutsättningslöst.
Kändes väldigt, väldigt. VÄLDIGT bra! 😀 Första gången i mitt liv jag gjorde så, och det var som att jag aldrig gjort annat.
Citera
2025-11-01, 17:59
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qqwwss
För en tid sen frågade jag en tjej i kassan i en av mina lokala mataffärer, Stella kan vi kalla henne, om hon ville komma på besök när jag flyttat. Hon sa att hon kände sig speciell, att hon gärna kommer över. Det var äkta, jag såg det.
Tyvärr glömde jag byta nummer med henne, men hennes bästa väninna jobbar kvar där. Hon vill dock inte ge mig Stellas nummer.
Tror du hon är avundsjuk på sin vän?

Ok, antingen så vill hon höra med Stella först om hon vill att du ska få numret eller så vill inte Stella att du ska ha det.
Brudar kan säga si eller så för att de känner på ett visst sätt i en situation, t ex är full en utekväll. Sen är de 180 motsatsen när de reflekterar över det nykter.
Den här situationen var antagligen typ så fast utan alkohol inblandat.

Att bli hembjuden av nån som man inte känner så bra skulle nog ge många brudar creepvibbar, så det hade nog varit bättre om du hintat om att du skulle behöva hjälp med att hitta nån ny soffa och hon har säkert bra smak. Så kan ni gå på soffdate.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in