2025-11-04, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
När jag fick min injektion Buvidal 32 mg i bukregionen i går så fick jag uppleva en väldigt jobbig smärta! När personal stack in nålen så stack det till, betydligt mer än normalt, och när vätskan sprutades in under huden så började det svida extremt mycket och magmuskulaturen började krampartat att spänna sig i några sekunder och jag skrek av smärta 🤣😅
Fick det förklarat sedan att personal måste ha träffat en nerv eller dylikt.

Tråkigt, för nu kommer jag säker att vara nervös för att det ska inträffa varje gång 🥲

Har det hänt någon annan?

Har hänt ett par gånger, väldigt smärtsamt. En läkare där som förklara för mig att det inte finns något att göra. Men lite skumt att det hänt två gången med samma sköterska och aldrig med en annan.
Citera
2025-11-04, 16:44
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasst
Har hänt ett par gånger, väldigt smärtsamt. En läkare där som förklara för mig att det inte finns något att göra. Men lite skumt att det hänt två gången med samma sköterska och aldrig med en annan.

Okej 🥹
När det hände dig, var personal som satte din injektion nonchalant eller hur ska jag säga…. vårdslös? 😆 haha
Anledningen till att jag frågar är för att den personal som gav mig Buvidal när jag upplevde smärtan upplever jag som ganska nonchalant och slarvig. Trycker in nålen hårt och sprutar in vätskan med en väldig fart! 😵‍💫
Citera
2025-11-05, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Okej 🥹
När det hände dig, var personal som satte din injektion nonchalant eller hur ska jag säga…. vårdslös? 😆 haha
Anledningen till att jag frågar är för att den personal som gav mig Buvidal när jag upplevde smärtan upplever jag som ganska nonchalant och slarvig. Trycker in nålen hårt och sprutar in vätskan med en väldig fart! 😵‍💫

Vågar inte svar på det. Känns som en efterkonstruktion om jag svarar ja haha.

Men oavsett vad så har jag en favoritsköterska som bara gjort bra injektioner. Får återkomma om några månader nu när jag är medveten
Citera
2025-11-05, 16:44
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasst
Vågar inte svar på det. Känns som en efterkonstruktion om jag svarar ja haha.

Men oavsett vad så har jag en favoritsköterska som bara gjort bra injektioner. Får återkomma om några månader nu när jag är medveten

Jag har också en ”favorit” bland personalen på laro som är väldigt försiktig och sprutar alltid in vätskan väldigt försiktigt.
Jag har fått alla mina injektioner kring buken så det kanske är dags att byta plats 😅
Citera
2025-11-05, 23:54
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Är det någon som har sökt sig till LARO medvetet i syfte att få stå på deras tabletter och se vad det ger en för något? Typ börja trycka traddar sedan söka hjälp för det hahaha?
Citera
2025-11-06, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Är det någon som har sökt sig till LARO medvetet i syfte att få stå på deras tabletter och se vad det ger en för något? Typ börja trycka traddar sedan söka hjälp för det hahaha?

Menar du om man sökt in utan o ha ett beroende? Tror det blir en väldigt lång och onödig väg att gå om du verkligen inte behöver det. Dem går ju ofta på dokumentation o sånt. Har iaf aldrig hört nån som inte ens håller på få för sig att söka in. Det är ett ganska jobbigt program speciellt första året.
Citera
2025-11-12, 01:10
Medlem
Är det någon som vet ett behandlingshem som tar emot Laro patienter? Verkar jävligt svårt med den kombinationen enligt socialtjänsten iaf. Dock har jag hört annat på gatan.
Någon med kunskap eller erfarenhet?
Citera
2025-11-12, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Är det någon som vet ett behandlingshem som tar emot Laro patienter? Verkar jävligt svårt med den kombinationen enligt socialtjänsten iaf. Dock har jag hört annat på gatan.
Någon med kunskap eller erfarenhet?

Ja det finns fogdhyttans behandlingshem i Filipstad tar emot har själv en vän som varit där och han har LARO även icuro i sjövik tar emot LARO patienter det är väll de två hemmen jag kommer på på rak arm
Citera
2025-11-14, 10:10
Medlem
stolenChevys avatar
Wtf!!

Citat:
Företaget bakom läkemedlet Subutex slutar sälja preparatet i Sverige efter årsskiftet, trots dess framgång i att behandla heroinmissbruk.

Citat:
För en del blir det en mycket tuff resa”, säger Joar Guterstam, läkare och forskare i beroendemedicin vid Karolinska Institutet.

https://www.sverigesradio.se/artikel/framgangsrikt-lakemedel-mot-heroinmissbruk-slutar-saljas

Buvidalen kommer i alla fall att vara kvar hoppas jag?
Citera
2025-11-14, 15:07
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolenChevy
Wtf!!

https://www.sverigesradio.se/artikel/framgangsrikt-lakemedel-mot-heroinmissbruk-slutar-saljas

Tror det är enbart den som försvinner.
Citera
2025-11-14, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolenChevy
Wtf!!

Det verkar vara Subutex injektionen som heter subutex som ska tas bort. Så det är inte i tablett/film form eller Buvidal detta gäller utan själva månads sprutan som heter "Subutex" som ska tas bort. Blev själv lite orolig att det handlade om pillerna men insåg rätt snabbt att det är injektionen. Buvidal är väll Camurus ? tror jag.
Citera
2025-11-14, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Tror det är enbart den som försvinner.

Buvidal blir kvar är jag nästan säker på blir kvar då det verkar vara ett annat företag som tar fram den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in