Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Måste röra sig om mycket höga koffeindoser.
En kvinna som väger 60 kg kan lätt dricka 5 koppar vanligt starkt kaffe och då få i sig 500 mg och det är inte mycket om man är van.
Jag kan själv inte träna utan 4-5 koppar starkt kaffe för jag är för svag utan kaffet.
Det låter underligt att någon kommit åt vattenflaskor och hällt i koffeinpulver. Om det nu är 4 fall menar jag. Nej det måste vara något annat än koffein.
Ja, är det koffein bör det röra sig om över 1 gram, vilket är typ en liter "normalt" kaffe. Det ska då intas på ganska kort tid. Har svårt att se att man dricker så mycket kaffe en vanlig arbetsdag. Än mindre att fyra personer gör det på kort tid.
Så är det koffein som ligger bakom är det garanterat någon utomstående som gjort det.
Det som talar för koffeintabletter är ju att det är enkelt att få tag på. Samtidigt har det en ganska tydlig bitter smak och hade nog upptäckts när man tar första klunken av vattnet.
Jag undrar egentligen hur många substanser det finns som är smak- och doftlösa, som löses i vatten och dessutom orsakar hypokalemi.